InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Hotwire: goedkoop reizen en overnachten in het buitenland

Hotwire: goedkoop reizen en overnachten in het buitenland

Hotwire: goedkoop reizen en overnachten in het buitenland Wil je voor een mooie prijs een aantal nachten in een hotel zitten? Wil je voor een leuke prijs een auto huren in het buitenland? Dit kan allemaal met hotwire.com een website die voor dumpprijzen hotelovernachtingen en auto's verhuurd. Een bekende website in de hele wereld, maar nog niet bekend bij alle Nederlanders. Toch is het mogelijk om vele euro's te besparen met Hotwire!

Wat is Hotwire?

Hotwire is een organisatie die via internet tegen lage prijzen hotelovernachtingen en huurauto's aanbied. De lage prijzen komen doordat het een onverkochte 'voorraad' is van hotels of autoverhuurbedrijven. De organisaties mogen zelf niet altijd de kamers of auto's tegen dumpprijzen aanbieden vanwege het kapot maken van de markt. Hotwire mag dit wel, maar zonder het bekend maken van de naam van het hotel. Het hoofdkantoor van Hotwire zit in San Francisco en heeft momenteel meer dan 200 medewerkers. De website is in 2000 opgericht en inmiddels is de site voor miljoenen dollar verhandeld. De website heeft in 2008 en in 2009 een award gekregen voor de beste klanttevredenheid als onafhankelijk reisbureau.

Hoe weet je dan waar je terecht komt?

Op de site van Hotwire kun je na het invullen van de stad zien welke opties er zijn en hoeveel deze opties kosten. Je ziet dus niet de naam van het hotel, deze krijg je direct na het boeken op je e-mailadres. Wat je wel ziet is het aantal sterren of het soort auto. Ook kun je op een kaart zien in welke omgeving het hotel ligt. Je weet dus het aantal sterren en de omgeving en aan de hand daarvan kan je overwegen om te boeken of niet.

Hoe weet je of je in een goed hotel komt?

Via de site van Hotwire kun je zien hoeveel mensen het al geboekt hebben en of ze het hotel aanbevelen. Ook met behulp van de sterren kun je een idee krijgen van wat je kunt verwachten. Zit je boven de drie of drie en een halve ster, dan zijn de hotels over het algemeen goed. Zit je lager dan drie sterren, dan moet je niet teveel verwachten. Ook de plaats van het hotel in de stad is goed om te onderzoeken. Liggen de straten in een bekende omgeving? Dan is het zeker de moeite waard! Liggen de straten in een gebied wat niet heel veilig is volgens de reizigersgidsen? Dan moet je afvragen of je geld voor veiligheid stelt.

Hoeveel kun je besparen met Hotwire?

Door het gebruiken van Hotwire kun je honderden euro's besparen op een langere reis. Voor bijvoorbeeld 100 dollar kun je twee nachten in een viersterren hotel overnachten in Las Vegas. Ook in allerlei andere grote steden kun je voor een zeer gereduceerd prijzen een aantal nachten verblijven. Uit meerdere ervaringen blijkt dat dit vele malen goedkoper was dan direct boeken via het hotel. Bij de boekingen via Hotwire zit geen ontbijt en deze zul je dus nog bij moeten betalen of zelf verzorgen.

Is Hotwire betrouwbaar?

Omdat de site niet heel bekend in is Nederland, kan de vraag opkomen of het wel betrouwbaar is. Vooral omdat je eerst moet betalen via creditcard en dan pas de naam van het hotel krijgt. Uit ervaringen is gebleken dat Hotwire betrouwbaar is en dat de gegevens van de website overeenkomen met de aangewezen hotels. In het buitenland, met name in Groot Brittannië en de Verenigde Staten, wordt er volop gebruik gemaakt van Hotwire. Langzaam aan beginnen ook Nederlanders het in de gaten te krijgen hoe ze vele euro's kunnen besparen via deze website.

Tips voor de volgende reis

Durf je het aan om iets te boeken zonder de hotelnaam? Ga naar hotwire.com, log in en kijk naar de aanbiedingen. Boek en wacht in spanning af in welk hotel je terecht komt of welke auto je gaat rijden. Bespaar vele euro's die je op veel leukere manieren nog eens kunt uitgeven! Bespaar flink op je hotelovernachtingen en huurauto's!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.hotwire.com

Reageer op het artikel "Hotwire: goedkoop reizen en overnachten in het buitenland"

Reacties

Michiel, 24-11-2015 14:24 #2
Nog over gemaild en aanspraak gemaakt op betaling van het verschil op basis van de 'Low Price Guarantee'. De manier waarop men daarbij de klachten afhandelde was al helemaal om te janken (overduidelijk standaard reacties dat niet kon worden gerefund met een enkele (niet gespecificeerde) verwijzing naar voorwaarden).

Silvana, 20-03-2015 18:36 #1
Vaak goede ervaring gehad met Hotwire…
Dat is de niet opzet en bedoeling…
Als je een'''geheim''hotel boekt… verwacht je dat het goedkoper is dan op de "normale manier"
Dan net zo goed een standaard hotel boeken zodat je weet wat je boekt…

Infoteur: Annfinance
Gepubliceerd: 22-05-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Reacties: 2
Schrijf mee!