InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Gran Canaria als vakantiebestemming

Gran Canaria als vakantiebestemming

Gran Canaria als vakantiebestemming Gran Canaria is al jaren een zeer populaire vakantiebestemming, voor veel verschillende doelgroepen. Dit is natuurlijk niet voor niets. Gran Canaria wordt namelijk ook wel het eiland van de eeuwige lente genoemd. Het klimaat is er erg aangenaam, zowel in de zomer als in de winter. Verder kun je heerlijk winkelen op dit eiland, in een van de vele winkelcentra. Ook om te stappen is Gran Canaria een ideale vakantiebestemming. Vooral in de plaats Playa Del Ingles vind je veel leuke kroegen en discotheken. Hier zijn dan ook veel jongeren te vinden. Maar ook mensen die voor hun rust komen, kunnen goed uit de voeten op Gran Canaria. Bijvoorbeeld in de plaatsjes Maspalomas of Puerto Rico.

Gran Canaria

Gran Canaria is een eiland, gelegen in de Atlantische Oceaan. Het eiland maakt onderdeel uit van de Canarische eilanden. De ligging van Gran Canaria is zo'n 200 kilometer uit de West Afrikaanse kust, ter hoogte van Marokko. Het behoort bij Spanje, en er wordt door de bevolking dan ook Spaans gesproken. Ook al zijn er tegenwoordig veel mensen die Engels en Duits spreken, door het toeristische karakter van Gran Canaria. Gran Canaria zelf telt zo'n 850.000 inwoners. Maar ieder jaar zijn er zo'n 2,5 miljoen bezoekers te vinden op dit eiland. En dit aantal stijgt nog steeds!

Klimaat

Gran Canaria wordt ook wel het eiland van de eeuwige lente genoemd. Dit komt doordat er het hele jaar een aangename temperatuur is. Gran Canaria heeft dan ook een subtropisch klimaat, wat betekend dat het hier het hele jaar lekker warm en zonnig is. Toch is het niet op het hele eiland zo aangenaam. De noordzijde is namelijk lang niet zo lekker warm, en droog. Hier kan het flink regenen, waaien en er is aanzienlijk meer bewolking. De reden dat dit aan de zuidzijde niet zo is, is omdat het slechte weer blijft hangen in de bergen. Verder kan het hier met oostenwind erg warm zijn! De warmte van de Sahara kan Gran Canaria dan namelijk nog wel eens bereiken.

Toeristische plaatsen

De meeste toeristische plaats op Gran Canaria is Playa Del Ingles. Dit staat voor strand van de Engelsen. Deze naam is ontstaan doordat er vroeger voornamelijk Engelsen naar deze plaats kwamen. Inmiddels wordt deze plaats door veel meer nationaliteiten bezocht, maar vooral Engelsen, Duitsers en Nederlanders. Playa del Ingles staat vooral bekend om de vele barretjes en discotheken. Verder kun je hier lekker winkelen in de vele shopping centra, of wandelen over de boulevard.

Vlak naast Playa Del Ingles vindt je het plaatsje Maspalomas. Deze plaats staat bekend om de vele duinen. Hier kun je prachtige wandelingen maken! Maar kijk goed uit. Het zand is hier namelijk zo warm, dat je letterlijk je voeten er aan verbrand wanneer je er met je blote voeten op komt. Verder heeft Maspalomas ook vele uitvalswegen naar andere toeristische plaatsen, zoals de hoofdstad Las Palmas, en het havenstadje Puerto de Mogan.

Winkelcentra

Op Gran Canaria vind je vele leuke shopping centra! Zo heb je hier grote winkels met alle grote merken die wij ook kennen. Een grote winkelketen hier is de FundGrube. Je vindt hier de meer luxueuze artikelen. Bijvoorbeeld parfums of sieraden van grote merken. Aan de andere kant heb je hier ook kleine goedkope winkeltjes, waar ze vaak artikelen verkopen die nagemaakt zijn van grote merken. Dit zijn artikelen waarop je goed kunt afdingen. Wat ook echt een aanrader is, zijn de lokale markten. Deze worden vaak in het weekend gehouden, in steden waar veel lokale bevolking woont, en weinig toerisme is.

Ook gewone supermarkten vind je natuurlijk gewoon op Gran Canaria. Maar wanneer je echt veel inkopen wilt gaan doen, kun je dit beter buiten het toeristische gedeelte doen. Wanneer je dit namelijk in de toeristische plaatsen doet, zijn alle boodschappen vele malen duurder!
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Gran Canaria als vakantiebestemming"

Infoteur: Denn
Laatste update: 10-04-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!