InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Bezoek Ierland - Bezienswaardigheden en luxeverblijven

Bezoek Ierland - Bezienswaardigheden en luxeverblijven

Een bezoek aan Ierland staat voor velen synoniem met een citytrip naar Dublin. Ierland heeft echter veel meer in petto. Bijzonder zijn de talrijke Ierse Stately Homes, landgoederen met prachtige bossen en tuinen. Of wat dacht u van de Ierse westkust, met zijn oceaangolven die op de rotskust uiteenspatten? Logeren kan dan weer in één van de vele kastelen, Irish Country Hotels of Manor House Hotels.

Dublin en Belfast

Een citytrip naar Dublin is altijd aantrekkelijk, ook in het najaar als de Ierse hoofdstad uitpakt met een rijk gevulde evenementenkalender. Dublin weet de vakantieganger te boeien met historische monumenten en oude tradities maar ook met hedendaagse attracties, leuke uitgaansbuurten, gezellige winkelstraten, sfeervolle pubs en restaurants. Dublin is de perfecte mix van oud en nieuw. Met de handige Dublin Pass, o.a. voor toegang tot de bezienswaardigheden en gebruik van het openbaar vervoer, verloopt een bezoek vlekkeloos. Ook Belfast nodigt uit voor een citytrip. Het is een boeiende stad én een ideale uitvalsbasis voor een reis door het noorden van Ierland.

Stately Homes

Een heel bijzondere ervaring zijn de Ierse Stately Homes, de landgoederen met prachtige bossen en tuinen. Ze liggen verspreid over het ganse land en ieder bezoek is fascinerend, zeker met het kleurenpalet van het najaar.

Powerscourt House and Gardens

Reis vanuit Dublin naar de Wicklow Mountains en bezoek Enniskerry met zijn Powerscourt House & Gardens. Het is een van de meest indrukwekkende tuinen van Europa waar je kan wandelen in de schaduw van machtige sequoia’s en tussen de mooiste bloemenperken.

Mount Usher Gardens

Nog in het graafschap Wicklow liggen de Mount Usher Gardens, bekend om de klassieke rozentuin, de unieke verzameling bomen en heesters.

Mount Stewart House, Garden & Temple of the Winds

Ook in het noorden van Ierland vind je die Stately Homes en je kan dus perfect een rondreis maken in het teken van de tuinen. In het graafschap Down, Noord-Ierland, moet je beslist Mount Stewart House, Garden & Temple of the Winds bezoeken. De site behoort tot het mooiste historische erfgoed van het land en de tuinen zijn vooral bekend om hun bijzondere design.

Ierse westkust

Een reis langs de Ierse westkust is ook tijdens het najaar een aanrader. De reisroute is spectaculair met de oceaangolven die uiteenspatten op de rotskust, is romantisch met het groene, lichtgolvende landschap achter de kustlijn. Het graafschap Galway is een toeristische topper met tal van bezienswaardigheden zoals Kylemore Abbey & Gardens. Ook in Galway wordt in september het Internationale Oester Festival georganiseerd.

Luxeverblijven in Ierland

Manor House Hotel

Ierland heeft een brede waaier aan verblijfsmogelijkheden, van eenvoudig tot luxueus, voorzien van alle faciliteiten voor sportbeoefening, relaxen, genieten. Zo is een vakantie in een Manor House Hotel ronduit fantastisch. Een midweek- of een weekendbreak in één van die vele luxueuze country houses en castles is onvergetelijk.

Hidden Ireland

Hou je van een verblijf in een authentiek en sfeervol countryhouse, waar je geniet van de Ierse gastvrijheid dan kan je terecht bij Hidden Ireland.

Irish Country Hotels

Al even aantrekkelijk zijn de Irish Country Hotels die door een familie worden uitgebaat. Je vindt ze in alle streken van het land.

Dromeland Castle

En wat te denken van een verblijf in Dromoland Castle, zeker voor wie uitkijkt naar een uitzonderlijk luxe-resort, naar grandeur, naar één van de mooiste Europese golfcourses.

Castle Leslie Estate

Ook Castle Leslie Estate in het graafschap Monaghan is een memorabele verblijfplaats waar je te gast bent bij een Ierse familie die sinds 1660 het kasteel bewoont.

Ireland's Blue Book

Tenslotte is er ook Ireland’s Blue Book, een unieke organisatie met een aanbod van Ierse landhuizen, historische hotels en restaurants.

Al deze luxeverblijven en wellness-resorts bieden de vakantieganger talloze outdoor-mogelijkheden zoals vissen, paardrijden en golfen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Zeslandentoernooi Rugby 2008Tussen 2 februari en 15 maart zal het Zeslandentoernooi Rugby Union 2008 worden gehouden. Titelverdediger is Frankrijk.…
Rugby - Zeslandentoernooi 2012 schema en uitslagenHet zeslandentoernooi (sinds 2000) is het sterkste en belangrijkste rugby toernooi na het WK rugby. De deelenemende land…
Vlag van IerlandVlag van IerlandIs het de Italiaanse vlag die je daar in de verte ziet? Je kijkt beter. Nee, deze vlag is groen, wit, oranje. Even denk…
Arthur's Day - Activiteiten en geschiedenisOp 23 september vieren alle Ieren ter wereld Arthur's Day. De traditie heeft niets te maken met de politiek of godsdiens…
WK voetbal 2014: Kwalificatie Europa Groep FWK voetbal 2014: Kwalificatie Europa Groep FVan de 53 deelnemende Europese landen aan de kwalificatie voor het Wereldkampioenschap voetbal 2014 zullen er uiteindeli…

Reageer op het artikel "Bezoek Ierland - Bezienswaardigheden en luxeverblijven"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 26-08-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Ierland
Schrijf mee!