InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Vliegen naar Sharm-el-Sheikh vanuit Nederland en België

Vliegen naar Sharm-el-Sheikh vanuit Nederland en België

Vliegen naar Sharm-el-Sheikh vanuit Nederland en België Sharm-el-Sheikh is een van de mooiste en meest luxueuze badplaatsen aan de Rode Zee. De president van Egypte heeft er niet voor niets een ambtswoning en nodigt er regelmatig staatshoofden uit voor vredesbesprekingen. Sharm-el-Sheikh staat ook bekend voor zijn prachtige onderwaterwereld en is een droombestemming voor liefhebbers van watersporten zoals duiken. Vanuit Nederland en België zijn er vele mogelijkheden om rechtstreeks naar de Egyptische bestemming Sharm-el-Sheikh te vliegen. Welke luchtvaartmaatschappijen kunnen je naar deze zonnige Egyptische badplaats brengen?

Sharm-el-Sheikh: badplaats aan de Rode Zee

Sharm-el-Sheikh is misschien wel de sjeikste Egyptische badplaats aan de Rode Zee. De badplaats huisvest vele hotels en vakantiewoningen die gericht zijn op toeristen uit alle hoeken van de wereld. Sharm-el-Sheikh is gelegen op het uiterste puntje van het Sinaï-schiereiland en kan genieten van een droog en zonnig klimaat. Ook in de winters kan je heerlijk genieten van het zonnetje in Sharm-el-Sheikh. De droge lucht en het warme weer maken van Sharm-el-Sheikh een ideale plaats om te overwinteren voor personen die gezondheidsproblemen hebben door de koude, vochtige Europese winters.

Toerisme in Sharm-el-Sheikh

Sharm-el-Sheikh beschikt over een internationale luchthaven om de toestroom van toeristen te ontvangen. Zowel 's zomers als 's winters wordt deze toeristische trekpleister druk bezocht door toeristen. In deze badplaats is alles afgestemd op het opvangen van toeristen, zowel wat betreft de horeca als de winkeltjes. Je vindt er dan ook vele internationale gerenommeerde resorts. Ook voor de nachtraven onder ons is Sharm-el-Sheikh interessant: je vindt er tal van bars, cafés en discotheken. Je vindt er zelfs twee Hard Rock Cafés, eentje in Naama Bay en eentje in Nabq Bay.

Sharm-el-Sheikh: een prachtige onderwaterwereld

Voor wie houdt van diepzeeduiken en snorkelen is Sharm-el-Sheikh een waar paradijs: het water van de Rode Zee is helder en je kan er naar hartenlust de adembenemende onderwaterwereld bewonderen. Ook andere watersporten zijn mogelijk: denk maar aan windsurfen, kajakken of een tochtje met de catamaran. Voorts beschikt Sharm-el-Sheikh over uitgebreide hotelvoorzieningen en prachtige stranden waar de zonneaanbidders hun hartje kunnen ophalen.

Sharm-el-Sheikh: stad van vredesconferenties

Sharm-el-Sheikh staat ook bekend voor de talrijke conferenties die er gehouden werden en nog steeds gehouden worden. De Egyptische president heeft een ambtswoning in deze badplaats en nodigt regelmatig staatshoofden en diplomaten uit om besprekingen te houden, die meestal te maken hebben met de situatie in het Midden-Oosten. Sharm-el-Sheikh is dan ook een bekende naam in de wereld van de diplomatie. In 2015 werd de infrastructuur (wegen, gebouwen, rotondes) van de stad helemaal opgekalefaterd met het oog op de organisatie van nog meer conferenties in deze stad, die ook wel "City of Peace" of "Stad van de Vrede" genoemd wordt.

Vliegen vanuit Nederland naar Sharm-el-Sheikh

Er zijn meerdere mogelijkheden om vanuit Nederland en België een vliegticket naar Sharm-el-Sheikh te reserveren. Hier volgen de voornaamste:

vanuit Schiphol

  • Transavia
  • Thomas Cook

Vliegen vanuit België naar Sharm-el-Sheikh

vanuit Brussel

  • TUIfly
  • Thomas Cook

Update 2016

Omwille van de terroristische aanslag op een Russisch vliegtuig in oktober 2015 hebben tal van luchtvaartmaatschappijen en touroperators hun vliegreizen naar Sharm-el-Sheikh uitgesteld. Midden 2016 zijn er voorlopig geen Belgische of Nederlandse vluchten naar Sharm-el-Sheikh beschikbaar. Of er snel opnieuw vluchten georganiseerd worden is afhankelijk van de veiligheidssituatie in de badstad en de stabiliteit in Egypte in het algemeen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Vliegen naar Sharm-el-Sheikh vanuit Nederland en België"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 31-01-2018
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Sharm-el-Sheikh reizen
Schrijf mee!