Camping Trelago gelegen aan het Lago di Ghirla

Camping Trelago gelegen aan het Lago di Ghirla Een familiecamping, gelegen aan het kleine Lago di Ghirla in Italië. Dit meer ligt tussen het Lago Maggiore en het Lago di Lugano. In de omgeving kun je heel veel leuke uitstapjes maken. Wat kun je huren op deze camping en wat zijn de faciliteiten op het park? Naast het meertje is er nog een klein zwembad.

Inhoud artikel

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Gegevens

  • Camping Trelago
  • Via Trelago, 20
  • I-21030 Ghirla (VA)
  • Italië
  • Telefoonnummer vanuit Nederland: 0039 03 32 71 65 83
  • Oppervlakte: 3 hectare
  • Website: www.3lagocamping.com

Prijs en reserveren

Je kunt stacaravans/chalets, houten vakantiewoningen en staanplaatsen voor eigen tent of caravan huren via bovenstaande website. Het is ook mogelijk om dit via Vacansoleil te doen (stacaravans/chalet, tent met inventaris of een staanplaats). Wat je voor een verblijf moet betalen hangt af van de periode waarin je de woning gaat huren, type woning en de lengte van de huurperiode.

Parkfaciliteiten van camping Trelago

  • Zwemgelegenheid in natuurwater (de camping heeft een eigen ligweide)
  • Zwembadje voor kinderen tot een jaar of twaalf (badmuts verplicht)
  • Film: ieder avond om 20.00 uur wordt er een film afgespeeld op een televisiescherm in de openlucht (voor kinderen)
  • Bar
  • Afhaalgerechten
  • Levensmiddelen: je kunt enkele levensmiddelen kopen bij de bar
  • Fietsverhuur
  • Tafeltennis (batjes en balletjes kun je lenen bij de bar)
  • Drie speeltuintjes (een op de ligweide bij het meer)
  • Elektronische spellen
  • Manege: direct naast de camping
  • Wi-Fi (gratis, code vragen bij de receptie, je moet wel dichtbij de bar gaan zitten)

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Wat kun je huren op deze camping

Stacaravan/chalet Fiji: maximaal vier volwassenen en twee kinderen (twee slaapkamers, één badkamer), oppervlakte 24 m², tent: maximaal vier volwassenen en twee kinderen, totale oppervlakte 25 m². Verder kun je een houten vakantiewoning huren of een staanplaats voor een tent of caravan.

Over de inrichting

In stacaravan Fiji vind je: douche, separaat toilet, koelkast, parasol, stapelstoelen voor buiten, twee standenstoelen, tafel. De stacaravans zijn niet geschikt voor rolstoelgebruikers vanwege de smalle doorgangen. In de tenten staan bedden met matrassen, een koelkast, keukenspullen en tuinmeubilair.

Handig om te weten

  • De receptie is open tussen 7.00 uur en 13.00 uur en tussen 15.00 uur en 23.00 uur.
  • Tussen 23.00 uur en 7.00 uur kun je wel op de camping komen of het terrein verlaten maar niet met per auto.
  • Het zwembadje is open tussen 10.00 uur en 19.00 uur tussen begin juni en eind augustus, een badmuts is verplicht, het badje is bestemd voor kinderen.
  • De bar is open tussen 8.00 uur en 23.00 uur.
  • Ziekenhuizen kun je vinden in Varese en Luino.
  • Supermarkten in Marchirolo, Varese en Cunardo.
  • Banken in Cunardo (bij de rotonde) en in Marchirolo
  • Brandstof kun je tanken in Marchirolo en Cunardo.
  • Treinstation in Varese.
  • Busstation ligt op een paar minuten lopen vanaf de camping, hier kun je de bus pakken naar Luino, Varese of Ponte Tresa.
  • Verschillende toiletgebouwen, alleen in de grootste vind je warme douches, deze werken met munten die je aan kunt schaffen bij de receptie (80 eurocent per munt).
  • Wasmachine: je kunt een sleutel halen bij de receptie (3,20 euro per uur).
  • Verse broodjes: reserveren voor 20.00 uur, de volgende dag ophalen vanaf 8.00 uur.
  • Levensmiddelen bij de bar verkrijgbaar: melk, boter, suiker, jam, pasta, rijst, tomatensaus, Nutella, tandpasta, badmutsen, ansichtkaarten.
  • Openbare telefoon staat vlakbij de receptie, deze werkt met kaarten die je kunt kopen in het dorpje.
  • Televisie: bij de bar staat een televisie, deze staat aan bij de meest belangrijke sportevenementen.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Tips voor uitstapjes

Natuur

Ferrera di Varese: waterval (een klein stukje met de auto en erg mooi)

Cultuur

  • Gemlus abdij: ruim 1000 jaar oud (op wandelafstand)
  • Borromeo-eilanden (boottocht langs deze eilanden kun je maken vanaf Laveno)
  • Angera: Rocca die Angera: kasteel/fort met poppenmuseum (heel uitgebreid)
  • Ponte Tresa: grensdorp (Italië-Zwitserland)
  • De stad Lugano
  • De stad Varese
  • Milaan: per auto of vanaf het treinstation van Varese met de trein

Verder

  • Laveno Mombella: kabellift naar Sasso del Ferro (1062 m) met uitzicht op het Lago Maggiore (prachtig)
  • Markten: maandag in Varese, dinsdag in Marchirolo en Laveno, woensdag in Luino, donderdag in Cunardo en Varese, zaterdag in Ponte Tresa en Varese. In Luino een van de grootste markten in Europa (meer dan 400 stands).

Kast met televisie / Bron: Foto infoteurKast met televisie / Bron: Foto infoteur

Mijn mening

De omgeving is prachtig. Je kunt er heerlijk zwemmen in het meertje, fijn dat de camping een eigen ligweide heeft. Het zwembadje, is zeer klein en je moet een badmuts op. Het personeel is vriendelijk, men verstaat goed Nederlands. De stacaravans zien er netjes uit, bij de tenten kunnen er problemen ontstaan bij zware regenval. In de caravans zit een toilet en douche. Wat de toiletgebouwen betreft, worden gewone toiletten afgewisseld door een gat in de vloer. Boodschappen moet je echt halen in een van de supermarkten in de buurt want op de camping is nagenoeg niets te verkrijgen. Wel verse broodjes die je de avond ervoor moet bestellen voor 20.00 uur. Pizza’s en enkele pastagerechten kun je bestellen vanaf 18.00 uur, de gerechten worden dan bij de bar afgeleverd door een pizza-koerier (rond de 6 euro per stuk). Op een van de veldjes staat een kast opgesteld met daarin een televisie, iedere avond om 20.00 kunnen kinderen genieten van een film, je mag ook zelf een dvd aanleveren.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De mooiste campings aan het Lago Maggiore - ItaliëDe mooiste campings aan het Lago Maggiore - ItaliëHet Lago Maggiore is een zeer populair meer in het zonnige Italië. Dit prachtige meer heeft mooi kalm water en brede str…
De mooiste campings in Sardinië - ItaliëDe mooiste campings in Sardinië - ItaliëSardinië heeft tal van prachtige campings en de omgeving is rijk aan natuurgebieden, wandel- en fietsroutes, mooie winke…
De mooiste campings aan de Bloemenriviera - ItaliëDe mooiste campings aan de Bloemenriviera - ItaliëAan de Italiaanse Bloemenriviera kun je op veel campings de vakantie doorbrengen. De meeste campings beschikken naast de…
De mooiste campings in de Dolomieten - ItaliëDe mooiste campings in de Dolomieten - ItaliëDe Dolomieten is een bekende streek in het zonnige Italië. HIer vind je prachtige bergen en schilderachtige valleien, de…

De Gitgit waterval, BaliDe gitgit waterval is een grote toeristische attractie op Bali. Het water stort zich over meer dan 40 meter recht omlaag…
Knaus Campingpark Lackenhäuser in het Beierse WoudKnaus Campingpark Lackenhäuser in het Beierse WoudEen camping gelegen in Lackenhäuser, tegen de zuidhelling van de Dreisesselberg op 850 meter hoogte. Lackenhäuser is gel…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Foto infoteur
  • Brochure van Vacansoleil
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 2: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 3: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 4: Foto infoteur

Reageer op het artikel "Camping Trelago gelegen aan het Lago di Ghirla"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: April 2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Vacansoleil
Schrijf mee!