InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Ontdek National Trust met Norfolkline

Ontdek National Trust met Norfolkline

Engeland weet als geen ander hoe het zijn erfgoed moet beschermen. Niemand doet beter en vanuit het buitenland, ook vanuit ons land, is er belangstelling voor de National Trust die het Engelse erfgoed beheert. Ver hoef je niet te reizen om de mooiste sites van deze organisatie te bezoeken. Met de ferrymaatschappij Norfolkline kan dat bovendien snel, comfortabel en prijsgunstig.

National Trust

De National Trust werd opgericht in 1895 met volgende doelstelling: bescherming van monumenten en plaatsen met een historische betekenis of een natuurlijke schoonheid. Hoe groot de organisatie is wordt aangetoond door volgende cijfers. Ze bezit duizenden locaties, zoals 350 historische gebouwen, tuinen, fabrieken, molens, archeologische plaatsen. Ze beheert bossen, meren, moerassen, stranden, eilanden en de totale oppervlakte van het onroerend goed van de National Trust bedraagt 2520 km2. Ieder jaar komen ca. 14 miljoen betalende bezoekers, er zijn 3,5 miljoen leden en 50.000 vrijwillige medewerkers.

In het zuidoosten van Engeland liggen de bezienswaardigheden van de National Trust vrij dicht bij elkaar. Ook voor wie maar enkele vrije dagen heeft loont het de moeite om naar de andere kant van Het Kanaal te reizen. Met Norfolkline maak je de overtocht naar Dover en vanuit deze Engelse havenstad begin je meteen aan een rondreis in het teken van de National Trust. Norfolkline hanteert interessante tarieven, al vanaf 26 enkele reis kun je de oversteek maken. Norfolkline heeft regelmatig promotietarieven. Hierbij de meest recente die perfect aansluiten bij een kort tot middenlang bezoek aan de sites van de National Trust in Engeland:
  • 2 dagen retour 38, 3 dagen retour 52, 5 dagen retour 59 voor reizen tot 21 juli voor auto + 4 inzittenden
  • 5-dagen retour vanaf 59 voor reizen van 21/07/2010 tot 05/09/2010 voor auto + 4 inzittenden

Bekendste bezienswaardigheden

Op de website van de National Trust (www.nationaltrust.org.uk) kan je op een kaart van Engeland een regio aanklikken die je wil bezoeken. Kies je voor het dichtbije South East dan krijg je maar liefst 44 mogelijkheden ! Zo zijn er tientallen plaatsen die je zeker zullen boeien en waar je ook altijd goed ontvangen wordt want de degelijkheid van de onthaal- en infokantoren van National Trust is alom bekend. Met een National Trust Touring Pass kan je alle locaties van de organisatie bezoeken (prijs per persoon: £ 21). Word je lid van National Trust dan mag je overal gratis binnen (prijs per persoon per jaar : £ 36,38). Enkele van de bekendste bezienswaardigheden zijn:

Sissinghurst Castle

Sissinghurst Castle in Kent, een idyllisch landhuis omringd door prachtige tuinen die vooral de romantische zielen zullen bekoren.

White Cliffs of Dover

De beroemde White Cliffs of Dover kan je al van op de ferry van Norfolkline zien. Ook dit mooie natuurgebied wordt door de National Trust beschermd.

Wakehurst Place

Wakehurst Place in West Sussex staat bekend om zijn botanische tuinen en om het mooie wisselende landschap.

Bodium Castle

Bodium Castle wordt omgeven met indrukwekkende verdedigingsmuren en omliggende grasvelden waar het heerlijk is om te picknicken.

Norfolkline

De ferry van Norfolkline is de logische weg naar de National Trust. De haven van Duinkerke is minder ver dan Calais en makkelijk te bereiken. Om de twee uur vertrekt een ferry in beide richtingen, de klok rond. De ferryboten van Norfolkline zijn kindvriendelijk, comfortabel, ruim en ze bieden een uitstekende service. Daarenboven moet je voor een reis naar de sites van de National Trust niet diep in je geldbeugel tasten. De combinatie Norfolkline National Trust is de garantie voor een geslaagde reis naar Engeland.
Gerelateerde artikelen
Halloween vakantie in EngelandHalloween vakantie in EngelandIn Engeland wordt Halloween op een heel bijzondere manier gevierd. In de dagen en weken voor 31 oktober zijn de spoken e…
Norfolkline: Duinkerken - Dover (met de auto naar Engeland)Door de belasting is vliegen duurder geworden dan voorheen. Een uitstekend alternatief op vliegen is de auto. De auto bi…
Kerstmis in EngelandKerstmis in EngelandVoor je het weet is het alweer Kerst- en Nieuwjaarstijd. Wil je in de maand december al een voorproefje van de Kerstsfee…
Wales en zijn kastelenWales heeft de reputatie dat er per vierkante km meer kastelen zijn dan in welk land dan ook. Of dat nu terecht is of ni…
Op reis naar Belfast, Noord-IerlandBelfast is sinds 1922 de hoofdstad van Noord-Ierland en heeft ongeveer 280.000 inwoners. Belfast ligt aan de Oostkust va…

Reageer op het artikel "Ontdek National Trust met Norfolkline"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 30-06-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!