InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Goedkope vliegtickets

Goedkope vliegtickets

Vroeger werden vliegtickets alleen verkocht door reisbureaus. Dit is compleet veranderd. De meeste reisbureaus hebben geen bestaansrecht wat komt door de toeloop van de verkoop van vliegtickets via internet. In dit artikel geven we graag meer informatie over het aankopen van goedkope vliegtickets via internet.

Goedkope vliegtickets via internet

Het aankopen van online vliegtickets is tegenwoordig een fluitje van een cent. Er bestaan tal van websites waar de prijzen van vliegtickets met elkaar te vergelijken zijn. Het is tegenwoordig mogelijk om een vakantie te boeken met daarbij al een vliegticket inbegrepen maar het is ook mogelijk om een aparte goedkope vliegticket aan kopen. Het laatste word vooral gebruikt voor de zakelijke reiziger. Op de websites van vliegmaatschappijen zijn diversen vliegtickets aan te kopen echter op aanbieding websites zijn vliegtickets vaak veel goedkoper en dan hoeft dit niet meteen een lastminute vliegticket te zijn.

Waarom vliegtickets onder andere goedkoper zijn geworden dan vroeger

Door de welvaart van vandaag worden de kosten om vliegtuigen te bouwen en te onderhouden steeds goedkoper. Veel meer werkzaamheden worden tegenwoordig door machines en computers gedaan. Deze manier van werken is stukken goedkoper als wanneer personeel dit werk allemaal handmatig moet doen. Een machine is vaak een eenmalige aanschaf wat wel jaren meegaat. Al deze vormen van welvaart zijn in goedkope vliegtickets inbegrepen en doorberekend. Naast het feit van de ontwikkeling van machines en computers die de vliegtickets goedkoper maakt heeft het internet ook ook voor een groot gedeelte gezorgd dat een vliegticket veel goedkoper is dan vroeger. Door het uitschakelen van tussenpersonen als reisbureaus hoeven er geen kosten meer betaald te worden aan deze bedrijven. Al deze feiten maakt het voor de consument stukken aantrekkelijker om te reizen.

Goedkope vliegtickets lastminutes

Wanneer er vliegtickets bij een bepaalde vlucht niet verkocht worden, worden deze vaak op het laatste moment in de aanbieding gedaan. Deze plekken die anders geld zouden kosten of niets op zouden leveren worden op deze manier toch enig zins nog kostendekkend of winstgevend voor vliegmaatschappijen. De consument die er van houd of niet erg vind om het laatste moment te beslissen waar naartoe te vliegen of wel van een risico houd of er wel of geen bepaalde vlucht beschikbaar is naar een bepaald land zijn deze lastminutes ideaal. Ze zijn eenvoudig online aan te kopen en in veel gevallen stukken goedkoper dan een normaal vliegticket. De populariteit en trend van lastminutes heeft een ware toevlucht genomen en zijn zelfs speciale verkoop websites voor opgericht die zich alleen maar hier op richten. Voor lastminute vliegtickets of reizen is er door het internet een hele nieuwe doelgroep ontstaan die door een eenvoudige betaling zo zijn vakantie of vliegreis kan boeken en bij wijze van spreke vandaag of morgen al kan vertrekken. Lastminutes zijn op de websites van de bekende vliegtuigmaatschappijen aan te kopen en op lastminutes webshops die zich hier speciaal op concentreren.

Betalingswijze voor goedkope vliegtickets

De betalingswijze van online goedkope vliegtickets verschilt. Bij de ene webshop kan er betaald worden met creditcard en bij de andere webshop met iDeal en bij sommige webshops met beide. Wanneer je vaste klant bent of wanneer het een goed en of groot bedrijf is kan je soms ook op rekening of met acceptgiro betalen. Je kan ook een machtiging uit handen geven bij bepaalde websites echter uit veiligheidsoverwegingen zou ik dat niet al te snel doen.
© 2010 - 2018 Knowledge4all, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Goedkope vliegtickets"

Reactie

Sharon, 23-06-2010 11:49 #1
Het scheelt inderdaad behoorlijk als je vliegtickets online boekt. Zo had ik onlangs nog een offerte aangevraagd bij een reisbureau bij mij hier in het dorp. Ik kreeg netjes een uitdraai van de vluchtgegevens en de daarbij behorende prijs en had eigenlijk al besloten om deze te boeken, ware het niet dat mijn vriend een slag om de arm hield.

Dezelfde avond hebben we het internet afgezocht en via VliegticketsTool.nl (echt aan te bevelen!) vonden we exact dezelfde vlucht met dezelfde maatschappij bij maar liefst 3 verschillende vliegticket websites voor 100 tot 175 euro per ticket goedkoper!

Ik zeg niet dat je nooit meer een reisbureau moet raadplegen, maar zorg er vooral voor dat je altijd, voordat je daadwerkelijk boekt eerst zelf online op onderzoek uit gaat. Het kan je zomaar 400 tot 500 euro schelen! En met dat extraatje weet je vast wel raad! Ik tenminste wel :-p Reactie infoteur, 24-06-2010
Bedankt voor je reactie Sharon. Zo is het maar net, deze bedragen die je kan uitsparen kunnen enorm oplopen. Ergens ook logisch als je nagaat dat een online webshop geen kosten heeft aan bijvoorbeeld een winkelpand en alle daarbij behorende kosten. Wel kan het nog handig zijn om met de prijzen die je gevonden hebt op internet terug te gaan naar het reisbureau met de vraag of zei nog wat aan de prijs van hun vliegtickets kunnen doen. Als je online boekt moet je bijvoorbeeld wel altijd weer even wat meer alert zijn of het een betrouwbare webshop is om een vliegticket te kopen.
Prettige vakantie alvast ieder geval!

Infoteur: Knowledge4all
Gepubliceerd: 21-06-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Reacties: 1
Schrijf mee!