InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Met de Kerst naar Parijs

Met de Kerst naar Parijs

Met de Kerst naar Parijs Parijs is altijd al een prachtige stad, maar in de kerstperiode is het er werkelijk sprookjesachtig. De stad is op sfeervolle en artistieke wijze verlicht met talloze lichtjes. Je kijkt er je ogen uit. Verder zijn er allerlei leuke festiviteiten om bij te wonen, kun je er fantastische shoppen en gezellige kerstmarkten bezoeken.

Kerstmarkten

Door heel Parijs vind je verschillende kerstmarkten, maar de bekendste is ongetwijfeld de kerstmarkt en het dorp van de Kerstman op de Boulevard Saint-Germain-des-Prés. Deze kerstmarkt wordt gehouden van 5 tot en met 31 december. Hier raak je helemaal in de kerstsfeer. Een andere indrukwekkende kerstmarkt vind je op het Parvis de la Défense. Tussen moderne gebouwen in deze populaire zakenwijk weet men toch een warme en knusse sfeer te bewerkstelligen.

Behalve op de speciale kerstmarkten kun je ook in de vele winkelcentra en warenhuizen die Parijs telt, genieten van een feeërieke kerstsfeer. De ene winkel is nog uitbundiger versierd dan de andere en dat geldt zeker voor de warenhuizen Lafayette en BHV, aangezien er hier ook dit jaar weer een wedstrijd wordt georganiseerd wie de mooist versierde etalage heeft met de kerst.

Kerstactiviteiten in Parijs

Behalve geweldige mogelijkheden om te shoppen, is er nog veel meer te beleven en te doen in Parijs rond de kerst.

Draaimolens

Ook kinderen zullen hier hun ogen uitkijken, zeker wanneer één van de indrukwekkende draaimolens die door de hele stad te vinden zijn in het oog komen. Je vindt de draaimolens onder andere op de Square du Temple, Place de l´Hôtel de Ville, Place Joffre, Place de la Madeleine en Place du Trocadéro.

IJsbanen

Bij kerst horen winterse taferelen. Daarom mogen ijsbanen dan ook niet ontbreken in het centrum van Parijs. Wil je, je in Parijs ook eens op het ijs wagen, dan kan je onder andere terecht op het Place de l´Hôtel de Ville en ook bij de Tour Montparnasse kun je, je uitleven op het ijs.

Kerstconcerten

Uiteraard klinken ook uit de Parijse kerken de mooiste kerstliederen. Er worden in veel kerken in Parijs speciale kerstmissen opgedragen en de beste koren verzorgen prachtige kerstconcerten met alle bekende kerstliederen. Je kunt hiervoor onder andere terecht bij de Eglise La Madeleine aan de Rue de Surène.

Disneyland Parijs

De echte sprookjesachtige kerstsfeer vind je natuurlijk, hoe kan het ook anders, in Disneyland Parijs. Het hele park is in de kerstsfeer met ongelooflijk mooie versieringen en verlichting. Een belevenis om nooit meer te vergeten.

Wat je niet mag missen

Hier nog een aantal tips over wat je echt niet mag missen tijdens de kerst in Parijs. Vergeet zeker niet om een wandeling te maken over de Champs-Élysées. De bomen van deze prachtige laan zijn rijkelijk versierd met kerstverlichting. Ook Montmartre mag je niet overslaan. In deze idyllische schilderswijk komt de kerstsfeer pas echt goed tot uiting. Een andere aanrader is een bezoek aan het Château de Vaux le Vicomte. Van 19 december tot en met 3 januari worden indrukwekkende rondleidingen gegeven door de prachtig versierde kamers van het kasteel. Vanzelfsprekend moet je bij je bezoek aan Parijs ook de Eiffeltoren bewonderd hebben. Met kerst is dit legendarische symbool van Parijs op buitengewone wijze verlicht. Tot slot moet je echt eens proeven van de heerlijke gepofte kastanjes die op ieder hoek van de straat bij kraampjes verkocht worden. Op die manier is je kerstbeleving in Parijs helemaal compleet.

Dagje uit of stedentrip

Kortom; Parijs is een ideale bestemming voor een stedentrip tijdens de kerstvakantie. Maar zelfs voor een dagje uit kan Parijs een leuke en bijzondere bestemming zijn. Parijs is namelijk heel eenvoudig en snel te bereiken vooral met de trein.

Treinreis Parijs

Parijs is heel eenvoudig per trein te bereiken. De trein is waarschijnlijk het gemakkelijkste, voordeligste en snelste vervoermiddel om mee naar Parijs te reizen. Vanuit Amsterdam rijdt meerdere keren per dag de Thalys rechtstreeks naar Parijs. De treinreis duurt ongeveer 3 uur. Voor meer informatie over de dienstregeling en prijzen raadpleeg je de Internationale Treinplanner.
Gerelateerde artikelen
Kerstmarkt in Kopenhagen: Tivoli GardensKerstmarkt in Kopenhagen: Tivoli GardensOp zoek naar iets anders dan een kerstmarkt in Nederland of Duitsland? Kopenhagen is al jaren een goed alternatief en me…
Parijs bezienswaardigheden top 10Parijs bezienswaardigheden top 10Parijs, de bezienswaardigheden top 10! Parijs staat jaarlijks weer in de top 3 van de meeste bezochte steden ter wereld.…
Stedentrip ParijsStedentrip ParijsParijs staat bekend als een echte liefdesstad. Dit heeft vooral te maken met de historische bezienswaardigheden, de vele…
Wat te doen met de Kerst(vakantie)?Wat te doen met de Kerst(vakantie)?Ieder jaar plannen mensen van te voren wat ze met de Kerst willen gaan doen. Nodigen zij gezellig familie of vrienden ui…
Eiffeltoren Parijs: adres, tickets en openingstijdenEiffeltoren Parijs: adres, tickets en openingstijdenDe Eiffeltoren in Parijs is één van de drukstbezochte en meest tot de verbeelding sprekende gebouwen ter wereld. De Eiff…

Reageer op het artikel "Met de Kerst naar Parijs"

Reactie

Caltha (infoteur), 26-10-2009 18:09 #1
Wat een leuke tip voor de decembermaand: ben geïnspireerd!

Infoteur: Faffie
Gepubliceerd: 26-10-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Reacties: 1
Schrijf mee!