Backpack tips - Auto verkopen in Sydney

Backpack tips - Auto verkopen in Sydney Nadat je Australië hebt gezien en de campervan of personenauto is nog in goede staat dan ga je hem proberen te verkopen. Een auto verkopen in Sydney kan een tijdrovend proces zijn, lees dit artikel goed dus goed door. Dit artikel bevat tips en trucs om een goede prijs voor je auto te krijgen binnen een korte tijd in Sydney! Waar kun je het beste een auto verkopen in deze stad?

Sydney

De wereldstad met het Opera House, Harbour Brigde en de backpackerswijk King's Cross. Deze metropool is de grootste en oudste stad van het land en telt rond de 3.7 miljoen inwoners. Het is tevens de hoofdstad van de deelstaat New-South-Wales in Australië. Een goedkoop hostel is hier zo gevonden en het leeft er altijd op straat. Een auto kopen of verkopen kan binnen een week geregeld zijn, maar het vereist wel wat voorbereiding.

Voorbereiding op het verkopen

  • Zorg dat je auto goed gewassen is
  • Ruim de binnenkant goed op en zuig de boel even uit
  • Vervang delen die niet werken of kapot zijn
  • Zorg voor een schoon motorblok
  • Zorg dat je bij gehouden hebt hoeveel brandstof hij verbruikt

Verkopen op straat

De minste optie van de vier als je deze enkel kiest. Je kunt de auto verkopen door langs de weg te gaan staan in King's Cross (met voorkeur Victoria Street). Hang posters op de ramen met duidelijk zichtbaar de prijs. Blijf bij de auto zelf zitten en spreek mensen aan die voorbij lopen en enige interesse tonen in jouw campervan of personenauto. Het kan nooit kwaad om deze optie naast een van de andere opties te ondernemen.

Verkopen via folders en advertenties

De meest voorkomende manier en samen met de carmarket ook het meest tijdrovend. Maak een goede advertentie met daarop:
  • Een duidelijke foto's van de campervan/personenauto
  • Duidelijke kop met het type auto
  • Aantal kilometers
  • Rego-verloop
  • Jaartal
  • Reparatie rapporten
  • Extra's (dvd speler, cd's, films etc.)
  • Type
  • Waar geregistreerd
  • Inhoud qua kookgerei, tentjes, matras etc.

Deze advertentie hang je in zoveel mogelijk hostels in de buurt op (weer is de wijk King's Cross hier het beste voor geschikt). Bij sommige hostels moet je een kleine donatie (vaak aan een goed doel) geven hiervoor. Houdt de advertentie up-to-date. Mocht je auto niet verkopen en je krijgt nauwelijks reacties loop dan om de twee á drie dagen langs alle hostels om de advertentie aan te passen. (en stiekem weer bovenop te leggen). Dit werkt.

Verkopen op de carmarkt

De King's Cross Carmarket is in 2007 verhuist naar een kleiner pand. Deze is te vinden op 110 Bourke Street in de wijk Woolloomooloo. Je kunt hier je auto te koop zetten en er zelf bij blijven. Bij backpackers is deze carmarket redelijk beroemd, maar sinds de verhuizing wordt er toch aanzienlijk minder gebruik van gemaakt. Verkoop via folders en advertenties werkt beter tegenwoordig.

Tips en trucs

  • Wees eerlijk over krasjes en missende onderwerpen
  • Maak duidelijke afspraken met je kopers
  • Wees flexibel met de prijs
  • Bereid van te voren een verkooppraatje waarbij je de auto laat zien
  • Zorg dat je alle extra's (als dvd speler, cd's, films en kabels) bij elkaar hebt liggen
  • Spreek bij hun hostel af
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Backpack tips - Auto verkopen in Sydney"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: Juli 2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!