InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Rondreis India van Delhi tot Jaisalmer

Rondreis India van Delhi tot Jaisalmer

India is zonder twijfel het land van de Maharadja’s, de eeuwenoude Indiase cultuur met haar prachtige gebouwen en oogverblinde paleizen, een sereen volk dat zich laat leiden door verschillende godsdienstige rituelen. Een land met een uitgestrekte woestijn, miljoenensteden als Delhi en Calcutta, maar ook vissersdorpjes en uiteraard ook het sprookjesachtige Radjasthan.

Delhi

Delhi is na Bombay de grootste stad van India en werd gebouwd op de ruïnes van zeven oude steden, er zijn hier tal van bezienswaardigheden. De stad is in twee delen is opgedeeld in twee delen Old Delhi en New Delhi, New Delhi is dan ook het gedeelte waar veel buitenlandse investeerders hun hoofdkantoor hebben met grote pleinen en tal van moderne winkelcentra. In Old Delhi liggen tal van bezienswaardigheden opgetrokken onder de Mogals, de belangrijkste hier zijn de Qutub Minar, de Jama Masjid Moskee of de vrijdagsmoskee en het Rode Fort van Lal Qila. De oude stad is een echt wirwar van kleine straatjes met tal van bazaars.

Mandawa

Deze stad is gelegen op zo een 190 km van Jaipur in het noorden van India, de stad staat bekend om haar fort en haar oude privé residenties die in handen waren van rijke handelaars, een bezoek van deze haveli loont zeker de moeite omdat ze versierd zijn prachtige fresco’s. Oorspronkelijk was Mandawa een stopplaats voor de karavanen die van China naar het Midden-Oosten trokken. Dit duurde tot er in 1755 het fort werd gebouwd om de stad te beschermen, er waren tal van handelaars die zich rond hier vestigden en zo groeide Mandawa al snel uit.

Bikaner

Bikaner is gelegen in het noordwesten van de provincie Radjasthan, ze werd ontdekt in de 15e eeuw door Roa Bika en ook al was deze stad initieel klein, toch is ze uitgegroeid tot de vierde grootste stad van de provincie. De bijnaam van deze stad is de Green City. Door de voltooiing van het Ganga Kanaal in 1928 en het Indira Ghandi Kanaal in 1987 zijn er hier meer mogelijkheden gekomen om aan landbouw te doen. Men teelt hier vooral katoen, mosterd en tarwe.
Bikaner is vooral gekend om haar handwerk, lederen artikelen, haar paleizen en om het feit dat de stad over de grootste kamelenboerderij van Azië beschikt.

Jaisalmer

Deze stad met als bijnaam de Golden City, is zonder twijfel één van de meest exotische steden van India, gelegen in de Thar woestijn met kleine steegjes en prachtige uitzichten en heel wat mooie koopmanshuizen. Veel van deze huizen zijn nog steeds bewoond. Jaisalmer beschikt over heel wat gebouwen die van historisch belang zijn. Vooral het middeleeuwsfort en de ommuurde stad maken van Jaisalmer een toeristische trekpleister. De kameelsafari’s die doorgaan in de woestijn kunnen je het drukke en chaotische leven in tal van Indische steden snel laten vergeten.

Accommodatie om te overnachten zijn in het fort zelf beschikbaar toch verblijven ecologisch bewuste toeristen dikwijls buiten het fort omdat ze bang zijn om verdere beschadigingen toe te brengen. De laatste tijd worden er steeds meer en meer initiatieven genomen door de hotels in het fort om te helpen met de renovatie, zo kan je als gast ook steeds vragen hoe jezelf je steentje kan bijdragen tot het behoud van het fort.
© 2009 - 2018 Beth, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
recensie'De mooiste handen van Delhi'; lessen van het leven'De mooiste handen van Delhi' is de tweede Zweedse roman die uitgeverij Signatuur in korte tijd presenteert na het succe…
Overzicht van de UpanishadsBinnen de Vedanta nemen de Upanishads een centrale plaats in. Er zijn meer dan 100 verschillende Upanishads gekend.
Grootste steden ter WereldGrootste steden ter WereldWat zijn de grootste steden ter wereld? Wanneer je alleen kijkt naar het inwoneraantal, dan is Tokio de grootste stad te…
Hockey World League 2014 (Mannen) - speelschema, programmaVan vrijdag 10 januari tot en met zaterdag 18 januari 2014 wordt in New Delhi (India) de vierde ronde (finale) gespeeld…
Het land India (bevolking, werk, vlag, taal)India is één van het dichtstbevolkte land ter wereld en tevens ook één van de armste. Het land telt in totaal 415 versch…

Reageer op het artikel "Rondreis India van Delhi tot Jaisalmer"

Infoteur: Beth
Gepubliceerd: 21-07-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!