InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Liechtenstein als vakantieland

Liechtenstein als vakantieland

Liechtenstein als vakantieland Liechtenstein is een land in het centrum van Europa, ingeklemd tussen Oostenrijk en Zwitserland. Het is één van de kleinste landen van Europa.In het westen wordt het land gescheiden van Zwitserland door de Rijn en in het oosten wordt het door bergen gescheiden van Oostenrijk. Liechtenstein is 12,4 km bij 24.6 km groot, het telt ongeveer 34.000 inwoners verdeeld over 11 gemeentes, er is geen douane langs de grens met Zwitserland. Het vorstendom Liechtenstein lijkt wat te sluimeren in het hart van Europa. Maar je zal er versteld van staan wat de 160km2 te bieden hebben.

Wat te doen in Liechtenstein

Vakantie dromen kunnen werkelijkheid worden in één van de vele hotels in Liechtenstein. Sportievelingen kunnen er van de natuur genieten tijdens het fietsen of skeeleren langs de Rijn, trektochten maken in de bergen of paragliding over de Rijn vallei.

Maar het vorstendom is ook een uitnodigende plaats om te relaxen, dromen of simpel lekker lui te zijn. Veel hotels zijn hoog in de bergen gesitueerd en hebben daardoor schitterende panorama’s met onvergetelijke vergezichten.

In de vallei, kan de schoonheid van het landschap ervaren worden tijdens één van de vele wandeltochten. Er is een scala aan musea te bezoeken zoals bijvoorbeeld het ski museum, het postzegel museum, of het museum van schone kunsten met de collectie van de Prins. In de winter kan men een sledetocht maken met na afloop een fondue in de bergen.

Cultuur

Het culturele en culinaire aanbod in het Vorstendom is erg groot; stad en kasteel festivals, internationale culturele evenementen, het wijn festival in Valduz, en natuurlijk de plaatselijke tradities zoals carnaval en nationale feestdagen.Gedurende de winter concentreren de activiteiten zich rond de vakantie bestemming Malbun-Steg, dit is een echt winterparadijs voor de hele familie.

Sporten en ontspanning, recreatie en plezier kunnen gevonden worden op een gezonde hoogte van zo’n 1600 meter. Dit alles maakt van Liechtenstein een ideale bestemming voor de vakantie, excursies, maar ook voor conferenties.

Ontdek Liechtenstein vanuit één van de vele hotels welke het land rijk is. Te voet, per fiets, op de lange latten of op een andere mannier. Dit is wat het land zo verbazingwekkend maakt: Alles vindt perfect plaats op een kleine oppervlakte. De kleine oppervlakte van het land is hierbij een groot voordeel.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Liechtenstein als vakantieland"

Infoteur: Costaric
Gepubliceerd: 21-06-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!