InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Vakantie in het Sauerland

Vakantie in het Sauerland

Het Sauerland is een streek en middelgebergte in Midden-Duitsland en een geliefde streek voor Nederlanders om hun vakantie door te brengen, omdat het een mooie streek is, je in het buitenland bent, en toch relatief dicht bij. De natuur en de pittoreske kleine plaatsjes maken het Sauerland een aantrekkelijke bestemming voor wandelaars, kampeerders en sporters.

Karl May-festival

Als je je geïnspireerd voelt door het Wilde Westen, bezoek dan The Valley of Death. Een nieuwe attractie met 60 acteurs en 40 paarden, wat zich allemaal afspeelt in de natuur in Elspe. Bekijk de stunts en acrobatische trucs. En neem een kijkje achter de schermen. De show loopt van het laatste deel van juni tot begin september.

Panorama-park

Het Panorama-park is een attractiepark vlakbij Rothaarsteig. Het is een park van 80 hectare groot en biedt voor iedereen wat. Achtbanen, waterattracties, maar ook een kinderboerderij. Daarnaast is er volop natuur om van te genieten. Het park is open van april tot oktober.

Attahöhle

Eén van het Sauerlands meest aantrekkelijke attracties ligt in het zuiden, niet ver van de Biggesee. Op 19 juli 1907 werd daar een ondergronds grottenstelsel ontdekt. Hier is te zien hoe de steenlagen zich miljoenen jaren lang hebben gevormd. Ontelbare stalagmieten, sommige van wel vier meter lang, zijn te bewonderen. De grotten zijn goed begaanbaar, en er is een tocht mogelijk van 40 minuten. De grotten zijn het hele jaar door open, alleen in de periode november tot februari niet op maandagen.

Märkisch Museum Railway

The Märkisch Museum Railway is een museum dat nostalgische herinneringen oproept aan lang gevlogen tijden. Het gaat in op de transportgeschiedenis, en geeft een goed overzicht van veel verschillende soorten treinstellen en aandrijving. In de maanden van mei tot oktober rijdt 'die Sauerländer Kleinbahn) die de reiziger herinnert aan de jaren die zijn geweest.

Winterberg

Winterberg is de belangrijkste stad van het Sauerland, vlakbij ligt ook de hoogste berg van dit gebied. Toeristisch is het bekend als oord voor mensen met hartkwalen, maar ook als centraal punt voor het toerisme in het Sauerland. Er liggen dan ook veel hotels in de stad. Er wordt veel aan wintersport gedaan. Ook is er een springschans en een bobsleebaan.

Arnsberg

Arnsberg is een van bezienswaardigheden van het Sauerland. Hier zie je nog de traditionele woningbouw terug. Wie naar de Alter Markt gaat zal vele huizen zien met houtgesneden gevelversieringen. Arnsberg biedt overigens nog veel meer bezienswaardigheden, zoals het Rathaus en de Maximilianbrunnen en de Stadskapelle. Meer informatie op www.arnsberg.de.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Vakantie in het Sauerland"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 19-08-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!