InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Gran Canaria: Naturisten accommodatie en naaktstranden

Gran Canaria: Naturisten accommodatie en naaktstranden

Gran Canaria: Naturisten accommodatie en naaktstranden Gran Canaria is een populaire vakantiebestemming voor naturisten. Dit niet alleen door de mooie omgeving maar zeker door het milde klimaat het hele jaar door. Op Gran Canaria zijn er grote drukke en kleine afgelegen naaktstranden te vinden. De zogenaamde “Zona Nudista” De kleinere stranden waar naakt gerecreëerd mag worden hebben vaak kiezels en rotsen in plaats van zandstranden. Anno 2015 is er op Gran Canaria nog maar één bungalowpark bekend voor naturisten.

Gran Canaria

In de Atlantische Oceaan ligt de ultieme vakantiebestemming Gran Canaria. Het eiland behoort tot Spanje en heeft een oppervlakte van 1560 vierkante kilometer. De hoofdstad van dit kleine eiland is Las Palmas de Gran Canaria, waar tevens het internationale vliegveld zich bevindt. Het eiland wordt het gehele jaar door overspoeld met toeristen, met name in de zomer. Ook bij Nederlanders is het een zeer populaire bestemming geworden, omdat het relatief goedkoop is om naar het eiland toe vliegen vanaf de meeste grote (en soms ook kleine) luchthavens in Europa en vanwege het warme, zonnige en subtropische klimaat. Het is het gehele jaar door zeer goed vertoeven op Gran Canaria.

Stranden voor naaktrecreatie op Gran Canaria

Op Gran Canaria zijn verschillende naturisten stranden te vinden de zogenaamde “Zona Nudista” De mooiste naturisten stranden kunt u vinden aan de westkust van Gran Canaria. Het zijn vaak afgelegen stranden die met de fiets, auto, taxi of te voet te bereiken zijn. De naturisten stranden die in het oosten en noorden liggen zijn meestal makkelijker toegankelijker. Het nadeel echter van deze stranden is dat zij alleen bestaan uit kiezels en rotsen en geen zandstranden hebben.

Naaktstrand Playa del Ingles/Maspalomas

Dit strand is in principe alleen voor naaktrecreatie. Een gedeelte van dit zandstrand is gereserveerd voor naaktrecreatie. In het duingebied mag ook naakt gerecreëerd worden. Deze strook strand van ongeveer 3 kilometer is wel publiekelijk dus kan het voor komen dat er ook mensen met badkleding gaan zonnebaden.

Naaktstrand Playa de las Mujeres

Dit is een strand van ongeveer 500 meter lang bezaaid met stenen. Het strand ligt afgelegen en er zijn geen faciliteiten. Het strand ligt aan de kustweg tussen Maspalomas en Arguineguin.

Naaktstrand Playa Montaña de Arena

Een naaktstrand met fijn zand van ongeveer 250 meter lang en 38 meter breed. Het is een afgelegen strand zonder faciliteiten. Om bij het strand te komen moet u rekening houden met een groot hoogte verschil. Om op het strand te komen is het een behoorlijke afdaling. Het strand wordt afgeschermd door een grote duin.

Naaktstrand Playa Tauro

Dit is een strand met grijs fijn zand en stenen met een lengte van ongeveer 450 meter. Het naaktstrand ligt aan de kustweg van Puerto Rico naar Playa de Mogan

Naaktstrand Playa Taurito

Dit strandje ligt vlakbij verschillende hotels en is dan ook drukbezocht. Het strandje ligt aan de kustweg tussen Puerto Rico en Mogan ter hoogte van Taurito.

Kleinere naaktstranden en de lokale bevolking

Op de kleinere stranden van Gran Canaria wordt doordeweeks vaak naakt gerecreëerd. In het weekend worden deze strandjes echter vaak bezocht door de lokale bewoners die niet voor de naaktrecreatie komen. Er komen vaak hele families afkoeling zoeken op deze kleine stranden. Naaktrecreatie wordt niet op prijs gesteld door de lokale bevolking.

Magnolias Natura : accommodatie voor naturisten

Aan de zuidkust van Gran Canaria is er een accommodatie voor naturisten. Magnolias Natura in Maspalomas. Er zijn in het totaal 28 eenvoudig ingerichte bungalows. De bungalows staan in een tropische tuin. Op het terrein zijn een bar, restaurant, een kleine supermarkt, zwembad en een jacuzzi te vinden. Vanaf Magnolias Natura is het ongeveer een half uur lopen naar het naaktstrand van Maspalomas. Anno 2015 is dit zover bekend de enige accommodatie voor naturisten.
© 2015 - 2018 Judyb, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Canarische eilanden: Gran CanariaCanarische eilanden: Gran CanariaGran Canaria is een eiland van de Canarische eilanden. Gran Canaria is het tweede, meest bezochte eiland van de Canarisc…
Gran Canaria als vakantiebestemmingGran Canaria als vakantiebestemmingGran Canaria is al jaren een zeer populaire vakantiebestemming, voor veel verschillende doelgroepen. Dit is natuurlijk n…
Waarom Gran Canaria?Ieder jaar is het weer lastig om te bedenken waar je naartoe moet op vakantie. U wilt een lekkere zon vakantie in een le…
Informatie over de Canarische EilandenDe Canarische Eilanden bestaat uit zeven eilanden, ook wel de Canarische Archipel genoemd. In dit artikel vindt u divers…
De stranden van Gran CanariaGran Canaria, dat tot de Canarische Eilanden behoort, is één van de toppers voor een ideale zonvakantie vanwege het guns…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Stevebidmead, Pixabay
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/Gran_Canaria
  • http://www.gran-canaria-info.com/content/beaches/the-best-nudist-beaches-in-gran-canaria
  • http://www.magnoliasnatura.com/

Reageer op het artikel "Gran Canaria: Naturisten accommodatie en naaktstranden"

Infoteur: Judyb
Gepubliceerd: 20-09-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!