Hotelovernachtingen nabij de luchthaven van Düsseldorf (DUS)

Hotelovernachtingen nabij de luchthaven van Düsseldorf (DUS) Als een van dé steden van het welvarende Duitse Ruhrgebied is Düsseldorf een belangrijk trefpunt voor zakenmensen. Maar ook vakantiegangers kiezen graag voor de internationale luchthaven van Düsseldorf als vertrekpunt voor een vliegreis naar een zonnige bestemming. Je kan naar tal van intercontinentale bestemmingen vliegen vanaf de luchthaven van Düsseldorf, die vanuit België en Nederland vrij makkelijk te bereiken is. Als je op reis vertrekt vanaf deze luchthaven en wat extra tijd nodig hebt om te relaxen of bij te komen dan kan je overnachten in een van de hotels in de omgeving. Het Sheraton en het Maritim zijn de dichtstbij gelegen hotels in de omgeving van de luchthaven van Düsseldorf en blinken uit in stijl en klasse. Maar er zijn ook andere interessante hotels in de omgeving van dit vliegveld waar je kan overnachten.

Vliegen vanaf Düsseldorf

Düsseldorf is een middelgrote stad in het westen van Duitsland en bevindt zich ten zuiden van een van de drukste en welvarendste regio’s van Europa: het Ruhrgebied. Deze regio staat bekend als een van de centra van het Duitse “Wirtschaftswunder”, met andere woorden: de sterk geïndustrialiseerde en hoogontwikkelde Duitse industrie. Daarnaast is Düsseldorf ook simpelweg een erg aangename stad om te gaan shoppen en te wandelen. Ook worden er jaarlijks tal van meetings en conferenties gehouden in de welbekende “Messe” van Düsseldorf. Gelegen op een boogscheut van Nederland en van België is Düsseldorf een stad die vrij vaak bezocht wordt door inwoners van de lage landen.

Alternatief voor Schiphol of Zaventem

Ook als uitvalsbasis voor vakanties en reizen is deze stad gekend en dit dankzij haar internationale luchthaven. De luchthaven van Düsseldorf International Airport heeft als internationale code DUS en biedt een hele resem aan Europese en intercontinentale bestemmingen aan. Je kan vanaf Düsseldorf bijvoorbeeld vliegen naar vakantiebestemmingen met Condor, citytrips maken met Lufthansa of lowcost vliegen met Pegasus. Doordat deze luchthaven makkelijk te bereiken is vanaf de lage landen kiezen tal van Nederlanders en Belgen voor een vliegreis vanaf Düsseldorf. Dit maakt Düsseldorf tot een alternatief voor de luchthavens van Schiphol en Zaventem, zeker voor inwoners van de Belgische en Nederlandse regio’s die grenzen aan Duitsland.

Sheraton Düsseldorf Airport Hotel

Het Sheraton is een keten die wereldwijd bekend is voor standing en klasse. Ook het Sheraton van de luchthaven van Düsseldorf blinkt hierin uit. Het Sheraton is gelegen in het luchthavengebouw zelf, net boven parking 3. Het hotel is wonderwel ingekapseld in het luchthavengebouw en beschikt over een zonneterras met mooi uitzicht. Je kan er dineren in het panoramisch restaurant, een drankje nuttigen in de businesslounge (met gratis internet), of alle stress van je laten afvloeien in de fitnessruimte. Op amper 3 km is het conferentiecentrum de "Messe Düsseldorf" gelegen, waar er regelmatig commerciële bijeenkomsten plaatsvinden. Op 1 km van het Sheraton kan je de trein nemen in het treinstation van de luchthaven.

Maritim Hotel Düsseldorf

Een prachtig hotel in de buurt van de luchthaven van Düsseldorf is het Maritim Hotel, dat op nauwelijks tweehonderd meter van het Sheraton te vinden is. Dit elegante en tegelijk ultramoderne hotel is via een stijlvolle wandelbrug met het luchthavengebouw verbonden. Bijzonder aan dit hotel is dat je gebruik kan maken van een uitgebreid wellnesscentrum, waar je lekker kan ontspannen in een groot binnenzwembad. Er is gratis WiFi in het hotel en je kan er kiezen uit maar liefst vier restaurants. Ook het conferentiecentrum de Messe, de autosnelweg en het treinstation zijn niet ver van het Maritim Hotel af.

Andere hotels nabij luchthaven Düsseldorf

Avidon Art & Design Hotel

Gelegen op ongeveer anderhalve kilometer van de luchthaven van Düsseldorf maakt het Avidon Art & Design Hotel haar naam helemaal waar. Alleen al qua stijl en aankleding is dit hotel een omweg waard. Bovendien beschikt het met de "Publixx bar" over een van de beste whiskeybars van Duitsland. Ook is er extra snel internet beschikbaar.

Van der Valk Airport Hotel

Iets verder van de luchthaven - op ongeveer 2.5 km - kan je overnachten in het befaamde Van der Valk Airport Hotel. Dit hotel maakt deel uit van de wereldberoemde hotelketen die garant staat voor kwaliteit en klasse. Het Van der Valk Airport Hotel biedt de mogelijkheid om uitgebreid te relaxen in de spa en een heerlijk gerecht te nuttigen in de brasserie of het restaurant. Daarnaast is er een buitenterras en kan je gratis gebruik maken van WiFi.

Tip: Intercontinental Hotel

Wil je wat meer tijd besteden en wil je echt op een unieke, exclusieve manier overnachten in Düsseldorf? Kies dan voor een onvergetelijk verblijf in het Intercontinental Hotel in Düsseldorf. Dit prachtige hotel is een behoorlijk stukje van de luchthaven af gelegen maar is omwille van haar bijzondere kenmerken absoluut een verplaatsing waard.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • http://www.booking.com/searchresults.nl.html
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/D%C3%BCsseldorf (bronnen geraadpleegd op 22/06/2016).

Reageer op het artikel "Hotelovernachtingen nabij de luchthaven van Düsseldorf (DUS)"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: Juni 2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Hotels nabij luchthavens
Schrijf mee!