InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Hotelovernachtingen nabij luchthaven Milaan Malpensa (MXP)

Hotelovernachtingen nabij luchthaven Milaan Malpensa (MXP)

Hotelovernachtingen nabij luchthaven Milaan Malpensa (MXP) Milaan is een Italiaanse stad die erg populair is bij toeristen, zakenmensen en cultuurliefhebbers. Ze heeft dan ook heel veel te bieden op het vlak van mode, business en cultuur. Als je wilt overnachten nabij de luchthaven van Milaan Malpensa heb je de keuze uit een aantal oerdegelijke kwaliteitshotels. In terminal 1 van de luchthaven van Milaan Malpensa vind je het prestigieuze Sheraton Hotel, waar kan je overnachten in stijl en in luxe. Voordeel van dit hotel is dat je meteen op je plaats bent; je hoeft dus geen tijd te verliezen met transport naar het vliegveld. Vlakbij terminal 2 vind je het supermoderne Moxy Hotel, dat staat voor gesofistikeerd en stijlvol design. In de buurt van deze twee terminals van de luchthaven van Milaan Malpensa zijn nog tal van andere hotels die een hotelkamer aanbieden.

Milaan: mode en cultuur

Cultuur is in al haar verschijningsvormen overvloedig aanwezig in het wondermooie Italië. Ook in de Noord-Italiaanse stad Milaan is dat het geval. Wie kent er niet de magnifieke Dom van Milaan, gelegen aan het prachtige centrale plein van de stad? Ook voor het operagebouw La Scala van Milaan maken toeristen en dagjesmensen graag een citytrip naar deze bruisende stad. Milaan behoort met meer dan 1 miljoen inwoners tot de belangrijkste steden van Italië, en is de hoofdstad van de regio Lombardije, de meest geïndustrialiseerde en ontwikkelde regio van het land. Daarnaast staat Milaan ook bekend voor haar brede waaier aan prestigieuze modehuizen en -ontwerpers.

Luchthaven Milaan

Naast de minder bekende luchthavens Linate en Orio al Serio beschikt deze mooie Noord-Italiaanse stad over de drukke luchthaven van Milaan Malpensa. Milaan Malpensa is een van de cruciale luchthavens om West-Europa met het zuiden en het oosten van het continent te verbinden. Maar vanuit Milaan Malpensa kan je ook intercontinentaal vliegen naar bijvoorbeeld bestemmingen als Tenerife, New York, Abu Dhabi, of Singapore. Haar internationale luchthavencode is MXP.

Gratis bus tussen terminal 1 en terminal 2

Het oorspronkelijke gebouw van de luchthaven van Milaan Malpensa heet momenteel terminal 2. Vanaf hier vertrekken vooral vluchten van lowcostmaatschappijen als EasyJet. Vanuit de moderne en vernieuwde terminal 1 vertrekt de grote meerderheid van de vluchten. Als je een hotelkamer reserveert nabij de luchthaven van Milaan Malpensa is het best dat je met dit gegeven rekening houdt. Boek je bijvoorbeeld een kamer nabij terminal 2 en moet je de volgende ochtend vliegen vanaf terminal 1 dan moet je extra tijd incalculeren. Je kan gebruik maken van een gratis bus die terminal 1 en terminal 2 met elkaar verbindt. De verbinding tussen de twee terminals neemt ongeveer een twintigtal minuutjes in beslag.

Milaan Malpensa terminal 1: hotels

Het hotel bij uitstek om te reserveren nabij de luchthaven van Milaan Malpensa is het Sheraton Milan Malpensa Airport Hotel & Conference Centre. Deze wereldwijd bekende kwaliteitsketen is gelegen in het luchthavengebouw van terminal 1 zelf. Blijf je hier overnachten dan hoef je de volgende dag dus geen verplaatsing te maken naar de luchthaven. Het hotel beschikt over een spa, fitnessruimte, business- en conferentiezalen en dergelijke meer.

Milaan Malpensa Terminal 2: hotels

Vlak aan de terminal 2 van de luchthaven van Milaan vind je het stjilvolle Moxy Milan Malpensa Airport. Dit moderne hotel heeft een uiterst stijlvol design en beschikt over de laatste technologische snufjes op het vlak van interieur en voorzieningen. Elke hotelgast heeft de beschikking over gratis WiFi. Met de pendelbus vanaf dit hotel ben je na ongeveer een kwartiertje in Terminal 1.

Andere hotels in de buurt

Verschillende andere hotelketens bieden hotelkamers aan in de buurt van de luchthaven van Milaan Malpensa. Een erg opvallend hotel tussen de twee terminals gelegen is het Holiday Inn Express, een modern hotel dat iets kleiner is dan de klassieke Holiday Inn-hotels maar kan bogen op een uitstekende kwaliteit. Ook het Crowne Plaza Hotel is gelegen tussen de twee terminals van Milan Malpensa en kan rekenen op een prestigieuze en oerdegelijke reputatie. Iets verderaf gelegen vind je onder meer de volgende hotels:
  • Idea Hotel
  • Hotel Villa Delle Rose
  • Hotel Ristorante Cervo
  • Airport Motel Malpensa
  • Residence La Bellotta
  • Malpensa Inn Hotel

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoop een stedentrip Milaan boekenGoedkoop een stedentrip Milaan boekenEen stedentrip Milaan: Milaan is natuurlijk de stad om te gaan shoppen met klasse. Maar daarnaast is het ook nog een pra…
Goedkoop vliegen met Lufthansa ItaliaGoedkoop vliegen met Lufthansa ItaliaWil je binnenkort vanaf Brussel vliegen naar Italië? Dan heb je vanaf februari 2009 een nieuwe optie: Lufthansa Italia.…
Goedkoop vliegen naar Marokko vanaf Brussel Zuid CharleroiGoedkoop vliegen naar Marokko vanaf Brussel Zuid CharleroiGoedkoop vliegen kan vanaf Brussel Zuid Charleroi. Opvallend is dat er veel maatschappijen hier vandaan goedkoop vliegen…
Een stedentrip naar MilaanMilaan is de modehoofdstad van de wereld. Maar de stad heeft veel meer te bieden dan alleen dat. De Italiaanse stad is e…
Bronnen en referenties
  • http://www.booking.com/airport/it/mxp.nl.html
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Aeroporto_di_Milano_Malpensa (bronnen geraadpleegd op 22/06/2016).

Reageer op het artikel "Hotelovernachtingen nabij luchthaven Milaan Malpensa (MXP)"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 22-06-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Hotels nabij luchthavens
Schrijf mee!