InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Hostels, hotels en goedkope campings in Lakes Entrance

Hostels, hotels en goedkope campings in Lakes Entrance

In de zomerperiode zit Lake Entrance vol met toeristen die overnachten in een van de tientallen beschikbare motels, hotels, resorts en campings. Voor ieder budget is er een geschikte accommodatie te vinden in Lake Entrance, in het zuiden van Australië. Er is zelfs een gratis camping op 18 kilometer van de stad. Welke hotels, hostels en campings kun je allemaal vinden in Lakes Entrance? Hoeveel betaal je gemiddeld voor een nachtje slapen in de stad? Kun je aan het strand overnachten? Hoe kun je een goedkope overnachting vinden in Lakes Entrance in Victoria, Australië?

Lakes Entrance in Australië

Anno 2015 wonen er niet meer dan 5000 mensen in de stad zelf. In de zomer (hoogseizoen) van december tot februari zijn er meer toeristen en backpackers in Lakes Entrance te vinden dan er inwoners zijn. De stad ligt in het westen van de Australische staat Victoria aan de kust. Populaire toeristische bezienswaardigheden vinden dan ook plaats in, op of rondom de zee. Er zijn twee grote stranden waar de kustwacht in de zomer patrouilleert. De andere stranden, waar minder toeristen komen, beschikken over parelwit zand en voldoende privacy om het gevoel te hebben dat je het gehele strand voor jezelf hebt. Lakes Entrance is daarom een populaire bestemming voor toeristen en als dagje uit voor Australiërs die wonen in Orbost, Bairnsdale en Melbourne.

Een goedkope overnachting in Lakes Entrance

Ook al heeft de stad niet veel inwoners, er zijn toch duizenden bedden en kampeerplekken te vinden in de stad. De toerismesector is daarom een van de belangrijkste sectoren voor de lokale economie. Er zijn tientallen hotels, hostels, campings en resorts te vinden. Sommige kijken uit over de zee, anderen staan weer op een eiland of midden in een van de (nationale) parken die het gebied rijk is. Een goedkope overnachting in Lakes Entrance is buiten het seizoen zo gevonden. De bedrijven bieden kamers dan voor bodemprijzen aan. In het hoogseizoen stijgen de prijzen flink. Je zult dan beter je best moeten doen door aanbieders te vergelijken en last-minute aanbiedingen te zoeken, om zo toch een goedkope overnachting in Lakes Entrance te vinden.

Hostels

In Lakes Entrance kun je 1 groot hostel vinden: Riviera Backpackers. Dit hostel wordt gerund door de grote organisatie Youth Hostel Australia (YHA). Dit is dan ook meteen een populaire plek voor backpackers. Zij verzamelen zich het hele jaar door in de grote gemeenschappelijke woonkamer en keuken. Ze delen hier ervaringen en tips met elkaar, spelen een potje pool of spelen een gezelschapsspel. Tip: Koop aan het begin van je reis een YHA abonnement. Zo krijg je bij iedere aangesloten accommodatie een fikse korting.

Hotels, motels en luxe resorts

Als je hebt besloten om toch iets meer uit te geven aan een overnachting in Lakes Entrance, kun je kiezen uit tientallen hotels. Ieder hotel heeft wel iets bijzonders. De ene is spotgoedkoop, de andere staat aan het strand en weer een andere staat midden in de natuur, op loopafstand van het strand. Omdat er zoveel keuze is, is het raadzaam om voor het boeken eens goed rond te kijken wat je precies wilt. Volgens meerdere websites waar mensen reviews achter kunnen laten en volgens reisgidsen zijn de volgende hotels, resorts, B&Bís en motels zeer geschikt om te verblijven als je in Lakes Entrance bent:
  • Airdrie B&B
  • Goat & Goose
  • Comfort Inn & Suites Emmanuel
  • HeyField Motel and Apartments
  • Banjo Paterson Motor Inn
  • The Central Hotel Motel Lakes Entrance

Campings

Voor mensen die met eigen vervoer of een beperkt budget reizen, zijn de volgende betaalde campings en caravan parks, volgens reisgidsen en ervaringen van reizigers, erg geschikt om te verblijven:
  • Eastern Beach caravan Park
  • Waters Edge Holiday Park
  • Echo Beach Tourist Park
  • BIG4 Whiters Holiday Village
  • Sunnyside Caravan Park
  • North Am Tourist Park

Gratis overnachten in de buurt van Lakes Entrance?

Op 18,6 kilometer vanaf het centrum van Lakes Entrance ligt het Lake Tyers State Park. Dit is ongeveer een kwartier met de auto, of vier uur wandelen. Hier is een gratis camping met barbecue en een klein toiletgebouw. In de zomerperiode kan het hier wel erg druk zijn met mensen die reizen met een krap budget. Verder is het ook mogelijk om gratis te overnachten op een van de resting areas aan de autoweg A1. Deze zijn echter minder beschut en minder geschikt als je langer in de buurt van Lakes Entrance wilt verblijven.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Eigen ervaring
  • Lonely Planet Australia, Edition 2014
  • http://www.lakesentrance.com/stay/caravan-parks
  • http://www.easternbeach.com.au/
  • http://www.tripadvisor.com.au/Hotels-g255354-Lakes_Entrance_Gippsland_Victoria-Hotels.html
  • http://www.lakesentrance.com/stay
  • http://www.stayz.com.au/accommodation/vic/lakes-wilderness/lakes-entrance
  • Accommodaties op: Booking.com, Trivago.nl en Hostelworld.com

Reageer op het artikel "Hostels, hotels en goedkope campings in Lakes Entrance"

Infoteur: Eddwin
Gepubliceerd: 13-03-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Australië
Schrijf mee!