Hostels, hotels en campings in Bendigo, Australië

Een hotel zoeken voor jouw budget midden in de Gold Region van Australië is best makkelijk. In de meest centrale stad van het gebied, Bendigo, kun je overnachten in hostels, hotels, resorts en B&Bís. Er is ook een gratis camping aanwezig in de buurt van de stad. Vanuit Bendigo zit je met de bus of trein binnen twee uur in Melbourne. Een verblijf in Bendigo is doorgaans goedkoper dan slapen in Melbourne zelf. Voor mensen met een krap budget, die toch de Gold Region in Australië willen ontdekken, is een verblijf in een van de vijftig hoog gewaarde hostels, hotels, campings, resorts of B&Bís, een zeer geschikte optie. Wat voor overnachtingen kun je boeken in Bendigo, Australië?

Bendigo

Bendigo ligt in de Gold Region van de staat Victoria in Australië. Deze stad is de administratief gezien de belangrijkste stad van Victoria, terwijl Melbourne de hoofdstad is. Om in Bendigo te geraken kun je aanvliegen op het vliegveld van Greater Bendigo, met de trein vanuit Sydney (en tussenstations) of Melbourne vertrekken, of een van de grotere busmaatschappijen opzoeken. De bussen stoppen namelijk allemaal bij het grote busstation in het centrum van de stad. Bendigo zelf staat bekend om de rijke geschiedenis. Rond 1850 werd er goud ontdekt in de bodem van dit gebied. Duizenden Australiërs en immigranten, voornamelijk Chinezen, kwamen hun geluk beproeven. Zij wonnen meer dan 700 ton goud uit de bodem. Anno 2015 zijn de overblijfselen van de mijnen en de oude dorpen waar de goudzoekers zich hadden gevestigd toeristische trekpleister geworden.

Stadsdelen / Suburbs

De stad Bendigo telt anno 2015 meer dan 80.000 inwoners. Het is dan ook niet vreemd dat de stad uit meerdere suburbs is opgebouwd. Als je een geschikte plek zoekt om te overnachten kun je kiezen uit meer dan 50 geschikte hotels, verspreid over meerdere wijken in de stad Bendigo. Je kunt een goedkoop hostel, gemiddeld geprijsd hotel of een luxe resort boeken in de volgende stadsdelen of suburbs:
  • Bendigo stad met centrum
  • Golden Square
  • Ironbark
  • Long Gully
  • North Bendigo
  • Quarry Hill
  • West Bendigo
  • White Hills

Slapen in Bendigo

Voordat je een slaapplek gaat zoeken in Bendigo, Australië, is het raadzaam om eens goed af te vragen hoe lang je in de stad wilt blijven, wat je allemaal wilt gaan zien, hoeveel geld je uit wilt geven en of het misschien niet verstandig is om een gratis camping of resting area buiten de stad te zoeken. In het gebied Greater Bendigo kun je, als je met eigen vervoer bent, een aantal goedkope of zelfs gratis plekken vinden om te overnachten. Je kunt in Bendigo zelf in meerdere stadsdelen een hotelovernachting boeken. Voor elk budget is er wel een geschikte plek te vinden. De prijzen zijn, anno 2015, een stuk gunstiger als je deze vergelijkt met een verblijf in Melbourne. Voor backpackers is het dus een optie om te verblijven in Bendigo en een dagtocht (of meerdere tochten) te maken naar Melbourne. Je zit hier binnen twee uur met eigen vervoer of de bus (2 dollar).

Hostels in de stad

Bendigo YHA/Buzzaís Backpackers

33 Creek Street, telefoonnummer 54437680
Het Youth Hostel Australia in Bendigo stad is een klein gebouw met niet al te veel bedden. Binnen is er een gemeenschappelijke woonkamer, waar vooral backpackers de tijd lijken te doden. De kamers zijn klein opgezet en erg kleurrijk. Vanuit het hostel kun je gemakkelijk de stad en omgeving verkennen. Het personeel staat erom bekend dat zij toeristen graag op weg helpen als er interesse is om de gebouwen en andere toeristische attracties te bezichtigen.

Fleece Inn

139 Charlton Road, telefoonnummer 54433086
Het gebouw, dat rond 1867 is gebouwd, was vroeger een grote pub. Anno 2015 is hier een hostel in gevestigd. Zij bieden dorms (kamers die je moet delen met andere personen), double (voor twee personen) en eenpersoonskamers aan. De badkamers zijn erg ruim volgens meerdere reviews. Achter het gebouw ligt een grote tuin met een loungegedeelte, televisies en een BBQ.

Hotels

In de stad Bendigo kun je meerdere grote hotels vinden. Prijzen liggen over het algemeen boven de 100 Australische Dollar per kamer. De volgende hotels krijgen, anno 2015, een hoge waardering op meerdere boekings- en vergelijkingswebsites:
  • Shamrock Hotel (ook een toeristische attractive)
  • Cathedral Terrace
  • Julie-Anna Inn Motel
  • Langley Hall
  • Flynnís Place (zeer luxe en prijzig)

Gratis slapen in Bendigo

Heb je geen zin om geld uit te geven aan een overnachting in Bendigo? Heb je een te krap budget, omdat je als backpacker liever je geld aan andere zaken uitgeeft? Dan kun je in de buurt van Bendigo in de Greater Bendigo Region, ook een gratis camping opzoeken. Deze resting areas zijn gratis en kun je vinden op 50 kilometer ten zuiden en 40 kilometer ten westen van de stad. Ook kun je bijvoorbeeld in het naburig gelegen One Tree Hill National Park verblijven voor een paar dollar per nacht.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Apart overnachten: slapen in een gevangenis en een vliegtuigEr zijn veel manieren om op een aparte manier te overnachten: in een heus vliegtuig en in de gevangenis.

Bronnen en referenties
  • Eigen ervaring
  • Lonely Planet Australia, Edition 2014
  • http://www.lonelyplanet.com/australia/victoria/bendigo/hotels
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Greater_Bendigo_National_Park
  • http://www.bendigotourism.com/things-to-do/outdoors-nature/national-parks

Reageer op het artikel "Hostels, hotels en campings in Bendigo, Australië"

Infoteur: Eddwin
Gepubliceerd: Maart 2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Australië
Schrijf mee!