InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > De goedkoopste vliegroute van Europa naar Australië vinden

De goedkoopste vliegroute van Europa naar Australië vinden

De goedkoopste vliegroute van Europa naar Australië vinden Een ticket naar Australië boeken voor weinig geld? Dat lijkt onmogelijk. Voor een retourticket vanaf Amsterdam naar Sydney ben je al snel meer dan duizend euro kwijt. Kan dit niet goedkoper? Natuurlijk! Als inwoner van Nederland of België heb je het geluk dat er tientallen vliegvelden in de omgeving te vinden zijn. Van deze luchthavens vliegen weer tientallen vliegtuigmaatschappijen, van duur tot goedkoop. Vergelijk deze aanbieders eens goed. Tickets die vanaf Amsterdam worden aangeboden naar Sidney, Melbourne, Brisbane, Darwin en Perth zijn meestal niet het goedkoopst. Als je bijvoorbeeld vanaf London of Manchester vliegt kun je honderden euro’s besparen. Wat is de beste route om naar Australië te vliegen? Hoe kun je geld besparen op jouw vliegticket naar Oceanië?

Ticket naar Australië

De landen Australië en Nieuw-Zeeland liggen enorm ver weg als je in Europa woont. Toch besluiten veel toeristen, waaronder veel backpackers, om naar deze landen toe te gaan. Ook Europese bedrijven doen regelmatig zaken met bedrijven in Oceanië. Een vliegticket naar Australië is erg prijzig en slokt een groot deel van het vakantiebudget op. Veel mensen gaan dan ook voor minimaal twee maanden naar dit land toe, omdat het anders niet rendabel is. Veel mensen boeken een vliegticket bij een enkele aanbieder en vliegen standaard aan op Sidney. Dit is in de meeste gevallen erg onverstandig, het is namelijk mogelijk om veel goedkoper naar Australië te vliegen.

Vergelijk aanbieders

Als je vanuit Nederland naar het buitenland vliegt hoef je een ticket heus niet te boeken bij KLM. Dit is in veel gevallen zelfs erg onverstandig. KLM is namelijk niet de goedkoopste maatschappij om vanuit Nederland mee te vliegen. Zoek op vergelijkingswebsites goed naar alle maatschappijen, ook naar de wat minder bekende. Hier heb je misschien een iets mindere service in de lucht, maar je betaalt er dan ook een stuk minder voor.

Rechtstreeks of met overstap?

Anno 2015 gaan er geen, of nauwelijks, directe vluchten vanaf Schiphol. Wel gaan er een hoop rechtstreekse vluchten vanaf luchthavens in de omgeving. Hoewel dit qua tijd een prima optie is, is het qua geld soms erg nadelig. Een overstap kan gunstig uitpakken. De meeste luchtvaartmaatschappijen bieden zelfs een gratis stop over van meerdere dagen aan in een stad naar keuze. Je onderbreekt de lange vliegreis en krijgt de mogelijkheid om een nieuwe stad te verkennen

Vlieg vanaf Engeland

Als je in Nederland of België woont is het de moeite waard om eens te kijken naar een los ticket naar London en daarna een vlucht vanaf een van de vliegvelden in Engeland naar Australië te pakken. Natuurlijk kun je ook de boot naar Engeland pakken, om daarna met het vliegtuig de reis voort te zetten. Vergelijk voordat je gaat boeken ook eens vluchten vanaf Brussel, luchthavens in Duitsland en andere vliegvelden in Nederland. Een vlucht vanaf Schiphol is niet altijd de beste optie namelijk.

Een voorbeeld uit 2015

Je wilt graag in de maand april naar Australië vliegen. Je reist alleen en wilt een retour boeken.

Vanaf Schiphol naar Sidney

Een van de goedkoopste vluchten volgens Cheaptickets, Momondo en Skyscanner is op 6 april van Amsterdam naar Sidney met 1 overstap. Op de terugweg vlieg je van Sydney naar Amsterdam met 2 overstappen. Totaalprijs: €922

Een los ticket naar Engeland, dan naar Sidney

Van Manchester Airport naar Sydney Airport kost in dezelfde periode €722, met 1 overstap. Een directe vlucht naar Manchester kost €68. Totaalprijs: €790.

Vergeet Sydney

De grootste en belangrijkste stad van Australië is zonder twijfel Sydney. Al zullen de inwoners van bijvoorbeeld Canberra en Melbourne anders beweren. Het gros van de toeristen vliegt dan ook aan op Sydney Kingsford Smith Airport. Als je echter niet gebonden bent aan deze stad, kun je ook eens kijken naar vliegtickets naar andere steden in Australië. Dit kan in sommige gevallen aanzienlijk schelen in de prijs. Zo ligt Darwin ten opzichte van Azië erg gunstig, en is dan ook vaak een stuk goedkoper.

Een voorbeeld uit 2015

Je wilt van Amsterdam naar Australië vliegen in de maand april. Je kiest er voor om op Sydney aan te vliegen en weer terug te vliegen. Je reist alleen. De goedkoopste vlucht €922 (niet via Engeland zoals bovenstaand voorbeeld).

Vlieg aan op Perth

Totaalprijs: €856

Vlieg aan op Melbourne

Totaalprijs: €917

Vlieg aan op Brisbane

Totaalprijs: €921

Vlieg aan op Darwin

Totaalprijs: €904
Gerelateerde artikelen
Champions Trophy Hockey 2008; teams en speelschema vrouwenVan 17 mei tot en met 25 mei vindt in Mönchengladbach (Duitsland) de World Hockey Women's Champions Trophy plaats. Aan d…
Champions Trophy Hockey 2008; teams en speelschema mannenVan 21 juni tot en met 29 juni vindt in Rotterdam de World Hockey Men's Champions Trophy plaats. Aan dit prestigieuze to…
Studeren in AustraliëVeel Nederlanders emigreren naar Australië. Australië is ook een erg populair vakantieland bij Nederlanders. Veel Nederl…
WK Rugby 2011 - Nieuw-ZeelandWK Rugby 2011 - Nieuw-ZeelandHet wereldkampioenschap rugby 2011 vindt plaats van 9 september tot 23 oktober in rugbynatie Nieuw-Zeeland. Twintig land…
Vliegtickets boeken voor een wereldreisVliegtickets boeken voor een wereldreisAls je op wereldreis gaat vormen vliegtickets veelal de grootste kostenpost. Voor sommigen is het bovendien het enige va…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Flok85, Pixabay
  • Eigen ervaring
  • Voorbeeldvluchten opgezocht in maart 2015
  • www.momondo.com
  • www.skyscanner.nl
  • www.cheaptickets.nl

Reageer op het artikel "De goedkoopste vliegroute van Europa naar Australië vinden"

Infoteur: Eddwin
Gepubliceerd: 02-03-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!