InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Belgrado: hotelvakantie in de hoofdstad van Servië

Belgrado: hotelvakantie in de hoofdstad van Servië

Belgrado: hotelvakantie in de hoofdstad van Servië Belgrado is in het verleden vaak op de proef gesteld op het vlak van oorlogen, maar lijkt in de eenentwintigste eeuw helemaal aan een nieuw hoofdstuk begonnen. De hoofdstad van Servië beschikt over tal van historische en culturele bezienswaardigheden maar surft ook mee op de golf van de moderniteit. Een citytrip naar Belgrado maken is dan ook alsmaar populairder geworden omwille van de speciale, bruisende sfeer die er heerst. Het nachtleven van Belgrado is stilaan wereldberoemd en tal van klassehotels hebben alle troeven in handen om liefhebbers van cultuur en romantiek naar de oevers van de Donau te lokken. Een hotelvakantie boeken in het fascinerende Belgrado is dan ook zeker de moeite waard. Welke hotels in Belgrado zijn interessant?

Bruisend Belgrado

Belgrado is een stad die het op eind van de twintigste eeuw zwaar te verduren kreeg omwille van een burgeroorlog. In de eenentwintigste eeuw is de stad echter helemaal uit het dal gekropen. Op het vlak van citytrips heeft Belgrado zich stilaan ontwikkeld van een bescheiden toeristische trekpleister tot een absolute topper. Door haar historische bezienswaardigheden en haar romantische ligging aan de Donau beschikt Belgrado over tal van troeven om de nieuwsgierige vakantieganger te lokken. Want in het moderne Belgrado is nauwelijks iets te merken van het saaie, ietwat oubollige Oosteuropese imago; integendeel, het is een van de meest bruisende hoofdsteden van Europa aan het worden.

Citytrip Belgrado, Servië

Als hoofdstad van Servië (en vroeger van Joegoslavië) neemt Belgrado een cruciale plaats in op het vlak van de Europese geschiedenis. Maar anderzijds gaat Belgrado ook met haar tijd mee. Er zijn niet alleen musea (oa. Nationaal Museum van Servië) en overblijfselen uit een ver verleden (het oude Fort aan de Donau) te bezichtigen, maar de stad gaat ook prat op een stilaan wereldberoemd nachtleven. Het fameuse "nightlife" van Belgrado, met haar restaurants, cafés, nightclubs en disco's die tot diep in de nacht open blijven, heeft een hoge plaats veroverd op allerlei lijstjes van gespecialiseerde reismagazines. Dit heeft Belgrado onder meer te danken aan de aparte charme van de zogenaamde "splavovi", clubs die drijven op het water van de Donau. Dat trekt veel jonge mensen aan die graag een citytrip willen maken naar deze fascinerende stad.

Romantische hoofdstad

Belgrado hoeft niet alleen de culturele liefhebbers en de partygangers aan te trekken, maar ook voor wie gewoon eens wat van de stedelijke sfeer wil opsnuiven heeft de stad tal van mogelijkheden. Gelegen aan de samenvloeiing van de Siva en de Donau is de stad bovendien uiterst geschikt voor de romantische zielen onder ons. Waar deze twee rivieren samenvloeien heeft zich een pittoresk eiland gevormd, het Ada Ciganlija. Het is tegelijk een centrale plek en een rustpunt in de Servische hoofdstad waar het gezellig toeven is en waar je tijd kan maken voor een romantisch moment. Belgrado heeft trouwens ook leuke wandelparken, zoals bijvoorbeeld het Kalemegdan park.

Hotelvakanties Belgrado

Een vakantie boeken in Belgrado kan op tal van manieren: je kan een appartement huren, je kan in een youth hostel verblijven tegen een budgetprijs of je kan gewoon een kamer nemen in een hotel. Wat je zeker kan overwegen is om een hotel te reserveren in het centrum van de stad, dichtbij de citadel. Dan is het makkelijk om even een uitstapje naar de citadel te maken om van een panoramisch uitzicht te genieten. Een voorbeeld van een centraal gelegen hotel is het Hotel Prag.

Luxe en klassehotels Belgrado

Voorts is er het uitstekende en stijlvolle Hotel Moskva (*), dat in het centrum gelegen is. Dit hotel heeft uitgebreide voorzieningen op het vlak van gastronomie en cocktails en beschikt over een gratis wellnesscentrum. Een ander hotel dat zeer degelijk tot uitstekend is het Life Design Hotel. Maar als je voor de echte luxe gaat, dan kan je niet anders dan kiezen voor een kamer in de Square 9 of in de Metropole Palace. Beide hotels grossieren in klasse, elegantie en stijl en verzamelen jaar na jaar allerlei internationale hotelawards. Ook beschikken beide luxehotels over een businesscentrum en uitmuntende spavoorzieningen.

* Foto inleiding: Hotel Moskva, Belgrado

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: AndreLohKliesch, Pixabay
  • http://www.belgradoinfo.nl/
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgrado
  • http://www.booking.com/hotel/rs/square-nine-belgrade.nl.html (bronnen geraadpleegd op 08/05/2016).

Reageer op het artikel "Belgrado: hotelvakantie in de hoofdstad van Servië"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 08-05-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Hotelvakanties vinden
Schrijf mee!