InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Goedkoop vliegen naar Hurghada vanuit Nederland en België

Goedkoop vliegen naar Hurghada vanuit Nederland en België

Goedkoop vliegen naar Hurghada vanuit Nederland en België Hurghada aan de Rode zee is een van de meest populaire vakantiebestemmingen geworden bij Nederlanders en Belgen. Deze zonnige badplaats biedt tal van mogelijkheden op het vlak van strandvakanties, duiken en snorkelen. Het aanbod aan vluchten naar Hurghada vanuit de luchthavens van de lage landen is dan ook vrij uitgebreid. Toch is het vinden van een goedkoop vliegticket naar Hurghada niet zo makkelijk. Hoe kan je goedkoop vliegen naar Hurghada vanuit Nederland en België?

Hurghada aan de Rode zee

Voor wie houdt van zon, zee en strand is Hurghada de ideale vakantiebestemming. Hurghada is van een bescheiden vissersdorpje aan de Rode zee uitgegroeid tot een druk bezocht vakantieoord. De Egyptische badplaats is in de eenentwintigste eeuw zo populair geworden bij toeristen uit diverse landen dat de stad een internationale allure heeft gekregen. Liefhebbers van luieren op het strand, jeepsafari's in de woestijn en duiken in de rijke onderwaterwereld van de Rode zee komen uitstekend aan hun trekken in deze badplaats. Bovendien bieden tal van kwaliteitshotels in Hurghada uitgebreide faciliteiten aan op het vlak van wellness, watersport, fitness en plaatselijke snuisterijen.

Vernieuwing luchthaven Hurghada

Hurghada (HRG) is een erg populaire badplaats geworden voor Nederlandse en Belgische toeristen. De garantie van zon en zachte temperaturen (ook 's winters) maakt dat sommigen er zelfs een lange periode overwinteren in een vakantiewoning. Dit maakt dat er heelwat vluchten vanuit de lage landen naar dit vakantieoord beschikbaar zijn. De vernieuwing van de internationale luchthaven zal bovendien nog meer toeristen uit alle hoeken van de wereld naar deze zonnige bestemming lokken. Mogelijk zullen Europese chartermaatschappijen hun aanbod van vluchten naar dit leuke vakantieoord in de toekomst nog uitbreiden.

Vliegen naar Hurghada vanuit Nederland

Vanaf Schiphol

Rechstreekse vluchten
  • Arkefly
  • Corendon

Vluchten met tussenstop
Als je een tussenlanding niet vervelend vindt kan je ook naar Hurghada vliegen met andere luchtvaartmaatschappijen. Dan zal je wel wat extra tijd verliezen maar mogelijk kan je een betere prijs vinden voor je ticket. Via tussenstop kan je naar Hurghada met de luchtvaartmaatschappijen Egyptair, Lufthansa, Alitalia, Pegasus en Swissair.

Vliegen naar Hurghada vanuit België

Vanaf Zaventem (Brussel)

Chartermaatschappijen: rechtstreeks
Thomas Cook, TUIfly en Condor bieden rechtstreekse vluchten aan naar Hurghada. Mogelijk zijn er wel enkele korte tussenstops in Sharm-el-Sheikh, Aqaba of Marsa Alam. Deze stops duren normaal gezien niet langer dan een uurtje en je mag dan gewoon in het vliegtuig blijven zitten.

Nationale maatschappijen: onrechtstreeks
Ook vanaf Brussel kan je naar Hurghada met een tussenstop via nationale luchtvaartmaatschappijen als Egyptair, Swissair of Lufthansa. Egyptair heeft bijvoorbeeld vluchten om 15u (16u in de winterperiode) van Brussel naar Caïro. In Caïro heb je ongeveer anderhalf uurtje de tijd om een visum te kopen en over te stappen op een ander vliegtuig naar Hurghada. Daar land je dan ongeveer rond middernacht.

Rechtstreeks naar Hurghada via Düsseldorf

Als een verplaatsing naar Duitsland geen probleem voor je is, dan kan je ook vertrekken via de luchthaven van Düsseldorf in Duitsland. Vanaf Düsseldorf biedt de luchtvaartmaatschappij Condor rechtstreekse vluchten aan naar Hurghada. Inwoners van Belgisch- of Nederlands-Limburg kiezen even makkelijk voor deze luchthaven om naar Hurghada te vertrekken als voor Schiphol of Zaventem.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoop vliegen naar Georgië met Fly GeorgiaGoedkoop vliegen naar Georgië met Fly GeorgiaWie gaat vliegen naar Georgië voor zaken of toeristische doeleinden kon tot 2012 alleen maar kiezen voor Georgian Airway…
Goedkoop vliegen naar Egypte met Koral Blue AirlinesGoedkoop vliegen naar Egypte met Koral Blue AirlinesOp vakantie naar Egypte en op zoek naar een goedkoop vliegticket? Dan ben je bij Koral Blue Airlines aan het juiste adre…
Hurghada - EgypteHurghada is een toeristische badplaats direct gelegen aan de Rode Zee. Doordat de temperatuur ook in de winter bijzonder…
Goedkoop vliegen met CentralwingsGoedkoop vliegen met CentralwingsAls je goedkoop wil vliegen, vergeet dan niet te kijken hoe goedkoop je je ticket kan boeken bij Centralwings. Deze maat…
Goedkoop Vliegen vanaf Niederrhein / WeezeGoedkoop Vliegen vanaf Niederrhein / WeezeNiet ver van de grens tussen Nederland en Duitsland ligt het steeds populairder wordende vliegveld Niederrhein / Weeze.…
Bronnen en referenties
  • http://www.eindhovenairport.nl/nl/nieuws/transaviacom-start-chartervluchten-van-eindhoven-naar-egypte/
  • http://www.skyscanner.net
  • http://www.corendon.com (bronnen geraadpleegd op 09/06/2016).

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Hurghada vanuit Nederland en België"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 31-01-2018
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Hurghada reizen
Schrijf mee!