InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Hotelvakanties vinden in omgeving Hurghada, Rode Zee

Hotelvakanties vinden in omgeving Hurghada, Rode Zee

Hotelvakanties vinden in omgeving Hurghada, Rode Zee Hurghada is een van de mooiste badplaatsen aan de Rode Zee. Deze toeristische trekpleister is een van de populairste bestemmingen van Egypte geworden als het aankomt op zonnige hotelvakanties. Hotelvakanties in Hurghada zijn er in alle soorten en voor alle voorkeuren, maar één ding hebben ze allemaal gemeen: zon, zee en strand. Voor de sjiekere hotels uit de streek kan je terecht in de afgelegen vakantieresorts Sahl Hasheesh en El Gouna. Wat zijn de leukste hotels in de omgeving van Hurghada om een strandvakantie te boeken?

Hurghada: zon en strand

Hurghada is een toeristische trekpleister aan de Egyptische Rode Zee. Hurghada groeide rond de eeuwwisseling uit van een bescheiden stadje naar een absolute topper als het gaat om hotelvakanties. Het is een bruisende, levendige stad met een uitgebreide waaier aan hotels van alle prijsklassen. De meeste hotels voorzien in een privéstrand, wellnesscentrum, hotelwinkels, zwembaden en sportactiviteiten. Vooral op het vlak van duiken en snorkelen geniet Hurghada internationale bekendheid. Je zal in dit vakantieoord dan ook een mengelmoes van toeristen en nationaliteiten aantreffen. In 2015 zal ook de vernieuwde internationale luchthaven van Hurghada (luchthavencode HRG) in gebruik genomen worden, wat ongetwijfeld een boost betekent voor de uitbouw van het toerisme aan de Rode Zee.

Hotelvakanties Hurghada

Door haar ligging aan de Rode Zee is Hurghada ideaal voor een zonnige strandvakantie. Naast toeristische regio's vind je in Hurghada trouwens ook authentieke volkswijken waar je de typische oriëntaalse sfeer kan opsnuiven. Het grootste aantal hotels bevindt zich in de regio van Sheraton Road (genoemd naar het eerste grote hotel in de stad). Je vindt er onder meer hotels uit de degelijke middenklasse zoals de grote Egyptische Sunrise hotelketen. Verspreid over de stad biedt deze keten onder meer het Sunrise Le Jardin, het Sunrise Select en het Sunrise Mamelouk aan. Voorts zijn er ook het Marriott en het bekende Seagull Hotel, dat vooral kan bogen op een uitstekende centrale ligging in de stad.

Andere uitstekende hotels

Wil je een iets hoger niveau van hotelvakanties vinden, dan ga je best eens kijken in de regio van Mamsha. Dat is een ietwat rustiger buurt die gelegen is aan "Village Road", met een brede wandelpromenade met winkels en cafés (waaronder het Hard Rock Café). In deze buurt vind je onder meer de uitstekende hotels Steigenberger Al Dau Beach, het Grand Hotel en het Grand Plaza Hotel & Resort. Een hotelvakantie van meer dan degelijke kwaliteit kan je in deze buurt zeker vinden, denk bijvoorbeeld aan het Mövenpick Hotel of het Hilton.

Vijfsterrenhotels in omgeving Hurghada

Hurghada kan voor sommige vakantiegangers misschien wat broeierig, lawaaierig en druk zijn, vooral dan de buurt van Sheraton Road. Voor wie meer op rust gesteld is liggen er meer mogelijkheden net buiten Hurghada stad. Niet toevallig zijn daar ook de meeste vijfsterrenhotels gelegen. De meeste bekende badplaatsen in de buurt van Hurghada die de hoogste kwaliteit bieden op het vlak van hotelvakanties zijn onder meer Sahl Hasheesh en El Gouna. Deze twee vakantieresorts zijn gelegen op een twintigtal minuten rijden van de luchthaven van Hurghada.

Sahl Hasheesh

Sahl Hasheesh is een fabelachtig mooi vakantieresort in de buurt van het shoppingscenter Senzo Mall. Het vermengt kwaliteit met schoonheid en klasse, wat onder meer te zien is aan de prachtige zuilengalerij van de Piazza (vooral 's avonds magnifiek mooi verlicht). Uitstekende vijfsterrenhotels in Sahl Hasheesh zijn onder meer het beroemde Oberoi, het Premier Le Rêve en het Premier Romance (deze twee laatste hotels zijn "adults only").

El Gouna

Aan de andere kant van Hurghada vind je dan weer het aparte El Gouna, een afgelegen resort dat misschien een tikkeltje extra heeft. El Gouna is een lagune-achtig vakantieresort met een exclusief karakter, wat je onder meer kan opmaken uit de sjieke luxeboten die aanmeren in de Marina-jachthaven. In El Gouna kan je voor een klassevakantie onder meer kiezen voor een hotelverblijf in het Steigenberger Golf Resort, het Sheraton Miramor, het Mövenpick of La Maison Bleue.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.orangesmile.com/booking/nl/boeken-egypte/hotels-hurghada-5-sterren.htm
  • (bronnen geraadpleegd op 07/02/2016)

Reageer op het artikel "Hotelvakanties vinden in omgeving Hurghada, Rode Zee"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 07-02-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Hurghada reizen
Schrijf mee!