InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Hotelvakanties vinden in het zonnige Sharm-el-Sheikh, Egypte

Hotelvakanties vinden in het zonnige Sharm-el-Sheikh, Egypte

Hotelvakanties vinden in het zonnige Sharm-el-Sheikh, Egypte Sharm-el-Sheikh is een uitstekende toeristische badplaats aan de Rode Zee in Egypte die kan bogen op een gegarandeerd zonnig klimaat. Een hotelvakantie in Sharm-el-Sheikh kan ideaal zijn voor iedereen die houdt van zonnige stranden, zee en lekker warme temperaturen. Sharm-el-Sheikh beschikt over vijfsterrenhotels van absolute wereldklasse zoals het Four Seasons, maar ook voor minder prijzige hotelvakanties kan je in dit vakantieoord terecht. Zowat alle hotels bieden uitgebreide faciliteiten aan op het vlak van wellness. Welke hotelvakantie kiezen in Sharm-el-Sheikh?

Sharm-el-Sheikh: zon en zee

Sharm-el-Sheikh is een wereldbekende Egyptische badplaats op het schiereiland van de Sinai. De Sinai is een woestijnachtig gebied dat gekenmerkt wordt door een uiterst zonnig en warm klimaat. Op het meest zuidelijke puntje van de Sinai bevindt zich de toeristische badplaats Sharm-el-Sheikh. Sharm-el-Sheikh aan de Rode Zee biedt de ideale vakantie voor iedereen die van zon en zee houdt: zowel voor de luie zonneklopper die mooie stranden wil als voor de actievere vakantieganger. Duiken, zwemmen of een jeepsafari ondernemen zijn geschikt voor wie gek is op actie. Je vindt het allemaal in de Egyptische badplaats Sharm-el-Sheikh, dat ongeveer 200 hotels op haar grondgebied aanbiedt.

Sharm-el-Sheikh: vijfsterrenhotels

Sharm-el-Sheikh heeft een ietwat sjieker karakter dan andere badplaatsen in Egypte. Onder meer de Egyptische ex-president Mubarak had er een luxueus buitenverblijf. Bovendien is er een internationaal congrescentrum waar regelmatig belangwekkende bijkeenkomsten plaatsvinden. Het zal je dan ook niet verbazen dat je in Sharm-el-Sheikh internationaal gerenommeerde vijfsterrenhotels zal terugvinden zoals het Four Seasons, het Savoy en het Hyatt Regency. Deze hotels bevinden zich allemaal in het gebied van Sharks Bay, dichtbij het congrescentrum en de internationale luchthaven van Sharm-el-Sheikh. In de regio van Nabq Bay vind je het luxueuze Rixos hotel.

Andere uitstekende hotels

Net onder deze hoogste klasse van hotels vind je nog meer uitstekende hotelketens. Zo zijn er in Sharm-el-Sheikh tal van grote namen zoals het Sheraton, het Movenpick, het Marriott en het Novotel. Een absolute aanrader, onder meer door haar unieke ligging is het Stella di Mare hotel. Ook zijn er in Sharm-el-Sheikh meerdere hotels van de fameuze Hiltonketen. De meeste van deze hotels bevinden zich in het volledig op toeristen gerichte Naama Bay, met tal van souvenirwinkeltjes, restaurants en coffeeshops.

Hadaba en de souk

Voor hotelvakanties van een iets minder prijzig niveau kan je terecht in het oude stadsgedeelte van Hadaba. Deze regio huisvest ook veel lokale bewoners en bezit een charmante couleur locale. Zeker is het de moeite waard om eens de "Old Market" te bezoeken, een soort van souk met de typische oriëntaalse bruisende sfeer. Deze regio van Sharm-el-Sheikh beschikt onder meer over degelijke hotels als het Iberotel en het Ritz Carlton. Centraal in dit gebied is het leuke shoppingcenter Il Mercato, waar je trouwens ook terecht kan voor de typisch westerse restaurants als KFC, McDonald's en Starbuck's.

Hotels in Sharm-el-Sheikh: faciliteiten

Zowat alle hotels in Sharm-el-Sheikh beschikken over een privéstrand en een ruim aanbod aan typische faciliteiten zoals zwembad, wellness, beauty salon, hotelwinkeltjes en 24u aanwezigheid van een dokter. Bovendien beschikken de meeste grote hotels over een bankkantoor waar je je euro's kan omwisselen voor de plaatselijke Egyptische pond. Begin februari 2015 is 1 euro ongeveer 8,8 Egyptische pond waard. In Sharm-el-Sheikh komen vaak mensen op vakantie die nood hebben aan een zonnig klimaat vanwege hun fragiele gezondheid. De spacentra of zogenaamde "health clubs" in de hotels hebben dan ook vaak een uitgebreid aanbod aan massagepakketten, sauna's, jacuzzi's en stoombaden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharm-el-Sheikh
  • (alle bronnen geraadpleegd op 06/02/2016)

Reageer op het artikel "Hotelvakanties vinden in het zonnige Sharm-el-Sheikh, Egypte"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 06-02-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Sharm-el-Sheikh reizen
Schrijf mee!