Thailand reizen: goedkoop vliegen naar Thailand

Thailand reizen: goedkoop vliegen naar Thailand Thailand is met haar natuurschoon, haar cultuur en haar immer glimlachende bevolking een populaire toeristische bestemming. Denk bijvoorbeeld aan de topbestemmingen Bangkok en Phuket. Maar de luchtvaartmaatschappijen die naar Thailand vliegen veranderen nogal eens graag hun aanbod en hun prijzen. Een goedkoop vliegticket vinden om naar Thailand te reizen is dan ook vaak een uitdaging voor de vakantieganger. Waar kan je goedkope vliegtickets voor een vakantie naar Thailand vinden?

Vliegen naar Bangkok

Een vliegreis vanuit Nederland of België naar Thailand komt neer op ongeveer twaalf uur vliegen. Thailand beschikt als topbestemming van het internationale toerisme over meerdere grote luchthavens. De hoofdstad Bangkok heeft zelf twee luchthavens, waarvan de moderne internationale luchthaven Suvarnabhumi Airport Bangkok (code: BKK) de grootste is. De oudere luchthaven Don Mueang (DMK) richt zich vooral op binnenlandse verbindingen. Andere populaire viegbestemmingen in Thailand zijn onder meer Chiang Mai en Phuket. Thaise bestemmingen zijn zowel vanuit Nederland, België als Duitsland te bereiken. Bangkok is rechtstreeks te bereiken, terwijl je voor Phuket en Chiang Mai doorgaans moet overstappen in de Thaise hoofdstad.

Vliegen naar Thailand vanuit Nederland

Vanuit Schiphol Amsterdam kan je met de KLM rechtstreeks vliegen naar Bangkok, maar ook Eva Air en China Airways bieden een rechtstreekse vlucht aan naar Bangkok. Vluchten naar Bangkok met tussenstops kan je boeken via oa.:
  • Emirates (tussenstop in Dubai)
  • Etihad Airways (tussenstop in Abu Dhabi)

Naar Thailand vanuit België: rechtstreeks

Thai Airways

Maar een van de meest comfortabele verbindingen tussen de lage landen en Thailand is allicht deze van Brussel naar Bangkok met Thai Airways. Een rechtstreekse vlucht met Thai Airways is niet goedkoop maar levert wel een uitstekende service. Sinds de lente van 2013 is de frequentie van de vluchten Brussel-Bangkok opgevoerd van drie naar vier keer per week.

Vier vluchten per week

Thai Airways biedt per week dus vier non-stop vluchten aan vanuit de Belgische hoofdstad, meer bepaald op dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag. De vluchten vinden plaats met een Boeing 777-300 ER en worden uitgevoerd door Thai Airways in een samenwerkingsverband met SN Brussels Airlines, de nationale Belgische luchtvaartmaatschappij. Beide luchtvaartmaatschappijen maken deel uit van het internationale Star Alliance netwerk. Het vluchtnummer van de vlucht van Brussel naar Bangkok is SN8601 / TG935 BRU-BKK.

Vanuit België: tussenstop

Sommige reizigers verkiezen een ticket mét tussenstop boven een rechtstreekse vlucht, omdat ze dan de mogelijkheid hebben om even de benen te strekken. Een vlucht met tussenstop is inderdaad praktisch als deze tenminste niet teveel uren in beslag neemt. Vanaf Brussel kan je ook naar Bangkok via de volgende luchtvaartmaatschappijen, die allemaal een tussenstop voorzien in hun vlucht:
  • Turkish Airlines (tussenstop in Istanbul)
  • Aeroflot (tussenstop in Moskou)
  • Qatar Airways (tussenstop in Doha)

Vanuit Duitsland

Duitsland is voor tal van Nederlandse en Belgische vakantiegangers een vaak gekozen mogelijkheid om op vakantie te vertrekken. Düsseldor en Frankfurt zijn de meest voor de hand liggende vertrekluchthavens.

Düsseldorf - Bangkok

  • Mahan Air (tussenstop in Teheran)
  • Etihad in codesharing met Air Berlin (tussenstop in Abu Dhabi)

Frankfurt - Bangkok

  • Emirates (tussenstop in Dubai)
  • Qatar Airways (tussenstop in Doha)
  • Air Berlin (tussenstop in Abu Dabi)

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Reizen door ThailandOp vakantie naar Thailand, is reizen er gemakkelijk en hoe werkt het allemaal? Alle mogelijkheden op een rij met bijbeho…
Thailand in twee wekenThailand in twee wekenWie Thailand wil verkennen maar slechts twee weken de tijd heeft, hoeft niet meteen een streep door het plan te zetten v…
Stedentrip BangkokStedentrip BangkokBangkok is de hoofdstad van Thailand en veruit de grootste stad in het land met een geschatte inwonersaantal van meer da…

Turks- en CaicoseilandenTurks- en CaicoseilandenDe tientallen eilanden die samen de Turks- en Caicoseilanden vormen, liggen ten oosten van Cuba en ten noorden van Haïti…
Thailand reizen: heb je vaccinaties nodig voor Thailand?Thailand reizen: heb je vaccinaties nodig voor Thailand?Thailand staat bij toeristen van overal ter wereld bekend als een niet te missen bestemming, zowel wat betreft natuur al…
Bronnen en referenties
  • http://www.thaiairways.com/plan-your-trip/booking/en/booking.htm, bezocht op 15/09/2015.
  • http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=822105, bezocht op 15/09/2015.
  • http://www.thaisverkeersbureau.nl/vervoer/reizen_naar_thailand.asp, bezocht op 15/09/2015.

Reageer op het artikel "Thailand reizen: goedkoop vliegen naar Thailand"

Reactie

Goedkoopvliegenclub, 17-11-2013 01:26 #1
Er zitten nogal wat fouten in dit artikel. Zo vliegt o.a. Air Berlin niet meer op Thailand vanaf Düsseldorf, maar is dit nu een codeshare bestemming met Etihad via Abu Dhabi. En voor Mahan moet je toch echt overstappen in Teheran.

Volgens mij heeft Bangkok maar 2 commerciële luchthavens.

Phuket is vanuit Nederland, België en Düsseldorf niet rechtstreeks bereikbaar Reactie infoteur, 17-11-2013
Hallo Johan,

Bedankt voor de melding van de fouten in het artikel. Correcties zijn intussen aangepast.
Ik vind uw website www.goedkoopvliegenclub.nl erg overzichtelijk en informatief en heb deze dan ook vermeld als Special partner en als bron bij mijn Goedkope vliegtickets-Special.
Zie: http://verdanov.infoteur.nl/specials/goedkope-vliegtickets.html

Met vriendelijke groet,
Verdanov

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 30-09-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Thailand reizen
Reacties: 1
Schrijf mee!