InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Hilton Head Island Eiland van Heavy

Hilton Head Island Eiland van Heavy

Hilton Head Island  Eiland van Heavy Hilton Head Island staat vol met resorts, sport- en watersportfaciliteiten. Niet alleen rond, maar ook op het eiland is water; er zijn moerassen en lagunes en er is een prachtige haven bij Harbour Town. De slogan voor het eiland is: 'Escape the usual on Hilton Head Island' en jaarlijks bezoeken een paar miljoen mensen het semi-tropische eiland.

Harbour Town op Hilton Head Island

Hiltond Head Isand

Hilton Head Island ligt in South Carolina, aan de zuidoost kant van Amerika, aan de Noord Atlantische Oceaan. Men noemt het de top-streek voor resorts van de Verenigde Staten. De aangename temperatuur komen door de warme winden van de Golfstroom. Het maakt het eiland het hele jaar populair voor een uitstapje of vakantie, bij jong en oud.

Balans

Het eiland biedt allerhande voorzieningen en bezienswaardigheden. Cultuur, recreatie en historie gaan er hand in hand. Er zijn wonderschone en suikerwitte stranden en vruchtbare kwelders vol met slijkgras. De strook strand is vele kilometers lang.
Het eiland herbergt ook een golfbaan van wereldklasse. Er liggen verschillende golfbanen op het eiland, dat ook wel golfparadijs wordt genoemd. Er staan bekroonde restaurants en luxueuze winkels en er is veel te doen voor liefhebbers van eiland en zee.

Semi-tropisch

Hilton Head Island is een semi-tropisch eiland met een grote schoonheid. De zuidelijke gastvrijheid van de bewoners maakt een verblijf tot een belevenis. Jaarlijks bezoeken 2,5 miljoen mensen deze kust. Ze komen er ondermeer om te:
  • duiken;
  • waterskiën;
  • vissen;
  • dolfijnen kijken;
  • golfen;
  • tennissen.

Vuurtorens

Het eiland heeft een mooie rood-wit gestreepte vuurtoren, die in Harbour Town staat. Die stad heeft zeven kilometer strand, honderd tennisbanen en diverse zwembaden. De fietspaden zijn aangelegd om het gebied per fiets te doorkruisen en er ligt 600 ha. bos op het eiland. Er liggen diverse lagunes met bijzondere dieren zoals schildpadden en alligators.

Port Royal Village

In Port Royal Village vond een van de grootste zeeslagen van de Burgeroorlog plaats.
Hilton Head Island heeft in 1995 regels opgesteld betreffende het gebruik van het strand. De regels moeten een veilig, schoon en plezierig verblijf garanderen. Het stimuleert de bezoekers het strand te behandelen alsof het hun eigen is waar ze met hun familie en vrienden nog jaren van willen genieten.

Foto

Ondernemers op het eiland propageren om op het prachtige strand een familiefoto te laten maken of een foto van geliefden. De omgeving leent zich er voor en er zijn vele professionele fotografen die hun diensten aanbieden.

Hilton Head Island

  • Oppervlakte: 108,9 km²
  • Temperatuur: 29 °C
  • Bevolking: 37.675 (2011)

Heavy

Hilton Head Island was regelmatig op televisie in een serie over obesitas: Heavy. In het programma worden twee personen met overgewicht aan elkaar gekoppeld. Ze trekken zes maanden met elkaar op. Hilton Head Island is het decor van een intensief programma dat de twee zwaarlijvigen krijgen voorgeschoteld. De deelnemers worden zes maanden lang intensief begeleid. De mooie ronde haven van Harbour Town is een van de beelden die steeds terugkomt in de televisieserie.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoop vliegen met Virgin Blue in AustraliëGoedkoop vliegen met Virgin Blue in AustraliëBackpacken in Australie en goedkoop vliegen om zo het hele land goed te kunnen zien? Dat kan met de low cost luchtvaartm…
Vliegen naar Australië met QantasVliegen naar Australië met QantasAls je op vakantie gaat naa Australië en je boekt een vliegticket, dan vlieg je niet rechtstreeks vanaf Schiphol. Of het…
Singer-songwriter Ben HowardDe Engelse singer-songwriter Ben Howard geniet in Nederland steeds meer bekendheid. Eén van zijn bekendste nummers is Ke…
Goedkoop vliegen met South African AirwaysGoedkoop vliegen met South African AirwaysAls je goedkoop vliegen wil, dan doe je dat nauwelijk meer vanaf Schiphol, maar kijk je over de grens, naar België of Du…
De alligator (amerikaanse) - Groter dan je zou denkenDe alligator (amerikaanse) - Groter dan je zou denkenDe alligator wordt door zijn grootte en gewicht wel vergeleken met een dinosaurus. Alhoewel veel mensen niet het verschi…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Wapcaplet / Wikimedia Commons
  • www.hiltonheadisland.org
  • www.hiltonheadisland.com
  • www.wikipedia.com
  • www.hhisland.com
  • www.travel.yahoo.com

Reageer op het artikel "Hilton Head Island Eiland van Heavy"

Infoteur: Sjaanfanameland
Laatste update: 30-01-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Eilanden
Schrijf mee!