InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Scheveningen, uittips voor een dagje uit of weekendje weg

Scheveningen, uittips voor een dagje uit of weekendje weg

Scheveningen, uittips voor een dagje uit of weekendje weg Scheveningen wordt door velen gezien als de badplaats van Nederland. Het mooie uitgestrekte strand en de gezellige boulevard zorgen alleen al voor een geslaagd dagje uit. Maar Scheveningen heeft meer te bieden dan alleen zijn mooie strand. Scheveningen heeft tal van leuke bezienswaardigheden. Daarnaast worden er door het jaar heen in Scheveningen vele evenementen georganiseerd, waardoor je in Scheveningen ook prima een weekend of zelfs een week lang kunt vertoeven. Het Scheveningse strand wordt wel gezien als de badplaats van Nederland en is een populaire bestemming voor toeristen en dagjesmensen. Zeker tijdens warme zomerdagen is het er dan ook erg druk. Het oude vissersdorpje van vroeger is uitgegroeid tot één van Nederlands meest toeristische plaatsen. Naast het strand heeft Scheveningen ook tal van ander leuke bezienswaardigheden te bieden. Hier volgt een lijst van leuke uittips.

Vlaggetjesdag

Vlaggetjesdag in Scheveningen is een jaarlijks terugkerend evenement ter ere van de komst van de Hollandse Nieuwe haring, dat begin juni wordt gehouden. Tijdens Vlaggetjesdag is er voor iedereen wat te beleven in de haven van Scheveningen, Jong of oud, visliefhebber of niet Vlaggetjesdag Scheveningen is een belevenis op zich. Zo kijk je je ogen uit bij de vlootschouw. Kun je deelnemen aan de Oud-Hollandse Kinderspelen of kun je demonstraties van oude ambachten bijwonen.

Vuurwerkfestival Scheveningen

Jaarlijks in de maand augustus vindt aan het Scheveningse strand het Internationale Vuurwerkfestival plaats. De 39e editie van dit evenement wordt gehouden in 2018. Tijdens het evenement strijden zes landen gedurende de vier avonden tegen elkaar. Het vuurwerk wordt afgestoken vanaf een ponton op zee en is vanaf strand en boulevard goed te zien. Het evenement is weersafhankelijk en onder voorbehoud van de toestemming van de burgemeester van Den Haag, maar bij goed weer is dit evenement jaarlijks een groot spektakel.

Sea Life Scheveningen

Sea Life is een geweldige atractie voor een geslaagd dagje uit. Het heeft 35 locaties over de hele wereld, waarvan één in Nederland. Deze eer is aan Scheveningen.

Sea Life Scheveningen is in de eerste maanden van 2011 verbouwd en is nu nog leuker dan voorheen. Daarnaast is er hard gewerkt aan de rolstoeltoegankelijkheid.
In Sea Life Scheveningen kom je oog in oog te staan met haaien, piranha’s, zeepaardjes, en waan je je op de bodem van de zee in de onderwatertunnel. Nog leuker wordt een bezoek aan Sea Life Scheveningen door de dagelijks voerpresentaties en de extra activiteiten in de vakantieperiode's.

Openingstijden 2017

Sea Life Scheveningen is 364 per jaar geopend. Dit betekent dat het park alleen op eerste kerstdag gesloten is. In de zomermaanden is het park zelfs tot 20:00 uur geopend.
  • Januari - maart: 10.00 - 18.00 uur
  • April – juni: 10.00 – 19.00 uur
  • Juli - augustus: 10.00 - 20.00 uur
  • September - oktober: 10.00 - 19.00 uur
  • November – december: 10.00 – 18.00 uur

Madurodam

Niet ver van Scheveningen vindt u het kleinste stadje van Nederland, Madurodam. Grachten, sfeervolle geveltjes en andere typisch Nederlandse taferelen, allemaal nagebouwd op een schaal van 1:25 zorgen voor een feest van herkenning. Bezoek de kaasmarkt in Alkmaar, spot vliegtuigen op Schiphol en doe je inkopen bij winkelketen Zeeman. Allemaal kan het in Madurodam.

Openingstijden 2017

  • 1 juli 2017 - 3 september 2017: 09:00 - 20:00
  • 4 september 2017 - 31 oktober 2017: 09:00 - 19:00
  • 1 november 2017 - 23 december 2017: 11:00 - 17:00
  • 24 december 2017 - 7 januari 2018: 11:00 - 20:00
Gerelateerde artikelen
Zandsculpturen: Van eeuwenoude ambacht tot hedendaagse kunstZandsculpturen: Van eeuwenoude ambacht tot hedendaagse kunstZandsculpturen zijn meters grote zandkastelen. Deze imposante kustwerken van zand worden gemaakt van speciaal rivierzand…
Het vreugdevuur: traditie van Scheveningen en van DuindorpHet vreugdevuur: traditie van Scheveningen en van DuindorpVreugdevuren zijn van alle tijden en nog steeds heel actueel te noemen. Nederland kent diverse vreugdevuren, maar de mee…
De geschiedenis van de Pier van Scheveningennieuws uitgelichtDe geschiedenis van de Pier van ScheveningenDe geschiedenis van de Pier van Scheveningen begint reeds in 1866. In 1866 werd het eerste plan ingediend voor de bouw v…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Scheveningen, uittips voor een dagje uit of weekendje weg"

Infoteur: Tekstschrijvert
Laatste update: 05-09-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Schrijf mee!