InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Amstelpark: een goedkoop dagje uit

Amstelpark: een goedkoop dagje uit

Wilt u graag een dagje uit met uw kinderen? En dat ook nog eens goedkoop in Amsterdam? Dat kan! U kunt het Amstelpark bezoeken. Het park ligt vlak bij de RAI, dus is daarmee erg goed te combineren. Ook is het park uitstekend te bereiken met de auto of het openbaar vervoer. Wat is er allemaal te doen in het Amstelpark? Lees verder om daar achter te komen. Het Amstelpark is een park in Amsterdam-Zuid. Het stadspark ligt aan de Amstel: vandaar de naam. Het Amstelpark biedt tal van mogelijkheden om er alleen, met uw partner of met uw kinderen een middag te verblijven. Het park is gratis binnen te gaan en de attracties (zoals een midgetgolfbaan en een Amstelpark) zijn betaald (zie de prijzen in dit artikel). Het park biedt een speeltuin, een 18-holes midgetgolf baan (waarbij ook een het nieuwste van het nieuwste op minigolf gebied: een Putting Greens baan), de Amsteltrein, mogelijkheden tot een drankje en een hapje en het belangrijkste: de prachtig aangelegde tuinen zoals een rosarium en een Japanse tuin. Ook zijn er kunstgalerijen (zoals het Glazen Huis en Papillon) met wisselende tentoonstellingen. Een mooi dagje uit voor u en uw familie.

De Midgetgolfbaan

De midgetgolf baan ligt dichtbij de parkeerplaats en dichtbij het perron van de Amsteltrein. Er is niet één baan, maar wel twee; namelijk een wedstrijdmidgetgolf baan en een Putting Greens baan, die vrij recentelijk geplaatst is. De ‘gewone’ midgetgolf banen zijn banen zoals men die gewend is met hindernissen: dit is echt een baan voor kinderen onder de 10 jaar.
Een uitdaging is de Putting Greens baan (voornamelijk voor volwassenen en kinderen vanaf 10 jaar). Deze baan is gemaakt van kunstgras en lijkt ontzettend op echt golf. De baan bevat namelijk bunkers, water en een wat golvende baan waarbij tactiek soms erg kan helpen. U krijgt het gevoel als dat u op een echte golfbaan loopt: alleen dan zonder golfkarretje.

De Prijzen zijn:
Wedstrijdbanen 18-holes - €6,- p.p.
Putting Greens banen 18-holes - €8,- p.p.

De Amsteltrein

De Amsteltrein is een Porschetrein die u het hele park laat zien. U stapt op de trein op een prachtig perron en de trein zal door het hele park rondrijden en u weer op het perron terug brengen. De Amsteltrein kan gecombineerd worden met de midgetgolfbaan bijvoorbeeld op een kinderfeestje.

De prijs is €2,- p.p. voor een rondje.

De speeltuin in het Amstelpark

De speeltuin in het Amstelpark is gratis te betreden m.u.v. enkele attracties waar je een muntje in moet werpen (zoals botsbootjes). De speeltuin heeft naast een groot klim en klauter toestel ook nog een aantal attracties zoals: botsbootjes, kinderzweefmolen, graafmachines, minicars, kindertreintje en een doolhof.
Ook kunt u de kinderboerderij bezoeken naast de speeltuin met onder andere geiten en schapen.
Ook kunt u hier een kinderfeestje organiseren.

Routebeschrijving

Met de auto: Afslag RAI op de A10 (ring). Onderaan de afslag links en dan na 500 meter aan de linkerkant.
Met het openbaar vervoer: 10 minuten lopen vanaf station RAI.
Op station RAI komen de bussen 69, 148, 169 en de tramlijnen 4, 50, 51.
© 2010 - 2019 Jokaz, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Amstelpark: een goedkoop dagje uit"

Infoteur: Jokaz
Laatste update: 08-09-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Schrijf mee!