InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Op vakantie in Nederland

Op vakantie in Nederland

Elk jaar komen er veel toeristen naar Nederland, maar u heeft vast zelf ook nog niet alles van Nederland gezien. Nederland heeft prachtige natuurgebieden en bijzondere steden. Er zijn veel verschillende mogelijkheden van overnachten en vaak bespaart u een hoop geld, maar beleeft u net zo'n vakantiegevoel als dat u in het buitenland zou hebben.

Reizen

Waar u ook naar toe gaat in het buitenland, het zal bijna altijd verder reizen zijn dan een vakantie in Nederland. Als u bang bent om te vliegen en/of u heeft kinderen die wagenziek zijn dan is het ideaal om in eigen land vakantie te vieren. Soms hoeft u ten slotte helemaal niet ver om toch het ultieme vakantie gevoel te krijgen. Buitenom de auto kunt u ook prima op vakantie door gebruik te maken van het openbaar vervoer of met de fiets.

Waar in Nederland?

Dat ligt helemaal aan waar u een vakantie gevoel van krijgt. De ene wil het liefst bij een tent de hele dag een boek lezen de ander wil zoveel mogelijk dingen in de nabije omgeving kunnen doen. Als u wilt genieten van rust en natuur zou vlakbij de Veluwe of één van de wadden eilanden perfect kunnen zijn. Let wel op dat de wadden eilanden in de zomer vaak bezocht worden door jeugd, u kunt daar beter het hoogseizoen vermijden als u voor de rust gaat.
Als u meer van de stad houdt en dingen wilt bezoeken kunt u kijken naar hotels in de grotere steden of een stad net daarbuiten.
Bent u meer van beide maar wilt u wel echt toeristisch zijn? Dan kan Volendam erg leuk zijn om te bezoeken evenals Scheveningen. Bij Volendam ziet u de haven, er zijn wat winkels en u kunt het rustige plaatsje Marken bezoeken. Bij Scheveningen vind u het strand, de boulevard, theater, sea-life en u bent vlakbij het Omniversum, Madurodam en nog veel meer.

Klimaat

In het hoogseizoen zijn bijna alle vakantiebestemmingen in Nederland druk bezocht. Echter is het dan vaak wel het warmste weer. U kunt het beste kiezen om net twee weken voor de schoolvakanties te gaan. In Nederland loopt u altijd wel risico wat het weer betreft, maar rond die tijd zijn de reizen vaak net nog iets goedkoper en maakt u toch nog het meeste kans op goed weer.

Accommodatie

In Nederland zijn er veel verschillende mogelijkheden zoals:
  • bed and breakfast
  • hotels
  • campings
  • bungalowhuisjes
  • motels
  • zeilschepen
Echter zijn dit nog de standaard mogelijkheden. U kunt ook overnachten in een:
  • reddingscapsule(Friesland)
  • wijnvat(Friesland)
  • vliegtuig(Noord-Brabant)
  • viskotter(Noordoostpolder)
  • museum(Groningen)
  • Mongoolse Yurt (Hoge Veluwe)

Andere voordelen van vakantie in Nederland

Vaak hebben mensen niet door hoe mooi hun eigen land is tot ze zelf als toerist op pad gaan. Er valt vaak nog veel te ontdekken en de mooie natuur zou u kunnen verbazen. In principe kunt u ook iedereen verstaan waardoor u zich geen zorgen hoeft te maken om taalproblemen, alleen verschillen sommige accenten.

U hoeft zich geen zorgen te maken om inentingen en mocht er iets ernstig gebeuren dan is uw eigen ziekenhuis wellicht niet eens overdreven ver van de vakantiebestemming. Vaak drukt een reis in eigen land ook de kosten flink. U zult wat benzinegeld kwijt zijn of geld voor treinkaartjes maar u kunt misschien zelfs met de fiets en het is sowieso goedkoper dan een vliegreis. Het eten hier kan ook een voordeel zijn, vaak als mensen naar het buitenland gaan nemen zij eten mee van thuis omdat een aantal producten niet in elk land verkrijgbaar zijn.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Op vakantie in Nederland"

Infoteur: Bembi
Laatste update: 04-08-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Schrijf mee!