InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Efteling Bosrijk: Het nieuwe vakantiepark van de Efteling

Efteling Bosrijk: Het nieuwe vakantiepark van de Efteling

"Droom de dag en droom de nacht, omarmd door natuur en sprookjespracht" staat er geschreven op de toegangspoorten van het nieuwe vakantiepark Efteling Bosrijk. Het bungalowpark Bosrijk is een nieuwe aanwinst van de Efteling en lijkt een verblijf meer dan waard. Bosrijk is helemaal opgetrokken in Efteling stijl, ligt vlakbij de Efteling zelf en is bovendien gelegen in de prachtige bossen van Kaatsheuvel. Lees in dit artikel alles over het mooie en natuurlijke Efteling Bosrijk.

Wat is Efteling Bosrijk?

Efteling Bosrijk is het nieuwe vakantiepark van de Efteling, dat vlak naast de Efteling is gelegen. Efteling Bosrijk is helemaal opgetrokken in de typische antieke en pittoreske stijl van de Efteling en is bovendien midden in de prachtige bossen van Kaatsheuvel gerealiseerd. Efteling Bosrijk is een prachtig vakantiedorp, met name geschikt voor families die een verblijf in het attractiepark van de Efteling net wat langer willen laten duren dan één dag.

Binnen Bosrijk vind je onder andere een kindvriendelijk restaurant Het Eethuys, waar je afhaalontbijt kunt ophalen in de morgen maar ook fantastisch pizza, Bosrijk Burgers of Klaas Vaak zandtaartjes kunt eten. Ook zullen er regelmatig Zandmannetjes rondzwerven en kun je met je kinderen op pad voor speciale flora en fauna wandelingen onder begeleiding. Je moet in dat geval niet bang zijn voor vleermuisnesten of beekforellen. In het Badhuys kun je lekker zwemmen en spelen om dan 's avonds misschien wat sjieker te dineren in restaurant De Ballonvaarder.

Een verblijf in Efteling Bosrijk boek je altijd inclusief toegang tot de Efteling zelf. Je kunt dus zowel genieten van de natuur en de gezelligheid van Bosrijk als van de Efteling dat zich in 2012 nog altijd "beste attractiepark van Europa" mag noemen.

Hoe zien de accommodaties, bungalows, huisjes en appartementen er in Efteling Bosrijk uit?

Bij vakantiepark Efteling Bosrijk kun je kiezen uit meerdere typen huisjes of bungalows afhankelijk van wat jij en je gezin of vrienden prettig vinden. Ze variëren in grootte en luxe.

Zeker is dat je kiest voor een hele mooie entourage en dat je echt kunt kiezen voor wat jullie het mooiste en fijnste vinden. Wat je ook kiest: Je bed is altijd al opgemaakt, wanneer je aankomt in jullie huisje.

Boshuys: Vrijstaand verblijven in de prachtige natuur

Het Boshuys is een midden in de natuur (aan het water, in het bos of met uitzicht) gelegen huisje geschikt voor zes personen. Comfortabel en erg geschikt voor de liefhebbers van natuur. Er zijn varianten voor zes maar ook voor acht personen. De VIP variant heeft bovendien een infrarood-cabine en een bubbelbad.

Dorpshuys: Pittoresk verblijven en vlakbij alle voorzieningen

Wanneer je houdt van iets meer levendig kies je voor de geschakelde Dorpshuyzen, vlakbij alle voorzieningen. Een dorpshuys is geschikt voor zes of acht personen en ligt vlakbij het Poorthuys.

Landhuys: Sjiek appartement op stand in VIP stijl

Vanuit jouw appartement in het sjieke landhuis heb je uitzicht over Efteling Bosrijk en de golfbaan. Het appartement is geschikt voor vier personen en er is ook een VIP variant met infrarood-cabine en bubbelbad.

Poorthuys: Appartement midden in het bruisende hart van Bosrijk

Met een appartement in het Poorthuys kies je voor bruisend vertoeven vlakbij restaurant het Eethuys. Dit appartement is geschikt voor vier personen en je zit vlakbij alle voorzieningen.

Arrangement in Efteling Bosrijk

Een verblijf in Efteling Bosrijk is altijd een compleet arrangement voor twee of drie nachten. Met de speciale Pas Pardoes krijg je toegang tot de Efteling, Bosrijk, de accommodatie en het zwembad. Je kunt dus lekker vaak de Efteling in maar kunt er ook voor kiezen om een bezoek te brengen aan de Drunense Duinen of bijvoorbeeld Den Bosch.

Wanneer wordt Efteling Bosrijk geopend?

Efteling Bosrijk opent voor het eerst haar deuren tijdens de Winter Efteling op 11 december 2009. Er kan nu al worden gereserveerd. Sterker nog er is al heel veel volgeboekt voor de eerste maanden. Bosrijk blijft in eerste instantie open tot 31 januari 2010 en gaat daarna weer open voor het zomerseizoen in april van 2010.

Wanneer zal Efteling Bosrijk open zijn?

De Winterefteling blijft voortaan ook echt in de winter open en zal niet meer alleen enkele weekends per jaar geopend zijn en dat maakt een gecombineerd verblijf natuurlijk extra aantrekkelijk. Vanaf april 2010 is Efteling Bosrijk voortaan het gehele jaar door geopend en hetzelfde geldt dus voor de Efteling zelf.

Wat kost een verblijf in Efteling Bosrijk?

De prijzen zijn erg afhankelijk van of je kiest voor een midweek (2 nachten) of een weekend (3 nachten) arrangement en van het type accommodatie. Kijk voor actuele prijzen en beschikbaarheid op de website van de Efteling (zie referentie).

Lees hier extra informatie over de Efteling in de winter, ook een prima seizoen voor een verblijf in het nieuwe Bosrijk vakantiepark van de Efteling.
Gerelateerde artikelen
Efteling Bosrijk, sprookjesachtig logerenEfteling Bosrijk, sprookjesachtig logerenEfteling Bosrijk of Vakantiepark Bosrijk is het nieuwe vakantiepark dat naast de Efteling is neergezet. Overnachten in e…
De Winter EftelingDe Winter EftelingIn de Efteling waant u zich het hele jaar door in een sprookjeswereld, maar in de winter is de sfeer extra betoverend. D…
Sprookjesachtige overnachtingen in Efteling BosrijkDe Efteling is groot. Eigenlijk zo groot dat u meestal niet alles kunt zien en/of doen binnen een dag. Om extra van de E…
Het Brabantse DongenDongen is een typisch Brabants dorp, je vindt er rust maar er is ook een hoop te beleven. Het is gelegen tussen de stede…
Welke pretparken zijn open in de winter?Welke pretparken zijn open in de winter?De meeste pretparken in Nederland en de rest van Europa zijn in de winter gesloten. Sommige parken zijn echter ook in de…
Bronnen en referenties
  • Efteling: Efteling Bosrijk- Arrangementen

Reageer op het artikel "Efteling Bosrijk: Het nieuwe vakantiepark van de Efteling"

Infoteur: Sterretje999
Laatste update: 24-01-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Schrijf mee!