InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Landal Domein de Waufsberg in Noorbeek

Landal Domein de Waufsberg in Noorbeek

Landal Domein de Waufsberg in Noorbeek In Noorbeek vindt je Landal Greenparks sinds 2015 ook terug. Noorbeek ligt in het hart van het Limburgse heuvellandschap en is dus een plaatsje in prachtige natuur. Een vakantiepark van Landal met 62 luxe recreatiewoningen is een mooie uitbreiding voor het dorp. In de zomer van 2015 zijn er diverse gelegenheden om de woningen die gebouwd zijn te bekijken en er één te kopen. De woningen zijn bij de oplevering onder beheer en verhuur van Landal Greenparks. Op de plek waar je nu Landal Domein de Waufsberg kan vinden, was voorheen een camping te vinden, maar de vraag naar luxere vakantiewoningen wordt groter. Het vakantiepark in Noorbeek heeft de naam Landal Domein de Waufsberg. Het park beschikt over 62 luxe woningen en een dorpsplein waar alle faciliteiten zich bevinden. De stijl van de bouw is authentiek en doet denken aan de vroegere bebouwing in de omgeving van Noorbeek. Het hoofdgebouw van het park lijkt op de karakteristieke carréboerderij.

Een carréboerderij is een boerderij die gebouwd is rond een binnenplaats, waar zich vroeger de mestvaalt bevond. Alle toegangen van de boerderij liggen aan de binnenplaats, die alleen te bereiken is door de grote poort. De meeste carréboerderijen zijn ontstaan door een aantal losse gebouwen samen te voegen. Het dorpsplein van Landal De Waufsberg zal dus lijken op de binnenplaats van een carréboerderij.

Accommodaties

Het park beschikt over maar liefst 62 accommodaties, waaronder 4-, 6-, 8- en 12-persoons bungalows. De bungalows zijn in verschillende uitvoeringen op het park aanwezig. In totaal zijn er drie luxe-niveaus, beginnend bij de "comfort" uitvoering, wat degelijke, normale huisjes zijn. Oplopend tot "extra luxe" huisjes, deze huisjes zijn onder andere voorzien van een eigen sauna. De 4-persoons huisjes kun je alleen maar boeken in comfort of extra luxe. De 6-persoons accommodaties zijn er in alle luxeniveaus en de 8- en 12-persoons huisjes zijn er alleen in luxe. De accommodaties staan kriskras verspreid over het park, alleen de 12-persoons villa's staan allen bijeen in het meest zuidelijke puntje van het park.

4-persoons comfort

De 4-persoons comfort bungalows zijn er in twee verschillende afwerkingen, uitgevoerd in keimwerk of met rabat delen. De bungalows zijn verder precies hetzelfde. Op de begane grond is een woonkamer en keuken. Ook is er een grote hal met de trap naar boven en een toilet. Eén van de slaapkamers bevindt zich op de begane grond en heeft een eigen douche. Op de eerste verdieping vind je nog een slaapkamer en een aparte badkamer met douche, bad en toilet.

4-persoons extra luxe

De 4-persoons extra luxe bungalow is vakwerk. Ook hier bestaat de beneden verdieping uit een keuken en woonkamer, een hal met trap en toilet en een slaapkamer met eigen douche. De overloop van deze woning is echter kleiner, want hier bevindt zich nog een sauna. De sauna is te bereiken via de badkamer die ook anders ingedeeld is als de 4-persoons comfort bungalow.

6-persoons comfort

De meeste accommodaties zijn voor 6 personen. De comfort variant bestaat weer uit twee afwerkingen. Ook hier zijn de bungalows verder weer exact hetzelfde. De begane grond heeft een woonkamer, keuken, hal met trap en toilet en een slaapkamer met eigen douche. Boven zijn twee slaapkamers en een badkamer met bad, douche en toilet.

6-persoons luxe

De 6-persoons luxe bungalows zien er hetzelfde uit als de comfort cottages. Bij de luxe bungalow is er echter een sauna aanwezig, die te bereiken is via de badkamer op de bovenverdieping. De sauna haalt wel een deel van de slaapkamer op de bovenverdieping weg.

6-persoons extra luxe

De 6-persoons extra luxe bungalow beschikt over dezelfde indeling als de 6-persoons luxe bungalow. De bungalow zal echter een luxer interieur hebben en beschikken over luxe extra's, zoals een regendouche of een Senseo koffiezetapparaat.

8-persoons luxe

De 8-persoons luxe bungalow heeft twee verschillende uitvoeringen, metselwerk en keimwerk. Beiden hebben dezelfde indeling. Beneden zijn een woonkamer met keuken, hal met trap en toilet en een slaapkamer met ruime badkamer met douche. Boven zijn drie slaapkamers met allen twee bedden. Er is een badkamer met douche en bad en een apart toilet. Ook heeft deze villa een sauna, te bereiken via de badkamer boven.

12-persoons luxe

De 12-persoons bungalows zijn er in drie verschillende uitvoeringen, zowel metselwerk, keimwerk als rabat delen. Beneden is een grote woonkamer met keuken. De keuken heeft een bar om een drankje aan te drinken. In de hal zijn een trap, een opberghok, een toilet en een badkamer met douche en toilet te vinden. Ook zijn er twee slaapkamers op de benedenverdieping. Boven vind je vier slaapkamers en twee badkamers. Eén van de badkamers is voorzien van een sauna en een toilet. De andere badkamer heeft alleen een bad en een wastafel. Het toilet is apart op de overloop.

Alle accommodaties beschikken over een eigen parkeerplek en een opberghok.

Duurzaam

Het park Landal Domein de Waufsberg is een duurzaam park. Bij de bouw van het park is er rekening mee gehouden met de materiaalkeuze, isolatienormen en het hergebruik van materialen.

Faciliteiten

Niet alle faciliteiten op het park zijn in juli 2015 nog bekend. Wel is er al bekend dat er een dorpsplein is met een carréboerderij wat de receptie moet voorstellen. Er is een brasserie met een overdekt terras, zodat er ook bij minder weer buiten gegeten kan worden. Ook is er een parkshop aanwezig op het park en kun je er fietsen huren.

Omgeving

Landal Domein de Waufsberg is gebouwd op een glooiende helling in een bosrijk gebied. In de omgeving heb je mooie vergezichten, kabbelende beekjes en pittoreske dorpjes. Toeristische plaatsen als Slenaken, Epen, Vijlen, Maastricht, Aken en Luik liggen niet ver van het park af en zijn goed te bezoeken met de auto. Daarnaast is de Belgische Voerstreek om de hoek.
Gerelateerde artikelen
Vakantieparken: Landal GreenParksVakantieparken: Landal GreenParksLandal GreenParks is een onderneming voor bungalowparken. Het hoofdkantoor bevindt zich in Nederland en wel in Leidschen…
Vier de feestdagen bij Landal GreenparksVier de feestdagen bij Landal GreenparksVeel mensen kiezen tijdens de feestdagen voor een verblijf op Landal Greenparks. Deze vakantieaanbieder met ruim 70 park…
Landal Greenparks: Mooie bungalowparken midden in de natuurLandal Greenparks heeft inmiddels naam opgebouwd in Nederland als het gaat om fraaie bungalowparken in een mooie natuurl…
Vakantiepark de LommerbergenOp de Lommerbergen kunt u genieten van een heerlijke vakantie in Nederland. De Lommerbergen ligt in de kleine sfeervolle…
Bungalow: Vakantieparken in Nederland (Center Parcs, Landal)Vakantieparken - Vakantie in Nederland (zomer), waaronder in Center Parcs, Landal Greenparks en Hoogenboom vakantieparke…
Bronnen en referenties
  • http://www.debeterewereld.nl/natuur-milieu/nieuw-landal-domein-de-waufsberg-noorbeek/
  • http://pretwerk.nl/topnieuws/landal-greenparks-bouwt-nieuw-park-in-limburg/30947
  • http://www.residentia.nl/2/aanbod-recreatiewoning-kopen/item/22/recreatiewoning-kopen-landal-domein-de-waufsberg/

Reageer op het artikel "Landal Domein de Waufsberg in Noorbeek"

Infoteur: Anteur
Laatste update: 03-01-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Schrijf mee!