InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > ANNE Theater Amsterdam: adres, route, parkeren en prijzen

ANNE Theater Amsterdam: adres, route, parkeren en prijzen

ANNE Theater Amsterdam: adres, route, parkeren en prijzen Vanaf mei 2014 is in het splinternieuwe Theater Amsterdam de voorstelling ANNE te zien. Deze voorstelling is gebaseerd op het leven van Anne Frank. Plan hier uw bezoek naar ANNE en vind alle informatie wat betreft parkeren, adres, route en prijzen.

Theater Amsterdam

Anne Frank

Anne Frank is in binnen- en buitenland bekend van haar dagboek over haar leven in het achterhuis tijdens de tweede wereldoorlog. Hierin vertelt ze aan haar denkbeeldige dagboekvriendin Kitty haar leven. Anne Frank is wereldwijd een symbool geworden van de Joodse onderdrukking tijdens de tweede wereldoorlog. In deze splinternieuwe voorstelling genaamd ANNE wordt haar levensverhaal verteld aan de hand van dagboekfragmenten en aan de hand van archieven van de familie Frank.
Naast het Anne Frank Huis in Amsterdam is de voorstelling ANNE een nieuwe bezienswaardigheid waar de persoon en het leven van Anne Frank centraal staat.

Theater Amsterdam

Theater Amsterdam is speciaal voor de voorstelling ANNE gebouwd. En vanaf mei 2014 is hier het bewogen leven van Anne Frank te zien. De voorstelling is mede tot stand gekomen door het Anne Frank Fonds Basel, opgericht door Otto Frank. Inkomsten die hieruit worden gegenereerd worden wereldwijd ingezet voor educatieve en charitatieve doeleinden.
Daarnaast beschikt Theater Amsterdam over een luxe foyer, eigen restaurant en meerdere VIP lounges. Tevens beschikt Theater Amsterdam over het internationale keurmerk genaamd het Gouden Green Key Certificaat voor de inspanningen voor het behoud van natuur en milieu.

Theater Amsterdam adres

Het gloednieuwe Theater Amsterdam bevindt zich op het volgende adres:
Danzigerkade 5
Westpoortnummer 2036
1013 AP AMSTERDAM
Nederland

Voer dit adres in in het navigatiesysteem en stap voor de deur uit.

ANNE prijzen

De toegangsprijzen voor ANNE zijn als volgt.
CategorieVolwassenent/m 16 jaar, CJP, Stadspas en Studentenpas
Rang 175.0060.00
Rang 235.0020.00

ANNE cast en productie

De belangrijkste karakters in ANNE en de acteurs:
  • Anne Frank wordt gespeeld door Rosa da Silva
  • Otto Frank wordt gespeeld door Paul R. Kooij
  • Edith Frank wordt gespeeld door Barbara Pouwels
  • Margot Frank wordt gespeeld door Chava voor in 't Holt

  • Artistiek leider: Theu Boermans
  • Schrijvers: Jessica Durlacher en Leon de Winter
  • Muziekcomponist: Paul M. van Brugge

Theater Amsterdam parkeren

Komt u met de auto dan kunt u parkeren op een van de 300 beveiligde parkeerplaatsen naast Theater Amsterdam. De ingang is gelegen op de kruising van de Koivistokade / Minervahavenweg (1013 AP) te Amsterdam. Bij het bestellen van tickets voor de voorstelling ANNE is het mogelijk om voor 12.50 een parkeerkaart aan te schaffen.

Theater Amsterdam bereikbaarheid

Theater Amsterdam is bereikbaar per:
  • Trein
  • Bus
  • Lopen

Trein

Kom met de trein naar ANNE en ga naar NS Amsterdam Centraal of NS Amsterdam Sloterdijk en neem vanaf hier de bus.

Bus

  • Bus 22&48 vanaf Station Sloterdijk, bushalte: Hempoint
  • Bus 22&48 vanaf Amsterdam Centraal Station: Oostzaanstraat
Vanaf beide bushaltes is het ongeveer 20 minuten lopen naar Theater Amsterdam.

Lopen

Vanaf het busstation is Theater Amsterdam eenvoudig te bereiken via de Archangelweg en de Haparandaweg en vervolgens richting de Danzigerkade waar Theater Amsterdam gelegen is eenvoudig te bereiken.

Hotel Theater Amsterdam

Theater Amsterdam heeft geen eigen hotel maar in de nabijheid van Theater Amsterdam zijn er vele hotelmogelijkheden afhankelijk van het budget en wensen. Vanwege de eenvoudige bereikbaarheid van Theater Amsterdam per openbaar vervoer en te voet is eigenlijk ieder hotel in Amsterdam geschikt om te overnachten.
© 2014 - 2017 Infoq, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Joods Nationaal Fonds: Anne Frank Memorial - Piet CohenArchitect Piet Cohen, zelf een ondergedoken kind die de oorlog overleefde, heeft het Anne Frank Memorial ontworpen. Dit…
Het dagboek van Anne Frank: Het AchterhuisHet aangrijpende levensverhaal van Anne Frank is wereldwijd te lezen in een van de meest gelezen boeken; Het Achterhuis.…
Miep Gies, de redster van Anne Frank's dagboekMiep Gies is een naam die bij velen wellicht geen belletje doet rinkelen. Het verhaal dat ze bekend gemaakt heeft is er…
Uit in Amsterdam - Het Anne Frank HuisAnne Frank is een Joods meisje, dat wereldberoemd is geworden door de dagboeken die ze bijhield tijdens haar onderduikpe…
De kastanje van Anne FrankDe kastanje van Anne FrankDe kastanje waar Anne Frank in haar dagboek over schreef, gaat de hele wereld over. Sinds 2010 moet Amsterdam de kastanj…
Bronnen en referenties
  • ANNE

Reageer op het artikel "ANNE Theater Amsterdam: adres, route, parkeren en prijzen"

Reacties

Jac, 22-02-2016 23:03 #6
Kan ik ook los een parkeerticket kopen? Ik heb nl al tickets maar nog geen parkeerticket.

Houtveen, 11-12-2015 10:47 #5
Wij hebben voor 20-12 2 kaartjes voor de middag. Kan ik nu nog een parkeerkaart kopen?

Jolanda, 26-11-2015 11:42 #4
Wij gaan vanavond naar de voorstelling en hebben een parkeerticket. Ik kan alleen nergens het adres van de parkeergarage vinden wat ik het best op mijn routeplanner kan invoeren. Kunt u mij hieraan helpen?

Angela, 24-02-2015 16:16 #3
Ik ben bij het reserveren van de tickets voor de voorstelling Anne vergeten om een parkeerkaart toe te voegen. Kan dit alsnog? En zo ja hoe lang van te voren mogen we de auto neerzetten?

Geesje Zieleman, 05-11-2014 13:25 #2
Goedemiddag mijn vraag is wat kost het parkeren dicht bij het Theater en kunnen we daar de auto de hele dag neerzetten?
En zijn er niet te dure hotels in de buurt?

groet Geesje Zieleman Reactie infoteur, 05-11-2014
De mogelijkheden om te parkeren zijn zoals beschreven in het artikel. Hotelprijs en beschikbaarheid in de buurt zijn sterk afhankelijk van de gewenste tijd en periode.

Brekelmans, 23-10-2014 14:43 #1
Bedoeling is dat wij morgen naar de voorstelling ANNE gaan, wij komen uit Zierikzee, met de trein naar CS station, dan met de bus nr. 22 of 28 verder, maar die stopt een half uur lopen naar het theater. Is er geen enkele andere manier behalve lopen om naar het theater te komen? Als we een taxi willen nemen, zal ons een vermogen vragen. Wij zijn helemaal niet bekend in Amsterdam. Graag uw advies om naar uw theater te komen Reactie infoteur, 23-10-2014
Vanaf de haltes met bus 22 en 48 kunt u lopend naar het theater komen of vanaf daar een taxi nemen. De infoteur van dit artikel is niet verbonden aan Theater Amsterdam en/of de voorstelling ANNE. Dit artikel bevat enkel nuttige informatie ter voorbereiding van uw bezoek aan deze voorstelling.

Infoteur: Infoq
Gepubliceerd: 26-05-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Reacties: 6
Schrijf mee!