InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > NS-Groepsretour: reizen met korting door heel Nederland

NS-Groepsretour: reizen met korting door heel Nederland

NS-Groepsretour: reizen met korting door heel Nederland Met een NS-Groepsretour kun je met fikse korting reizen. Tot 31 december 2017 kun je het NS Groepsretour kopen. Reizen met een groep van minimaal vier personen en maximaal tien personen voor een klein bedrag. Let op, het NS Groepsretour, is helaas niet geldig op Koningsdag. Steeds meer jongeren profiteren van NS-Groepsretour/Grouptickets, middels Facebook kunnen ze gezamenlijk de kaartjes inkopen en spotgoedkoop reizen. Je bent dan maar 7 euro kwijt aan een retour (bij tien deelnemers), ongeacht de bestemming. Nieuw in 2017 is dat je bij het bestellen direct de gegevens van alle personen moet invoeren, dit kan niet meer op een later moment.

Inhoud artikel

N.V. Nederlandse Spoorwegen (NS)

De missie van het bedrijf is ervoor zorg te dragen dat reizigers zich verbonden voelen door de NS. De NS wil samen met partners de reiziger de leiding geven over de reis per openbaar vervoer van deur tot deur. NS wil op die manier bijdragen aan betaalbare en betrouwbare mobiliteit in Nederland. Het logo van NS is in 1968 ontworpen door de heren Dumbar en Van Raalte. Het staat voor het heen en weer rijden van een trein over een spoor.

Waar kun je een NS-Groepsretour kopen?

Bepaal met de groep wie de hoofdboeker wordt, diegene koopt en betaalt het NS-groepsretour via internet bij de e-ticketshop van de NS. Na de boeking ontvangt de hoofdboeker een mail waarin de boeking bevestigd wordt en er wordt in de mail uitgelegd hoe de couponcode ingewisseld moet worden. De hoofdboeker zorgt ervoor dat de mail wordt doorgestuurd aan de andere leden van de groep. Door op de code te klikken komt iedereen direct in het juiste scherm. Alle leden kunnen hun persoonlijke e-ticket printen.

Wat kost het NS-Groepsretour

Je kunt het NS-groepsretour aanschaffen vanaf vier tot maximaal tien personen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd en hoe goedkoper het reizen wordt.

Aantal personenPrijs per persoon
4 personen13,75 euro
5 personen11,50 euro
6 personen10,00 euro
7 personen8,93 euro
8 personen8,13 euro
9 personen7,50 euro
10 personen7,00 euro

Wanneer kun je het NS-Groepsretour gebruiken?

  • Je kunt het Groepsretour gebruiken op doordeweekse dagen na 9.00 uur.
  • In het weekend en op feestdagen is het Groepsretour de hele dag geldig.
  • Uitzondering: in de periode dat je gebruik kunt maken van het NS-Groepsretour valt Koningsdag, 27 april 2017. Dan is het Groepsretour niet geldig!

Andere voorwaarden die gelden

  • Je kunt een Groepsretour maximaal 1 maand voor de geplande resdatum aanschaffen!
  • Je kunt het NS-groepsretour niet combineren met andere aanbiedingen.
  • NS Groepsretour kan zowel gebruikt worden bij NS treinen als bij treinen van andere vervoerder. Vraag na bij de NS of je mogelijk een toeslag moet betalen als je gebruik maakt van ICE.
  • Je kunt het Groepsretour kopen tot en met 31 december 2017 (in de e-ticketshop van de NS).
  • De NS heeft het recht om de prijzen tussentijds hoger te maken.
  • Er wordt geen restitutie verleend op het Groepsretour.
  • Ieder lid van de groep moet een eigen e-ticket in bezit hebben (verkregen via de hoofdboeker). Zorg ervoor dat je een geldig legitimatiebewijs bij je hebt.

De trein, het milieu en de CO2 vergelijker app

Reis je met de trein en niet met de auto dan bespaar je circa vijfenzeventig procent CO2. Met een retour voor een groep bespaar je dus niet alleen geld maar ben je ook groen bezig. Je kunt een app downloaden voor Apple maar ook voor Android: de CO2-vergelijker. Na afloop van de treinreis kun je direct het resultaat aflezen.

Geen internet of de code werkt niet

Je kunt het Groepsretour alleen verkrijgen bij de e-ticketshop.
Als de code niet werkt of je komt andere problemen tegen dan kun je contact opnemen met de klantenservice van de NS. Je kunt ze bereiken op doordeweekse dagen tussen 08.00 uur tot 22.00 uur, verder op zaterdag tussen 09.00 uur tot 17.00 uur via telefoonnummer 030-7515155.

Groepskorting NS via Facebook!

Alex Bondor, een student, kwam op het idee om het reizigers nog gemakkelijker te maken om gebruik te maken van NS-Groepsretour. Hij startte met de website grouptickets.nl. Helaas verzocht de NS hem al snel om deze site te verwijderen. Wel bestaan er (in 2017) nog Facebookpagina's en die zijn een succes. Zoek op Facebook naar een groep met personen die naar dezelfde bestemming reizen, bijvoorbeeld: NS Group-tickets Amsterdam CS, NS Grouptickets Rotterdam Centraal. Bestaat een groep nog niet, dan kun je deze zelf aanmaken. Als tien mensen zich voor dezelfde begin- en eindbestemming hebben aangemeld, dan maakt iedere persoon 7 euro over naar degene die de groep heeft aangemaakt. Deze regelt de tickets en verzendt deze naar de deelnemers via een mail. Let op, per 2017 zijn de regels wat veranderd: je kunt nu maximaal 1 maand voor de geplande reisdatum het Groepsretour aanschaffen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Schönes-Wochenende-kaart: Goedkoop Treinreizen in DuitslandSchönes-Wochenende-kaart: Goedkoop Treinreizen in DuitslandVeel Nederlanders gaan op vakantie in Duitsland. Omdat het naast Nederland ligt is het logischer en vaak ook sneller om…
Reizen met de TGVReizen met de TGVTGV staat voor “Train Grande Vitesse” en wordt ook wel “hogesnelheidstrein” genoemd. De trein reist met de indrukwekkend…
Openbaar vervoer Amsterdam op KoningsdagOpenbaar vervoer Amsterdam op KoningsdagOp Koningsdag gaan veel mensen naar Amsterdam. De stad is daardoor overvol en het is dan ook zeker niet aan te raden om…
Je auto op Koningsdag in Amsterdam parkeren?Je auto op Koningsdag in Amsterdam parkeren?Waar kan je auto parkeren op Koningsdag? Openbare parkeerplaatsen zijn gratis op Koningsdag, maar hoe vind je een plekje…
Bronnen en referenties
  • Geraadpleegd op 5 januari 2016:
  • https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/ns-groepsretour
  • http://www.ns.nl/over-ns
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen
  • https://www.facebook.com/groups/1630788687241086/

Reageer op het artikel "NS-Groepsretour: reizen met korting door heel Nederland"

Reactie

Jeannette de Paauw, 18-08-2014 22:38 #1
Kan ik van NS-Groepsretour ook nog gebruik maken in de maand September? Reactie infoteur, 24-10-2014
24/10/2014: de actie is inmiddels verlengd (zie artikel).

Geachte mevrouw De Paauw,
- NS Groepsretour kan gekocht worden t/m 31 augustus 2014 in de e-ticketshop.
- Gekochte NS Groepsretouren kunnen t/m 31 oktober 2014 verzilverd worden in de e-ticketshop.

Bovenstaande informatie kunt u ook terugvinden via de volgende link:
http://www.ns.nl/reizigers/producten/losse-kaartjes/groepsretour.html

Veel reisplezier!

Met vriendelijke groet,

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 11-10-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Reacties: 1
Schrijf mee!