InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Vakantiepark de Lommerbergen

Vakantiepark de Lommerbergen

Op de Lommerbergen kunt u genieten van een heerlijke vakantie in Nederland. De Lommerbergen ligt in de kleine sfeervolle plaats Reuver. Op het park is voor ieder wat wils, maar vooral voor kinderen is het park erg geschikt. Er worden diverse activiteiten georganiseerd en u kunt genieten van de prachtige natuur.

Landal Greenparks

Vakantiepark de Lommerbergen is onderdeel van Landal GreenParks. Landal GreenParks beschikt over 65 vakantieparken waarvan er 47 in Nederland zijn gevestigd. De begrippen rust en ruimte zijn kenmerkend voor Landal GreenParks. Vaak zijn de vakantieparken dan ook gevestigd in een bosrijke omgeving.

Geschiedenis de Lommerbergen

De Lommerbergen werd in 1968 geopend. Destijds was de Lommerbergen nog een vakantiepark van Center Parcs. In eerste instantie verkocht Center Parcs tenten. Na een tijd kreeg Piet Derksen (de eigenaar) het idee om ingerichte tenten op een vaste locatie te verhuren. Zo was de Lommerbergen één van de eerste echte vakantieparken in Nederland. De Lommerbergen werd sinds 1996 gehuurd door Landal GreenParks en in 2001 kwam dit het park ook echt op hun naam te staan. In 2002 brak er een grote brand uit in de plaza van de Lommerbergen. Het duurde een jaar voordat de plaza opnieuw kon openen. Nu is de Lommerbergen inmiddels uitgegroeid tot een park met 502 bungalowsen 35 hectare grond.

De omgeving

De Lommerbergen ligt in Noord-Limburg in het plaatsje Reuver. De omgeving van het park is bosrijk en heuvelachtig. Het ligt niet ver van de plaatsen Venlo en Roermond. Een bezoekje aan Duitsland neemt vanaf het park ook niet veel tijd in beslag. De omgeving is geweldig voor fietstochten en wandelingen.

Op het park

Het park is vooral heel kindvriendelijk. Zo worden er diverse activiteiten georganiseerd en zijn er meerdere speelterreinen op het park te vinden. Verder kunt u de volgende faciliteiten vinden op het park:
  • een subtropisch zwemparadijs
  • een kinderboerderij
  • verschillende restaurants
  • een snackbar
  • een café
  • bowlingbanen
  • indoorspeelparadijs
  • beautysalon
  • fun house
  • parkshop
  • giftshop
  • tennisbanen
  • fiets/skelterverhuur
Het subtropisch zwemparadijs heeft onder andere twee glijbanen, een kinderjungle en een golfslagbad.

De bungalows

Er zijn bungalowhuisjes te huren vanaf 2 personen tot en met 8 personen. Alle huisjes zijn in ieder geval ingericht met een televisie, radio-/CD-speler, magnetron en terras. Doordat het gebied heuvelachtig is zijn sommige huisjes enkel bereikbaar per trap, houd hier rekening mee als u een boeking wilt plaatsen. Het park is autovrij, maar op de aankomst- en vertrekdag mag u wel met de auto naar uw huisje rijden. U kunt tegen betaling een hond meenemen, maar hij/zij mag niet loslopen op het park.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.centerparcs.nl
  • www.landalgreenparks.nl
  • www.wikipedia.nl

Reageer op het artikel "Vakantiepark de Lommerbergen"

Infoteur: Bembi
Gepubliceerd: 10-07-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Schrijf mee!