InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Bezienswaardigheden > Mooiste stranden ter wereld

Mooiste stranden ter wereld

Mooiste stranden ter wereld De top tien mooiste stranden ter wereld met als absolute nummer 1 de Seychellen. Maar ook onder andere de Maldiven, Bora Bora, Lanikai Beach en Fraser Island. Gebaseerd op de top-10 van National Geographic.

1. Seychellen

Een van de meest gefotografeerde stranden ter wereld, de bleke roze zand van Anse Source d'Argent ontrolt over het eiland La Digue, een van de 115 onderdelen van deze archipel in de Indische Oceaan. Het zand schitteren tegen een achtergrond van torenhoge granieten rotsen, gedragen door de tijd en het weer. Het turquoise water is relatief ondiep en beschermd tegen golven van de oceaan door een rif.

2. Maldiven

Of uw droom-strandreis bestaat uit om een ​​paar nachten laten verwennen in een vier-sterren resort of zwemmen tussen de tropische vissen zo'n 24 meter onder water, op de Maldiven kan het allebei. De zachte lucht omhult de archipel met prachtige met palmen.

3. Bora Bora, Tahiti

Dit is een van de magische eilanden die deel uitmaken van Frans-Polynesië in de Stille Zuidzee. Slechts 29 kilometer lang, dit weelderige kleine slip van het land ligt in een beschermde lagune, omgeven door witte zandstranden, waarvan de beste Matira Point is. Bora Bora heeft de bijnaam het "Romantische Eiland ', een naam makkelijk te waarderen met zijn afgelegen stranden, intieme hotels, en rustige sfeer.

4. The Hamptons, New York

Een van de hippe plekken. Op de Hamptons bevinden zich enkele van de mooiste stranden van Long Island. De ongerepte kust begint rond Southampton en loopt via het oosten tot het einde van het eiland in Montauk. Winderige duinen en het wuivende gras grenzen aan de Atlantische Oceaan.

5. Lanikai Beach, Hawaii

Een halve mijl van mousserende zand, wuivende palmbomen op een wit strand, tropische planten, en eindeloze zon te maken Lanikai een van de mooiste stranden van Hawaï. De kust wordt beschermd door een nabijgelegen koraalrif, dat houdt de branding relatief rustig. Het water is altijd diep groen en fotogeniek.

6. Nantucket Island, Massachusetts

De meest populaire stranden op dit eiland in de Noord-Atlantische Oceaan zijn Surfside en Children's. De wateren zijn hier relatief rustig, en op de eindeloze stranden is er genoeg ruimte om te zonnen of kastelen te bouwen. Madaket Beach staat bekend om zijn niet te missen zonsondergangen. Quidnet Beach biedt een prachtig uitzicht op de Sankaty Head vuurtoren.

7. Fraser Island, Australië

Gelegen aan de zonnige kust van Queensland 259 kilometer ten noordoosten van Brisbane, Fraser Island is 's werelds grootste zandeiland en de thuisbasis van een prachtig strand. Dit werelderfgoed is de droom van elke ecoloog, met 1.664 vierkante kilometer ongerept natuurparadijs. Regenwouden met 1.000-jaar oude bomen ontspruiten uit het zand. Onderdak is hier geschikt voor een breed scala aan toeristen, van backpackers tot vakantiegangers die graag in een luxe resort verblijven.

8. St. Bart's

Een van de vele eilanden in de Caribische Zee, St. Bart's valt op door zijn mix van Franse chic en ontspanning. Met prachtige afgelegen stranden, fijne Franse keuken, en prachtige hotels, is deze tropische speeltuin populair bij de Jet Set. Dit 13-kilometer lange eiland wordt omringd door 20 stranden en kleine baaien voor zwemmers en zonaanbidders, met sprankelend water en wit zand.

9. Langkawi, Maleisië

De naam "Langkawi", letterlijk: 'het land van iemands wensen', is een gastvrij concept dat enigszins wordt gelogenstraft door de historische oorsprong van het eiland als een toevluchtsoord voor piraten. Langkawi is sindsdien uitgegroeid tot een moderne schuilplaats voor de reiziger op zoek naar ontspanning. Datai Bay, gelegen op Pulau Langkawi, is het een heerlijk toevluchtsoord op de Andaman Zee.

10. Kauna'oa Bay, Hawaii

Gelegen aan de Kohala kust van Big Island, Kauna'oa Bay is de meest typische Hawaiiaanse plek. Het 400 meter lange halvemaanvormige strand heeft veel wit zand, palmbomen, en kalm, helder, blauw water. Naast zwemmen en zonnen, kunnen strandgangers hier snorkelen of op boogie boards surfen. Wees wel voorzichtig met zwemmen, op deze openbare stranden is geen strandwacht aanwezig.

Lees verder

© 2012 - 2019 Kees-kelder, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Huwelijksreis: Mooiste en meest romantische bestemmingenIn de bruiloft zelf gaat natuurlijk veel tijd, energie en geld zitten. Maar de huwelijksreis na de mooiste dag van je le…
De mooiste stranden rond SetúbalDe mooiste stranden rond SetúbalSetúbal is een schiereiland in Portugal en ligt onder Lissabon aan de zuidoever van de Taag en ten noorden van het gebie…
De mooiste stranden van GriekenlandDe mooiste stranden van GriekenlandElk jaar vieren ongeveer een half miljoen Nederlanders hun vakantie in Griekenland. Het de hoge temperaturen en de relat…
Cuba tropische vakantie in de winter: strand en cultuurLange witte palmstranden en een tropisch klimaat op Cuba terwijl het winter is in Nederland. Een uitstekende strandvakan…
De mooiste stranden van TurkijeDe mooiste stranden van TurkijeJaarlijks vieren ongeveer een miljoen Nederlanders hun vakantie in Turkije. Door het hoge aantal zonuren, de mooie omgev…
Bronnen en referenties
  • http://travel.nationalgeographic.com/travel/top-10/beaches/

Reageer op het artikel "Mooiste stranden ter wereld"

Infoteur: Kees-kelder
Gepubliceerd: 27-03-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Schrijf mee!