InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Bezienswaardigheden > Op vakantie bij een attractiepark

Op vakantie bij een attractiepark

Een vakantie bij of zelfs op een attractiepark is voor zowel jong als oud een leuke ervaring. U staat op en kunt eventueel gelijk de attracties in. Vaak zijn er ook nog kortingen voor eventuele shows en eten op het park. In dit artikel leest u meer over de parken waar dit mogelijk is.

Waarom slapen bij een attractiepark?

Vooral voor jongeren met vrienden of gezinnen met kinderen is het slapen bij een attractiepark ideaal. U kunt gratis gebruik maken van het attractiepark waardoor jong en oud zich de hele dag kunnen vermaken. Vaak valt er in alle parken elke dag wel iets niet te ontdekken en worden er in de schoolvakantie's ook nog eens leuke activiteiten georganiseerd.

Slagharen

Attractiepark Slagharen bevindt zich in de plaats Slagharen in de top van Overijssel. U kunt in verschillende types slaapverblijven terecht zoals:
  • een wigwam
  • bungalows
  • uw eigen caravan
Deze mogelijkheden zijn er voor 2 tot met ongeveer 6 á 8 personen, u bent hierbij op loopafstand of als het ware op het park. Een andere mogelijkheid is overnachting op PonyparkCity. Hier kan uw kind leren paardrijden en als men dat wil de gehele dag een pony bij het huisje houden. Ouders kunnen er ook leren rijden maar er kan geen paard geleend worden. Als u hier overnacht in een huisje heeft u ook gratis toegang voor het attractiepark, vanaf PonyparkCity kunt u gratis naar het park vervoerd worden. Het park is in de winter gesloten, dit attractiepark bied onder andere de volgende attracties:
  • Wild West Adventure - vaar met een bootje langs cowboys en indianen
  • Mountain Springs - een zwembad omgetoverd tot sneeuwparadijs, alleen toegankelijk voor mensen die verblijven op het park of bij PonyparkCity
  • 4D film turtleVision
  • Cable Car - een kabelbaan waarmee u mee wordt genomen van de ene kant naar de andere kant van het park
  • Nautilus - een onderzee avontuur in een prachtige onderwater wereld.

Walibi

Walibi bevind zich in Flevoland in de plaats Biddinghuizen. Op attractiepark Walibi qua slaapverblijven kunt u kiezen uit een:
  • vier persoons bungalow
  • zeven persoons bungalow
  • campeerplaats
Er is een zwembad aanwezig, een restaurant, een waserette en nog meer. De natuur in de nabije omgeving is mooi en rustig, u kunt eventueel fietsen huren en er op uit trekken. Walibi is een attractiepark vooral gericht op wat oudere kinderen, er staan veel thrillrides. Toch is er ook een speciaal gedeelte met enkel kinderattracties. Een aantal attracties die u vind in Walibi zijn:
  • Goliath - de hoogste en snelste achtbaan van de Benelux
  • Merlin's magic castle - Merlijn de tovenaar zal de wereld op z'n kop doen staan
  • Splashbattle - met een bootje ga je door tunnels en watervallen, een attractie waar u gegarandeerd nat in zult worden
  • Speed of sound - de achtbaan met muziek en de achtbaan waar in u achteruit zult gaan

Duinrell

Duinrell ligt in de plaats Wassenaar in Zuid-Holland. Qua slaapaccomodaties kunt u kiezen uit:
  • bungalows verschillende voor 2 tot en met 7 personen
  • campeerplaatsen
  • duinhostel(groepsaccomodatie)
De ligging is in elk geval ideaal, u bent zo bij Scheveningen, Den Haad en op het strand. Er worden verschillende activiteiten georganiseerd waarvan sommige betaalde. Er is een restaurant en uiteraard het tikibad. Attracties die u kunt bezoeken in Duinrell zijn onder andere:
  • Het Tikibid - subtropisch zwembad met maar liefst elf glijbanen
  • Aqua Shute - ga met een klein boodje van een razendsnelle schans af
  • Rodelbaan - een unieke ervaring, echter wel gesloten tijdens regen
  • Falcon - één van de nieuwere achtbanen in Nederland

Efteling

De efteling ligt in Kaatsheuvel in de provincie Brabant. Het is een sprookjesachtig attractiepark welke zeer geliefd is bij jong en oud. U kunt kiezen uit de volgende slaapmogelijkheden:
  • vrijstaande vakantiehuisjes
  • bungalows
  • appartementen
  • hotelkamer
  • aangepaste woning
U kunt eventueel met 8 personen in één vakantieverblijf overnachten. Alle mogelijkheden zijn sfeervol ingericht en op loopafstand van het park. U kunt hier zowel in de zomer als winter terecht, in de winter wordt het park namelijk omgetoverd tot een heus winter's paradijs. Een aantal attracties zijn:
  • De Droomvlucht - beleef de sprookjesachtige werel vanuit een zwevende rit
  • De Vliegende Hollander - een attractie die bestaat uit een achtbaan, een spookachtig verhaal en een boottochtje
  • Het Sprookjesbos - er vallen hier allerlei sprookjes te ontdekken
  • De Vogel Rok - een achtbaan overdekt en in het donker

Buitenland

Niet alleen in Nederland maar ook in het buitenland zijn er parken waar u kunt overnachten. De bekendste die niet al te lang rijden zijn vanaf Nederland zijn Europapark in Duitsland en Disneyland Parijs in Frankrijk. U kunt ook georganiseerde reizen boeken zodat u niet met eigen vervoer hoeft te gaan.
Gerelateerde artikelen
Duinrell een attractiepark voor jong en oudHet attractiepark Duinrell bestaat inmiddels al weer meer dan 75 jaar! Sinds 1984 kwam daar het Tikibad bij. Duinrell is…
Ponyparkcity en attractiepark SlagharenPonyparkcity en attractiepark SlagharenPonypark Slagharen, ponyparkcity. Ponyparkcity werkt nauw samen met Attractiepark Slagharen. Het ligt in de gemeente Ove…
Attractieparken met een entreeprijs onder de 25 euroHet bezoeken van een attractiepark is een leuk dagje uit voor jong en oud. Bij verschillende attractieparken zijn er mog…
De plaats WassenaarWassenaar is een prachtige plaats met veel natuurschoon. U kunt er onder andere wandelen door bossen, duinen en langs de…
Spetterpret in DuinrellDuinrell is een pretpark in Wassenaar, met als extra in het pretpark het Tikibad, een attractie op zich.

Reageer op het artikel "Op vakantie bij een attractiepark"

Infoteur: Bembi
Gepubliceerd: 20-12-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Schrijf mee!