InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Bezienswaardigheden > Dagje weg in Curaçao: Klein Curaçao

Dagje weg in Curaçao: Klein Curaçao

Dagje weg in Curaçao: Klein Curaçao Bent u van plan om op vakantie te gaan naar Curaçao? Dan mag een dagje weg naar Klein Curaçao zeker niet ontbreken. In dit artikel vindt u meer informatie over wat er te beleven is op Klein Curaçao, wat de kosten zijn, hoe lang deze dag duurt en hoe de dag is ingedeeld.

Klein Curaçao

Klein Curaçao is een eilandje dat vlakbij Curaçao is gelegen, ongeveer 20 tot 25 kilometer van het eiland Curaçao af. Dit eilandje is onbewoond en daarom extra bijzonder en mooi. Op dit eiland kunt u echt genieten van het witte strand en het heldere zeewater. Door verschillende bedrijven worden dagtripjes naar dit eilandje aangeboden, en dat is niet voor niets aangezien Klein Curaçao prachtig is, en u dit als u eenmaal in Curaçao bent gezien moet hebben.

Een dagje weg naar Klein Curaçao

Door verschillende bedrijven worden er dagjes naar Klein Curaçao georganiseerd. De bekendste en meest complete dagtrip naar Klein Curaçao heeft u als u met de Mermaid naar Klein Curaçao gaat. Dit bedrijf heeft eten, een strandtent, toilet en ligbedden op het eiland, hier kunt u alleen gebruik van maken als u met de Mermaid naar Klein Curaçao gaat.

Mermaid

Als u met de Mermaid naar Klein Curaçao gaat vertrekt u vroeg in de ochtend, rond half 7 ongeveer moet u aanwezig zijn. Als u eenmaal aanwezig bent stapt u in de Mermaid, een boot en vaart u ongeveer in 2 uur naar het eiland toe. Als u geluk heeft komt u dolfijnen tegen, zoals bij mij het geval was. Op het eiland staat er een ontbijt voor u klaar, verse broodjes met beleg en drinken. Er wordt uitgelegd waar de ligbedden te halen zijn, dat u snorkels gratis kunt lenen, dat u drinken kunt pakken wanneer u wilt en waar de toiletten zijn. Rond de middag wordt er aangegeven dat het etenstijd is. Dit eten bestaat uit een barbecue waar u niets tekort komt. Er is vlees, salade, stokbrood en fruit in overvloed. Ook kunt u weer drinken nemen en kunt u uw eten in de strandtent opeten. Rond 4 uur in de middag verzamelt iedereen zich om weer richting Curaçao te varen. Rond 6 uur bent u dus weer op het eiland Curaçao. U kunt erg mooi snorkelen bij Klein Curaçao, er zitten veel schildpadden en mooie vissen.

Kosten Klein Curaçao

Als u met de Mermaid naar Klein Curaçao gaat kost dit ongeveer omgerekend 60 euro. Hierbij zit het volgende inbegrepen:
  • boottocht
  • ontbijt
  • ligbedden
  • toilet
  • snorkels
  • barbecue
  • onbeperkt drinken (bier apart betalen)
  • ritje op de banaan als u wilt
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Dagje weg in Curaçao: Klein Curaçao"

Infoteur: Dobel
Gepubliceerd: 04-09-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Schrijf mee!