InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Bezienswaardigheden > Hotelvakanties nabij de piramiden van Gizeh, Cairo

Hotelvakanties nabij de piramiden van Gizeh, Cairo

Hotelvakanties nabij de piramiden van Gizeh, Cairo De piramiden van Gizeh nabij de Egyptische hoofdstad Caïro zijn een van de oudste en meest indrukwekkende bouwwerken uit de geschiedenis van de mensheid. Een bezoekje aan deze laatste van de zeven klassieke wereldwonderen zal je niet licht vergeten. Om rustig de tijd te nemen om een uitstapje naar de site van de piramiden te maken is het aangeraden om enkele dagen in een hotel in de buurt te overnachten. In de omgeving van de piramiden van Gizeh zijn tal van kwaliteitshotels waar je kan overnachten.

Piramiden van Gizeh

Gizeh is een voorstad van de megalopolis Caïro, de hoofdstad van Egypte, en is wereldbekend om haar indrukwekkende piramiden. De piramiden van Cheops, Mycerinus en Chefren zijn de grootste trekpleister van Egypte en trekken jaarlijks miljoenen toeristen aan. Ze bevinden zich op een heuvel waar je een fenomenaal uitzicht hebt op Caïro. De piramiden zijn de laatste van de resterende wereldwonderen en hebben zich duizenden jaren kunnen handhaven dankzij hun uitstekende constructie. Een bezoek aan dit pronkstuk van het Werelderfgoed is een belevenis om nooit te vergeten en dus zeker een vakantie waard.

Overnachten nabij de piramiden

Doordat de piramiden een heel stuk buiten Caïro gelegen zijn kost een verplaatsing ernaar doorgaans heel wat tijd. Als je in het centrum van Caïro of dichtbij de internationale luchthaven (luchthavencode CAI) logeert, moet je toch rekenen op een autorit van een uurtje. Zeker met de haast voortdurend heersende verkeersfiles in het achterhoofd kan een verplaatsing in de Egyptische hoofdstad veel tijdverlies opleveren. Daarom kan het aangeraden zijn om gedurende een tweetal nachten in de buurt van de piramiden van Gizeh een hotelkamer te huren. Zodoende kan je je bezoek aan de piramiden rustig plannen en organiseren. Daarna kan je lekker relaxen in een van de uitstekende hotels in de omgeving.

De piramiden bezoeken

Kwaliteitshotels van internationale faam zijn zeker te vinden in de nabijheid van de piramiden. Vaak vind je in deze hotels aanbiedingen om onder begeleiding van een Engelssprekende gids of historicus de piramiden te gaan bewonderen. Zo kom je elk historisch detail over deze bouwwerken te weten en verlies je geen tijd met het afschepen van overenthousiaste souvenirverkopers. In de toekomst zal deze site nog drukker worden vermits men van plan is om het Egyptisch Museum naar daar te verplaatsen. Heel wat hotels in de omgeving bieden een kamer met uitzicht op de piramiden aan.

Hotelvakanties in Gizeh, Caïro

Een van de beste keuzes die je kan maken is het Le Meridien Pyramids, een haast op alle vlakken prima hotel. Een uitstapje naar de piramiden kan je aanvragen aan de conciërge. Daarna kan je van deze fascinerende ervaring bekomen in het wellnesscentrum. Een andere mogelijkheid voor een hotelvakantie in de buurt van de piramiden is het Grand Pyramids Hotel. Voorts zijn er hotels van bekende internationale ketens in de omgeving van de piramiden gelegen, denk bijvoorbeeld aan het Mövenpick Pyramids of het Mercure Sphinx.
Andere mogelijke hotels waar je kan overnachten zijn onder meer:
  • Pyramids Park Resort
  • Pyramids View Inn
  • Mena House Hotel
  • Barcelo Pyramids

Caïro als uitvalsbasis

Een andere keuze die je kan maken is om te overnachten in een hotel in het stadscentrum van Caïro en vandaar de piramiden te gaan bezoeken. Als uitvalsbasis kan je dan een leuk hotel aan de oevers van de Nijl boeken, wat zeker interessant is voor de romantische zielen onder ons. Op dat vlak kan je bijvoorbeeld een kamer reserveren in het magnifieke Four Seasons of het Safir Hotel. Wel moet je dan rekening houden met druk verkeer, waardoor een goede planning van je uitstap onontbeerlijk is.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Piramiden_van_Gizeh
  • http://www.booking.com/
  • (bronnen geraadpleegd op 11/02/2016)

Reageer op het artikel "Hotelvakanties nabij de piramiden van Gizeh, Cairo"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 11-02-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Special: Hotelvakanties Egypte
Schrijf mee!