InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Bezienswaardigheden > Colosseum Rome: adres, tickets en openingstijden

Colosseum Rome: adres, tickets en openingstijden

Colosseum Rome: adres, tickets en openingstijden Wie een bezoek brengt aan de Italiaanse hoofdstad Rome moet het Colosseum bezoeken. Dit immense bouwwerk uit de oudheid spreekt nog altijd tot de verbeelding. Heb je plannen om het Colosseum te bezoeken? Kom dan alles te weten over het adres, de openingstijden, kaartverkoop en tickets, algemene informatie en bereikbaarheid.

Inhoud

Colosseum Rome

Het Colosseum, ook wel Flavisch Amfitheater genoemd, is één van de trekpleisters van de Italiaanse hoofdstad Rome. Het is een zeer oud gebouw, het werd namelijk reeds in het jaar 80 na Christus voltooid ten tijde van het Romeinse Rijk. Het gebouw behoort tot de ‘zeven nieuwe wereldwonderen’. De omtrek bedraagt maar liefst 527 meter en de hoogte 48,5 meter. Het monument is met recht indrukwekkend te noemen, vooral wanneer je jezelf indenkt dat het al bijna 2000 jaar oud is. Het Colosseum kent een bloedige geschiedenis, zo vonden er bijvoorbeeld tal van gladiatorengevechten en terechtstellingen plaats. Maar ook andere culturele uitingen zoals toneel en shows vonden plaats. Andere bezienswaardigheden in Rome zijn onder andere het Pantheon, forum Romanum, Via Appia en Vaticaanstad (afzonderlijk land binnen de stadsgrenzen van Rome).

Adres en contactgegevens Colosseum

Het Colosseum is gelegen in het centrum van Rome, de adres en contactgegevens zijn:
Adres: Piazza del Colosseo, 1, 00184 Rome, Italië
Telefoonnummer: +390639967700

Bereikbaarheid Colosseum

Het Colosseum is het best te bereiken met het openbaar vervoer of te voet. Wie met het openbaar vervoer reist kan gebruik maken van de bus, metro of tram. Nabij het Colosseum zijn onder andere het metrostation Colosseo, tramstation Piazza del Colosseo-Salvi en de busstations Celio Vibenna, Piazza del Colosseo-Salvi en Colosseo gelegen.

Tickets en kaartverkoop

De prijzen voor een bezoek aan het Colosseum bedragen € 12,-.

Korting

Burgers uit de Europese Unie tussen de 18 en 24 jaar en leerkrachten uit de Europese Unie betalen € 7,50. Bezoekers die jonger dan 18 jaar zijn mogen gratis naar binnen. Ook burgers uit de Europese Unie ouder dan 65 jaar hoeven geen entree te betalen.

Roma Pass

Ben je van plan om meerdere bezienswaardigheden en monumenten te bezoeken? Maak dan gebruik van een Roma Pass. Met een Roma Pass krijg je gratis entree voor de twee eerste bezochte monumenten of musea. Tevens mag je drie dagen gratis gebruik maken van het openbaar vervoer. Een Roma Pass kost € 36,-. Blijf je maar 2 dagen in Rome? Maak dan gebruik van de Roma Pass 48 hours, waarmee gratis toegang wordt verkregen tot het eerst bezochte monument of musea en 48 uur gratis openbaar vervoer. De Roma Pass 48 hours kost € 28,-.

Kaarten vooraf kopen

Diverse websites bieden de mogelijkheid om reeds vooraf online kaarten te kopen. Het voordeel hiervan is dat je niet in de rij hoeft te staan tijdens je bezoek aan het Colosseum.

Openingstijden

Het Colosseum is bijna iedere dag van het jaar geopend, alleen op 1 januari, 1 mei en 25 december is het monument gesloten. Het Colosseum opent iedere dag de poorten om 08.30 uur. De sluitingstijden variëren gedurende het jaar:
  • Laatste zondag van oktober tot en met 15 februari: laatste toegang om 15.30 uur, sluiting om 16.30 uur
  • 16 februari tot en met 15 maart: laatste toegang om 16.00 uur, sluiting om 17.00 uur
  • 16 maart tot en met laatste zondag van maart: laatste toegang om 16.30 uur, sluiting om 17.30 uur
  • Laatste zondag van maart tot en met 31 augustus: laatste toegang om 18.15 uur, sluiting om 19.15 uur
  • 1 september tot en met 30 september: laatste toegang om 18.00 uur, sluiting om 19.00 uur
  • 1 oktober tot en met laatste zaterdag van oktober: laatste toegang om 17.30 uur, sluiting om 18.30 uur

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Het Colosseum: Mooi stuk oud RomeHet Colosseum: Mooi stuk oud RomeRome is een prachtige stad waar oudheid en nieuwigheid elkaar ontmoeten. Jaarlijks bezoeken duizenden toeristen Rome. In…
De zeven moderne wereldwonderen: Het ColosseumDe zeven moderne wereldwonderen: Het ColosseumWat zijn de mooiste bouwwerken ter wereld? De Grieken hielden zich al bezig met deze vraag. Maar omdat er van de klassie…
Stedentrip Rome: tips om tijd te besparenStedentrip Rome: tips om tijd te besparenRome is een grote stad; er is ontzettend veel te zien, te doen en te bezoeken. Het is een illusie om te denken dat je aa…
Het Colosseum, indrukwekkend voorbeeld van antieke bouwkunstHet Colosseum, indrukwekkend voorbeeld van antieke bouwkunstHet Colosseum in Rome was het grootse amfitheater in het Romeinse Rijk. Hoewel het de tijd niet ongeschonden heeft doors…
New7wonder 6, Het Colosseum van RomeNew7wonder 6, Het Colosseum van RomeHet was voor die tijd een heel modern gebouw. Het kon namelijk onder water gezet worden, zodat men zeeslagen kon naboots…
Bronnen en referenties
  • Archeoroma.beniculturali.it

Reageer op het artikel "Colosseum Rome: adres, tickets en openingstijden"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 06-11-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Special: Bezienswaardigheden
Schrijf mee!