InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Aquanura fonteinenshow: De nieuwe Efteling-attractie in 2012

Aquanura fonteinenshow: De nieuwe Efteling-attractie in 2012

Aquanura fonteinenshow: De nieuwe Efteling-attractie in 2012 Attractiepark de Efteling bestaat in 2012 reeds 60 jaar en dat moet gevierd worden. Om hun 50ste verjaardag te vieren wil de Efteling in 2012 met een nieuwe attractie uitpakken die ongezien is in Europa, een grootse fonteinenshow. Een heus spektakel dat vergelijkbaar is met de shows in het Bellagio hotel in Las Vegas en World of Color in Disney's California Adventure (Florida). Deze nieuwe jubileumsattractie wordt in 2012 dé blikvanger van De Efteling, een spectakel voor jong en oud.

In dit artikel

Efteling logo.Efteling logo.

Geschiedenis van de Efteling

Aangezien Nederlands grootste attractiepark in 2012 reeds 60 jaar wordt kan een stukje geschiedenis niet ontbreken. De Efteling werd officieel op 31 mei 1952 geopend, 3 jaar voor het Disneyland in Anaheim. Sinds 1935 was er op het terrein reeds een sport- en wandelpark met speeltuin en theehuis. In 1950 werd Stichting Natuurpark de Efteling opgericht en enkele jaren later begon het pas echt voor de Efteling. In de eerste twee jaar opende de Efteling wel 10 nieuwe sprookjes, voor echte attracties was het wachten echter tot 1956 toen de Efteling de Stoomcaroussel opende. Pas in de jaren '80 zou het attractieaanbod aanzienlijk verhogen met attracties als Python, de Halve Maen en Piraña.

Nieuw in de Efteling in 2012

Voor zijn 60ste verjaardag wil de Efteling in 2012 uitpakken met diverse nieuwigheden voor de bezoekers. Voor het eerst zal het park het nieuwe jaar ingaan met een groots vuurwerk. Daarnaast voltooid het ook het eerste deel van 'Het Rijk der Fantasie'; het gethematiseerde pannenkoekenhuis 'Polles Keuken'. Ook verwelkomen de inwoners van het Sprookjesbos een nieuw sprookje; 'de Nieuwe Kleren van de Keizer'. Alsof dit alles nog niet genoeg is pakt het park in 2012 uit met een nog grotere investering dan de drie anderen; Aquanura. Een fonteinenshow van wereldformaat.

Affiche Aquanura.Affiche Aquanura.

Wat is Aquanura?

Aquanura is een spectaculaire fontijnenshow die begeleidt zal worden door licht en muziek. Het spektakel zal zich afspelen op de Vonderplas, de vijver die zichtbaar is na de inkom en voor Fata Morgana. De vijver wordt volledig leeggepompt en krijgt een betonnen bodem om de leidingen van de fonteinen. Aan de oevers van de plas creëert de Efteling toeschouwersplaatsen om zo iedereen te kunnen laten genieten van het spektakel. Deze nieuwe beleving is te bezichtigen door de bezoekers vanaf mei 2012.

Het verhaal van Aquanura

Overdag zullen de fonteinen van Aquanura ook hun ding doen, maar de uiteindelijke show vindt pas plaats bij sluiting van het park. De show zal zo'n tien minuten duren en brengt een combinatie van begeleidende muziek met water-, vuur- en lichteffecten. Het thema van de show zal draaien rond de Kikkerkoning, waarvan we in het Sprookjesbos ook een fontein kunnen vinden.

De ontwikkeling van Aquanura door WET

Voor de ontwikkeling en productie van de nieuwe fonteinenshow Aquanura heeft de Efteling beroep gedaan op het Amerikaanse WET Design. WET heeft reeds een dertigtal jaar ervaring op gebied van superfonteinen en heeft een portfolio om U tegen te zeggen. Zo staan de grootste fonteinen ter wereld in het Bellagio hotel in Las Vegas op hun portfolio, maar ook de Dubai Mall Fountain. Na deze twee zal Aquanura de derde grootste fonteinenshow in de wereld worden en de grootste van Europa.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Eftelist.nl

Reageer op het artikel "Aquanura fonteinenshow: De nieuwe Efteling-attractie in 2012"

Infoteur: Harrys
Gepubliceerd: 20-08-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!