InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Attractiepark De Goudvis in de Kop van Noord-Holland

Attractiepark De Goudvis in de Kop van Noord-Holland

Attractiepark De Goudvis in de Kop van Noord-Holland In Sint Maartenszee (provincie Noord-Holland) vind je attractiepark De Goudvis. Dit park heeft een zeer grote buitenspeeltuin, drie overdekte speelparadijzen en er is voldoende gelegenheid om iets te eten en te drinken. Volwassenen vanaf 18 jaar hoeven geen entree te betalen. Je kunt er met de auto komen, maar de bus stopt ook vlakbij het park.

Inhoud artikel

Attractiepark De Goudvis

Het attractiepark ligt in Sint Maartenszee, tussen het strand, de duinen en de bollenvelden. De Goudvis heeft meer dan 2200 m2 overdekt speelparadijs en de grootste airtrampoline (400 m2) van Europa.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Adresgegevens Attractiepark De Goudvis

Zeeweg 91
1753 BB Sint Maartenszee
Tel. 0224 56 1671
www.de goudvis.eu

Maak je gebruik van een routeplanner/GPS kijk dan onder plaatsnaam Sint Maartensvlotbrug.

Parkeren, openbaar vervoer

Er is een parkeerterrein bij het attractiepark, hier betaal je 3 euro voor een parkeerplek. Een paar honderd meter van dit parkeerterrein af is een ander parkeerterrein waar je gratis kunt parkeren. Dit parkeerterrein hoort niet bij het attractiepark. Openbaar vervoer: vanaf station Alkmaar buslijn 151.

Openingstijden 2017 (zie ook op website)

  • Het attractiepark is van april tot en met oktober dagelijks geopend van 10.00 uur tot 18.00 uur.
  • Van november tot en met maart van woensdag tot en met zondag van 10.00 uur tot 18.00 uur. Met uitzondering van de regio gebonden schoolvakanties, dan is het park dagelijks geopend van 10.00 tot 18.00 uur.
  • 5 mei geopend van 10.00 uur tot 18.00 uur
  • 1e en 2e Pinksterdag geopend van 10.00 uur tot 18.00 uur
  • 5 december gesloten
  • 1e Kerstdag gesloten
  • 2e Kerstdag geopend van 10.00 uur tot 17.00 uur
  • 31 december geopend van 10.00 uur tot 17.00 uur
  • 1 januari gesloten

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Toegangsprijzen 2017 (contant betalen of pinnen)

  • Kinderen 0 jaar: gratis
  • Kinderen 1 jaar: 3,75 euro
  • Kinderen vanaf 2 jaar: 7,50 euro
  • Volwassenen (vanaf 18 jaar): 2,00 euro
  • 10 rittenkaart kinderen: 60,00 euro
  • 10 rittenkaar volwassenen: 16,00 euro
  • Parkeren voor een hele dag: 3,00 euro
  • Blokhut: te huur voor dagrecreatie: 20,00 euro per dag (en 5,00 euro borg)

Rolstoelgebruikers

Het attractiepark is toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Alles is ruim opgezet, ik heb niet veel en dan alleen maar lage drempels gesignaleerd. De attracties zijn mijns inziens niet geschikt voor mensen in een rolstoel.

Wat kun je doen in attractiepark De Goudvis

Buitenspeeltuin

Hier tref je aan een luchtkussen, trampolines, skelters, wip, kabelbaantje, glijbanen, piratenboot om op te klimmen en te klauteren, familieschommels, airtrampoline (grootste van Europa), speelkasteel, zandbak met klimtoren, waterfietsen en een kettingbrug door het water.

Speelparadijzen (meer dan 2200 m2)

Er zijn drie speelparadijzen waar kinderen tussen de 0 en de 12 jaar zich kunnen vermaken. Er zijn ballenbakken, glijbanen, een kabelbaantje, speelhuisjes, luchtkussens, een monorail, trampolines, klauternetten en een bouwhoek en nog andere dingen.
Voor de hele kleintjes (0 tot 4 jaar) is er een aparte softplayhoek ingericht.

Blokhutten

Je kunt een blokhut huren (dagrecreatie), er zijn er zes. Een blokhut biedt een eigen plekje, uit de wind, je hebt een eigen terrasje, je kunt een groot deel van het park overzien, er staat een 10-persoons picknickbank en een tuinset. Spullen kun je achter slot en grendel zetten. Voor een blokhut betaal je 20,00 euro per dag en een borg voor de sleutel van 5,00 euro.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Verder handig om te weten

  • Neem extra kleding mee voor de kinderen, voor mochten ze nat worden bij bijvoorbeeld de loopmat over het water.
  • Spelen gebeurt op eigen risico.
  • Honden zijn niet toegestaan.
  • Er zijn op twee plaatsen toiletten, deze zien er netjes uit.
  • Ook verschoonplekken voor kleine kinderen.
  • Je mag eigen eten en drinken niet binnen nuttigen maar wel buiten.
  • Er is veel zitgelegenheid, zowel binnen als buiten.
  • Bij een balie binnen kun je eten en drinken bestellen zoals een patatje met iets erbij, koffie, thee, frisdranken, kannen limonade (contant betalen of pinnen).
  • Aparte arrangementen voor kinderfeestjes (prima prijs).
  • Er is een winkel/markt waar je boeken, kleding en andere spulletjes kunt kopen.
  • Voldoende vuilnisbakken op het terrein.

Mijn mening over attractiepark De Goudvis

We hebben dit attractiepark de afgelopen jaren verschillende keren bezocht en altijd was het een succes. Een van de voordelen vind ik dat je niet van het weer afhankelijk bent, natuurlijk is het veel leuker als je gebruik kunt maken van de buitenspeeltuin, maar ook binnen is voldoende te doen. Wij troffen een zeer zonnige zondag en hebben genoten van alles maar bovenal van de waterfietsen. Het is slim om vroeg te komen dan kun je daar gebruik van maken, in de loop van de dag zag ik veel mensen wachten op een waterfiets. We hadden wat eten en drinken mee, maar hebben binnen een patatje met drinken genuttigd. Ik kreeg een soort disk bij de bestelling, deze werd op afstand geactiveerd toen de bestelling gereed was (op de disk gingen lichtjes knipperen). De patatjes smaakten heerlijk. Het attractiepark is heel ruim opgezet en alles ziet er zeer verzorgd en schoon uit. Ik vind De Goudvis een aanrader. Wil je wat luxer eten dan kun je terecht bij restaurant De Goudvis (ligt aan hetzelfde parkeerterrein). Een dagje attractiepark De Goudvis kan ik iedereen met kinderen in de leeftijd tot en met 11 jaar aanraden. Ook zeer geschikt voor familiefeestjes, dan is het reserveren/huren van een blokhut erg leuk.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Let op!

Er zijn enkele waterpartijen, dus goed opletten met kleine kinderen die nog niet kunnen zwemmen. Om de vijver met de waterfietsen staat bijvoorbeeld wel een hekje, maar kinderen kunnen toch gemakkelijk bij het water komen.

Gerelateerde artikelen
Betaalbare pretparken in NederlandBetaalbare pretparken in NederlandNederland is het pretparkenland bij uitstek. Vanaf de lente is het pretparkseizoen in Nederland weer aangebroken. Nederl…
Ponyparkcity en attractiepark SlagharenPonyparkcity en attractiepark SlagharenPonypark Slagharen, ponyparkcity. Ponyparkcity werkt nauw samen met Attractiepark Slagharen. Het ligt in de gemeente Ove…
Ponyparkcity in OverijsselPonyparkcity in OverijsselVlak bij Slagharen in de provincie Overijssel vindt je in een bosrijke omgeving Ponyparkcity. Het is een ideale vakantie…
Op vakantie bij een attractieparkEen vakantie bij of zelfs op een attractiepark is voor zowel jong als oud een leuke ervaring. U staat op en kunt eventue…
Vakantie in Sint Maartenszee, Noord-HollandVakantie in Sint Maartenszee, Noord-HollandSint Maartenszee is een klein plaatsje gelegen aan de Noordzee in Noord-Holland tussen Callantsoog en Petten. Het dorp m…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Foto infoteur
  • www.degoudvis.eu
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 2: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 3: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 4: Foto infoteur

Reageer op het artikel "Attractiepark De Goudvis in de Kop van Noord-Holland"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 30-12-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!