InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Het Aardbeienland: thema en speelpark met aardbeien pluktuin

Het Aardbeienland: thema en speelpark met aardbeien pluktuin

Het Aardbeienland: thema en speelpark met aardbeien pluktuin Het Aarbeienland in Limburg is een feest voor jong en oud. In het thema en speelpark staat de aarbei centraal. U kan dan ook heerlijk genieten op het terras van de heerlijkste aardbeien. Daarnaast kun u naar hartelust proeven en plukken in de aardbeienpluktuin. Kortom het Aarbeienland is een paradijs voor de aardbeien liefhebber.

Het Aardbeienland

Het Aardbeienland is een paradijs voor alle liefhebbers van aardbeien. In een sprookjesachtige omgeving en een wereld vol kabouters maken bezoekers kennis met de vele verschillende aardbeienrassen die er bestaan. Het park gelegen in het Noord-Limburgse Horst ademt een en al rust uit en jong en oud zullen zich hier gerust enige uren kunnen vermaken.

Het kabouterbos

Het kabouterbos is speciaal ingericht voor de jongste bezoekers van het Aardbeienland. Een leuke wandeling door het kabouterbos laat kinderen kennis maken met diverse kabouters. Deze kabouters zullen de bezoekers rondleiden door het kabouterbos en allerlei wetenswaardigheden over de aardbeien vertellen.

Museum

In het kleine, maar o zo knusse en gezellige aardbeienmuseum dat het Aarbeienland rijk is komt u alles te weten over deze overheerlijke zomervrucht. U komt veel te weten over de aardbei, zijn vitaminen en geschiedenis. Daarnaast zijn er vele snuisterijen te vinden met natuurlijk de aardbei in de hoofdrol.

Winkel

Bij het Aardbeienland behoort een vrij toegankelijke winkel. In deze winkel kunt de vele verschillende aardbeien kopen die allemaal als vanzelfsprekend dagvers zijn. Ook vindt u hier de heerlijkst aardbeienjam, aardbeienlikeur en diverse andere delicatessen allemaal bereid met aardbeien.
Naast de heerlijke verse aardbeien vindt u in de winkel ook diverse cadeauartikelen allemaal bedrukt met de heerlijke zomerkoninkjes.
Naar wens kunt ook een orginele aardbeien cadeaupakket laten samenstellen.

Aarbeien zelfpluktuin

Wellicht het leukste en lekkerst onderdeel van het Aardbeienland is de Aardbeien zelfpluktuin. Tijdens het echtte aardbeienseizoen in de maanden juni, juli en augustus kunt u hier als bezoeker van het aardbeienland naar hartelust zelf u aardbeien plukken. Natuurlijk moeten de de vele soorten eerst geproeft worden, voordat ze in de bakjes verdwijnen.

Terras

Natuurlijk mag een terras niet onbreken in het Aardbeienland. Op het terras maakt u kennis met de vele smakelijke mogelijkheden van de aardbei. Aardbeien op brood, aardbeien verwerkt in smoothies, aardbeien sorbets. U kunt het zo gek niet bedenken of in de gerechten zijn aardbeien verwerkt. Kom naar het terras en ervaar het zelf.

Toegangsprijzen

De aardbeienwinkel en het aardbeien terras met heerlijke delicatesses zijn gratis toegangelijk. Voor het aardbeien thema en speelpark en de pluktuin worden de volgende toegangsprijzen gehanteerd.
  • Personen vanaf 12 jaar en ouder 9,80 per persoon.
  • Mindervalide 7,80 per persoon.
  • Kinderen van 3 t/m 11 jaar 6,80 per persoon.

Openingstijden

Het Aardbeienland in het Limburgse Horst hanteerd de volgende openingstijden:
  • Het Aardbeienland is geopend vanaf 2 april t/m 30 oktober 2011, van dinsdag t/m zondag van 11.00 - 17.00.
  • De aardbeienwinkel is open van 10:30 - 18:00, van dinsdag t/m zondag (muv apr, sept, okt: sluitingstijd 17:00).
  • Op alle zaterdagen is de aardbeiensnelverkoopbalie open vanaf 9:00.
De aardbeien zelfpluktuin is alleen geopend tijdens het aardbeien seizoen in de maanden juni, juli en augustus.

Waar vindt u het Aarbeienland

Het Aardbeienland
Kreuzelweg 3
5961 NM Horst
Tel. 077 - 3970216
Fax 077 - 3970217
Gerelateerde artikelen
Allerlei weetjes over aardbeienAllerlei weetjes over aardbeienDe aardbei, bijna iedereen is er gek op. Ze hebben dan ook niet voor niets de bijnaam 'zomerkoninkje'. Zomers liggen de…
Aardbeien drankjesAardbeien drankjesAls je dol bent op aardbeien dan zul je blij zijn te lezen dat je er meer mee kan doen dan ze alleen opeten. Hier kun je…
Afvallen met aardbeienAfvallen met aardbeienAardbeien zijn heerlijke vruchten. Veel mensen zijn dol op deze rode, zoete vruchten en eten ze in de zomer maar wat gra…
Een pluktuin aanleggen, hoe doe je dat?Een pluktuin aanleggen, hoe doe je dat?Wil je boeketten maken met bloemen uit eigen tuin? Leg dan een pluktuin aan! Bij het aanleggen van een pluktuin is de li…
Sorbetijs aardbeienWilt u zelf ook eens aardbeiensorbetijs maken? Dat kan! U kunt sorbetijs maken met zowel een ijsmachine als zonder ijsma…

Reageer op het artikel "Het Aardbeienland: thema en speelpark met aardbeien pluktuin"

Reactie

J. Meurs, 27-05-2011 13:44 #1
Donderdag 26 mei j.l. een bezoek aan de aardbeienland.
Wat een afgang, nog nooit zo'n verwaarloosde oude, door onkruid overwoekerde oude zut gezien.
Dat men daar 9,80 entree voor durft te vragen, ik had het met 5 minuten al wel gezien.
Deugde er dan niets? jawel de koffie en de vlaai was goed, voor de rest opknappen of sluiten en anders is het geldklopperij

Infoteur: Tekstschrijvert
Gepubliceerd: 21-05-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Reacties: 1
Schrijf mee!