InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Van Helsing! Movie Park Germany's nieuwe achtbaan in 2011!

Van Helsing! Movie Park Germany's nieuwe achtbaan in 2011!

Van Helsing! Movie Park Germany's nieuwe achtbaan in 2011! Behalve het Belgische Bobbejaanland heeft ook Movie Park Germany in 2011 een feest te vieren, dat van hun 15 jarig bestaan! Om dat te vieren wil het Duitse park groots uitpakken met een splinternieuwe achtbaan; Van Helsing's Factory! In deze nieuwe indoorachtbaan ga je samen met doctor Van Helsing op vampierenjacht. Durf jij het aan?

In dit artikel

Het ontstaan van Movie Park Germany.

In 1996 werd het in Bottrop gelegen Duitse pretpark geopend onder de naam Warner Brothers Movie World Germany. In 2004 werd het park echter overgenomen door de investeringsgroep StarParks, die ervoor koos om geen dure licenties meer te betalen voor onder andere Batman, Gremlins, Tom & Jerry, etc. Daarom veranderde sindsdien ook de naam van het in Movie Park Germany, zodat men ook niet hoefde te betalen om het dure Warner Brothers-naambordje te mogen plaatsen. In 2011 werd het park opnieuw overgenomen door het Spaanse Parques Reunidos, de groep waartoe ook Bobbejaanland behoort.

Wie of wat is Van Helsing?

Gabriël Van Helsing is een horrorfiguur dat uitgevonden werd door zijn geestelijke vader, Bram Stoker, die ook Dracula bedacht. In de boeken van Bram Stoker was Van Helsing een vampierenjager die het vooral gemunt had op Dracula. Aangezien auteursrecht vervalt 70 jaar na de dood van de bedenker, dient Movie Park Germany geen licenties aan te kopen voor het gebruik van deze naam. Bedenker Bram Stoker is namelijk al in 1912 gestorven, de rekensom kan u zelf wel maken. Films waar doctor Van Helsing zijn opwachting in maakte zijn onder andere:
  • Van Helsing (2004)
  • Dracula 2000 (2000)
  • Dracula (1931)

De nieuwe achtbaan van Movie Park Germany in 2011.

Het was reeds van 2007 geleden dat het Duitse park nog investeerde in een nieuwe achtbaan, Jimmy Neutron's Atomic Flyer een Junior Inverted Coaster van Vekoma. De directie heeft er veel moeite voor gedaan om de nieuwe attractie te verzwijgen en de fans warm te maken, maar in november 2010 was de aankondiging eindelijk een feit. Movie Park Germany zou investeren in een nieuwe indoorachtbaan met horrorthema. De nieuwe achtbaan neemt je mee in de fabriek van doctor Van Helsing om er op vampieren te gaan jagen. De nieuwe achtbaan zal het zeker moeten hebben van zijn hoog themaniveau aangezien ze slechts snelheden zal behalen van maximaal 40 kilometer per uur en maximaal 10 meter hoog zal zijn. De karretjes die door de fabriekshallen zullen razen zullen gethematiseerd worden in auto's, om het industriële thema te benadrukken. De achtbaan zal gebouwd worden door het Duitse Gerstlauer en zal van het type Bobsled Coaster zijn.

Achtbanen van hetzelfde type als Van Helsing's Factory.

Niet dat er verschillende versies van Van Helsing's Factory bestaan. Bouwer Gerstlauer heeft natuurlijk wel verschillende installaties van dit type achtbaan gedaan, echter nog nooit indoor zoals het in Movie Park Germany wel het geval zal zijn. Andere achtbanen dit type zijn onder andere:
  • Drachenrit (Belantis - Duitsland)
  • Heiße Fahrt (Wild- und Freizeitpark Klotten/Cochem - Duitsland)
  • Vilda Musen (Gröna Lund - Zweden)
  • Cobra (Paultons Park - Groot Brittanië)

De locatie van de nieuwe achtbaan in Movie Park Germany.

Voor wat, hoort wat. Zo gaat het oude gezegde, dat is niet minder van tel in Movie Park Germany. Voor deze nieuwe achtbaan zal een oude dark ride moeten wijken. Van Helsing's Factory zal namelijk gebouwd worden in de hallen van Gremlins Invasion. Hoewel deze dark ride al enkele jaren buiten gebruik was werden de hallen wel nog gebruikt als halloweenattractie als Dark Goldmine.

Opening van Van Helsing's Factory.

Een spijtige trend in pretparkland is tegenwoordig het later op het seizoen openen van nieuwe attracties. Zo dus ook bij Movie Park Germany. De nieuwste Van Helsing's Factory zal te bereiden zijn vanaf medio juli 2011. Het nieuwe restaurant dat Movie Park Germany opent tegenover de attractie zal wel geopend zijn in april wanneer het park opent. Dit nieuwe restaurant zal gethematiseerd worden in gotische stijlen, zoals ook Van Helsing.

Andere nieuwe pretparkattracties in 2011.

Net als Movie Park Germany stellen ook andere parken in Europa heel wat nieuwigheden voor. Zoals onder andere:
Gerelateerde artikelen
Snelste achtbanen en Walibi: NederlandIn de wereld een heleboel pretparken, met een enorm aantal achtbanen. Ons kleine landje beschikt ook over een aantal pre…
Nieuwe pretparkattracties in 2011Nieuwe pretparkattracties in 2011Ben jij ook zo gek van pretparken? Sta je steeds als eerste aan de poort om echt alles gedaan te kunnen hebben? Dan wil…
Heide-Park, een Duits pretparkHeb jij de Nederlandse pretparken wel gezien? Dan moet je eens afreizen naar Duitsland, daar vind je naast Europa-Park o…
Walibi pretparkWalibi pretparkElke persoon heeft wel een zin om eens rond te trekken met de familie. Sommige trekken naar een pretpark om zich te amus…
Nieuwe attractie en naam voor Walibi World in 2011Nieuwe attractie en naam voor Walibi World in 2011Het merk 'Walibi' bestaat in 2011 maar liefst 35 jaar. Hoog tijd voor een nieuw hoofdstuk moet Compagnie des Alpes gedac…
Bronnen en referenties
  • Themepark.nl
  • Wikipedia.org

Reageer op het artikel "Van Helsing! Movie Park Germany's nieuwe achtbaan in 2011!"

Infoteur: Harrys
Gepubliceerd: 13-03-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!