InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Op reis naar Disneyland Parijs

Op reis naar Disneyland Parijs

Disneyland is een park geschikt voor jong en oud. De magie word hier werkelijkheid en één dag is eigenlijk niet genoeg om alles te kunnen zien. In dit artikel vind u allerlei praktische informatie over Disneyland Parijs zoals de hotels en welke attracties u eigenlijk zou moeten doen.

Vervoer

U kunt kiezen uit:
  • de trein
  • de bus
  • het vliegtuig
  • de auto

Vaak zal de auto het snelste, goedkoopste en makkelijkste vervoersmiddel zijn.

Hotels

In disneyland zelf bevinden zich vijf hotels en één camping met verschillende prijsklasse, ze staan hieronder genoteerd van goedkoop naar duur:
  • Davey crockett ranch
  • Santa fé
  • Cheyenne
  • Sequoia Lodge
  • Newport Bay Club
  • Hotel New York
  • Disneyland hotel

De Sequoia lodge en de duurdere hotels beschikken allemaal over een zwembad. Bij elke hotelovernachting zit het ontbijt inbegrepen. Alle hotels zijn op loopafstand behalve de Davey crockett ranch, vanaf daar kunt u beter de auto naar het park nemen waar u dan gratis mag parkeren. Vanaf alle slaapmogelijkheden vertrekken ook pendelbussen naar het park waar u gratis gebruik van kunt maken.

Als u vanaf Nederland gaat is het vaak voordeliger om gebruik te maken van een hotel. Sowieso kunt u op drukkere dagen niet elke attractie doen op één dag doen in één park laat staan dat u beide parken op één dag kunt bezoeken. Daarbij kost een entreekaartje voor beide parken voor één dag al 65,- voor een volwassene terwijl er met regelmaat aantrekkelijke kortingen voor hotelovernachtingen voorbij komen.

Disneylandpark

Op 12 april 1992 opende dit park zijn deuren. In het midden van het park staat het kasteel van Doornroosje en daar omheen vind men vijf thema's:
  • Main street USA - Hier loopt men door heen als men het park betreed. Er bevinden zich allemaal winkeltjes en eetgelegenheden.
  • Discoveryland - Hierin waant u zich in de toekomst en de ruimte, laat u afschieten in de space mountain, schiet in het rond in de Buzz lighyear blast en ga naar de sterren in Star tours.
  • Frontierland - Hier bevind u zich in het wilde westen, u raast door de mijnen in The big thundermountain, vaar rond in een raderboot of word geconfronteerd met angst in The haunted mansion.
  • Fantasyland - Hier komt u fantasie tot leven, verdwaal niet in het doolhof van Alice in wonderland, vlieg mee met Peter pan's flight of draai rond in de Mat hatters thea cups.
  • Adventureland - Hier vind u vooral actie, de achtbaan Indiana Jones en beleef het piratenavontuur van Pirates of the carribean.

Studios park

Deze opende zijn deuren pas in 2002 maar is in korte tijd erg uitgebreid. Wegens toch wat minder attracties kan het zijn dat de wachttijden wat langer zijn. De meest indrukwekkende attracties zijn:
  • The tower of terror - hierbij maakt u een vrije val in een nagebouwd hotel
  • Rock 'n rollercoaster - Een achtbaan mede mogelijkgemaakt door Areosmith met verlichting en harde muziek
  • Crush coaster - Een darkride gebasseerd op de film 'Nemo' waarbij u alle kanten op draait
Sinds Augustus 2010 is Toy story playland erbij gekomen. Hier kunt u een kindvriendelijke parachutedrop maken, de halfpipe in met de RC racer en rijden op de Slinky dog.

Disney village

Na sluitingstijd van de parken kunt u zich hier nog volop vermaken. Er bevinden zich verschillende eetgelegenheden, een discotheek, een bioscoop en winkels. Als u naar het hotel loopt of richting het park komt u door de village heen.
Gerelateerde artikelen
Attractiepark Walt Disney Studios ParijsAttractiepark Walt Disney Studios ParijsHet Walt Disney attractiepark in Parijs is enorm populair onder de jeugd, maar ook onder volwassenen. Sinds 2002 is er e…
Disneyland Parijs; Overnachten in Davy Crockett RanchVoor een bezoek van meerdere dagen aan Disneyland Parijs zijn er talloze overnachtingsmogelijkheden. Eén daarvan is Dins…
Geheimen en weetjes van Disneyland ParijsGeheimen en weetjes van Disneyland ParijsDisneyland Paris werd in 1992 geopend onder de naam Euro Disney. Het resort omvat twee pretparken, een uitgaansgebied en…

Reageer op het artikel "Op reis naar Disneyland Parijs"

Infoteur: Bembi
Laatste update: 28-08-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!