InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Legoland Deutschland

Legoland Deutschland

Legoland Deutschland Lego (speel goed) is opgericht in 1932 door Ole Kirk Christiansen. Het begint als een kleine timmerwinkel, er wordt houten speelgoed gemaakt, na de oorlog gaat men plastic speelgoed produceren. De Lego-steen wordt in 1958 in de huidige vorm op de markt gebracht, het is uniek dankzij het koppelingssysteem met de buisjes, je kunt er onbeperkt mee bouwen. Inmiddels is Lego een internationale onderneming en qua verkoop de op zes na grootste speelgoedfabrikant van de wereld. Legoland Duitsland ligt op ongeveer 7 auto-uren vanaf Utrecht.

Legoparken

  • Legoland Billund in Denemarken, geopend in 1968.
  • Legoland Windsor in Engeland, geopend in 1996.
  • Legoland Californië in Zuid-Californië, geopend in 1999.
  • Legoland Deutschland in Duitsland, in de plaats Günzburg, geopend in 2001.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Legoland Deutschland

Wilhelm-Maybach-strasse
89312 Günzburg, Bayern
www.legoland.de

Openingstijden:

Het park is geopend tussen eind maart en begin november, maar let op, in deze periode is het park ook wel eens gesloten. Kijk op de website voor informatie over de openingstijden.

Wat kost een bezoek aan Legoland Deutschland (2015)

  • Entreeprijs voor kinderen tussen 3 en 11 jaar: 37 euro
  • Entreeprijs voor personen ouder dan 12 jaar: 41,50 euro
  • Speciale familiekaart: voor 1 dag voor 4 personen: 154 euro
Maak je gebruik van kortingskaarten dan mag je vaak niet online bestellen!

Mensen in een rolstoel

Legoland is rolstoeltoegankelijk, er zijn ruime paden. Over het hele terrein verspreid vind je rolstoeltoiletten. Je kunt eventueel een rolstoel op het park lenen. Bij ieder attractie vind je een bord met informatie voor wie de attractie wel of niet geschikt is.

De attracties

Het park is verdeeld in zeven gebieden:

Lego City

Een attractie met vliegtuigjes voor kleine kinderen, een korte rondvaart met een bootje op een vijver, baan met auto’s voor jonge kinderen, een verkeerstuin voor wat oudere kinderen (dit kost extra), Bionicle Power Builder, Legofabriekje, Legotrein (ritje over het hele park).

Knights’ Kingdom

Een drakenachtbaan, een achtbaantje voor jonge kinderen (en begeleiding), ritje op een houten paard.

Imagination

Rijden met een auto over een baan die in de lucht hangt, Duplo-express (klein treinritje), Duplo-waterplaats, uitzichttoren, galerij met gezichten van voetbalsterren (natuurlijk gemaakt van lego).

Adventure-Land

Met een boot van een waterval af, kano’s voor kleine kinderen, safari-ritje voor kleine kinderen, avontuurlijke speelplek (klimmen, klauteren).

Pirate Land

Varen met een piratenboot (hier kun je flink nat worden), schommelende schuit, piratenboot (speelplek).

Lego X-treme

Legoland Atlantis, waterspelletjes, waterspeelplaats, attractie met bootjes die ronddraaien, Lego Academie, een achtbaan, 4-D film.

Miniland

Doet denken aan Madurodam, prachtige gebouwen gemaakt van legosteentjes. Venetië, Berlijn, Hamburg, Zwiterserland, Nederland, de luchthaven van München, Frankfurt.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Eten en drinken

Alles staat duidelijk aangegeven op de plattegrond, maar ook op de borden. Er zijn verschillende eet- en drinkgelegenheden. Je kunt bijvoorbeeld eten bij Dino Grill, vlotte bediening en het eten is er smakelijk.

Toiletten

Er zijn op meerdere plaatsen toiletten, de ruimtes zagen er keurig uit. Rolstoeltoiletten en verschoonplaatsen voor kinderen zijn aanwezig en staan ook duidelijk aangegeven op de borden maar ook op de plattegrond.

Handige weetjes

  • Honden zijn niet toegestaan.
  • Je kunt bij de ingang een Express-Pass aanschaffen, met deze pas hoeft je niet zo lang te wachten bij attracties.
  • Er is een geldautomaat aanwezig op het terrein (even voorbij de ingang).
  • Bij het legofabriekje vind je ook een winkel, hier kun je heel veel legospullen kopen.
  • Neem regenjassen mee, ook bij mooi weer, bij sommige attracties kun je heel nat worden.
  • Een uur voor sluitingstijd gaan de attracties dicht, je kunt dan natuurlijk nog wel genieten van de andere dingen zoals Miniland.
  • Je kunt overnachten in een vakantiepark dat is verbonden met Legoland, maar je kunt ook voor een hotel in de buurt kiezen.

Mijn mening

Een leuk uitstapje in de vakantie. Het is wel fijn als het droog is, daar veel van de attracties niet overdekt zijn. Op een rustige dag kun je alles in het park bekijken, is het erg druk dan heb je wel twee dagen nodig. De attracties zijn aantrekkelijk voor jong en oud, maar verwacht geen tafels met lego om iets te bouwen. Geniet van de boot die van een soort waterval afgaat, neem een kijkje bij de Bionicle Power Builder. Op de website van het park kun je allerlei aanbiedingen vinden om een bezoek aan het park te combineren met een overnachting in een hotel of park. Legoland is best prijzig, maar het geld wel waard.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Denemarken; Billund is meer dan alleen LegolandDenemarken; Billund is meer dan alleen LegolandAls je in Denemarken bent is het zeker aan te raden een bezoek te brengen aan LEGOLAND in Billund. LEGOLAND is een pretp…
De geschiedenis van LEGODe geschiedenis van LEGOWat is de geschiedenis van LEGO en welke ontwikkelingen heeft dit fantastische bouwspeelgoed doorgemaakt? LEGO is voor a…
Op vakantie in DenemarkenOp vakantie in DenemarkenEen vakantie naar Denemarken betekent genieten. Genieten van de natuur, de mensen, de steden, de stranden, musea, de att…
Lego, maar dan goedkoperLego, het bekendste bouwsteentje en kinderspeelgoed ter wereld, krijgt (eindelijk) legale concurrentie. Sinds september…
Denemarken, Legoland en andere toppersDenemarken wordt vaak bezocht door gezinnen met kinderen, het is daar dan ook een ideaal land voor. Met Legoland als abs…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Mwewering, Pixabay
  • Folder van Legoland Deutschland
  • https://www.kidsvakantiegids.nl/legoland-duitsland
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 2: Foto infoteur

Reageer op het artikel "Legoland Deutschland"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 21-03-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Special: Lego
Schrijf mee!