InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Indoor Skydive Roosendaal, vliegen op de kracht van de wind!

Indoor Skydive Roosendaal, vliegen op de kracht van de wind!

Indoor Skydive Roosendaal, vliegen op de kracht van de wind! Dit indoor skydivecentrum is geopend eind 2006, het is het eerste en enige in de Benelux. Je kunt er ervaren hoe het is om een vrije val te maken zonder dat je uit een vliegtuig hoeft te springen. Maar hoe gaat het in zijn werk? In een verticale windtunnel wordt door middel van turbines een windsnelheid opgewekt die zo sterk is dat je erop kunt zweven. Vliegen op de kracht van de wind!

Inhoud artikel

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Adresgegevens

Indoor Skydive Roosendaal
De Stok 24
4703 SZ Roosendaal
Tel. 085 902 06 06
www.indoorskydive.com

Boeken

Je dient vooraf te reserveren. Boeken kun je via de website of telefonisch.

Wie mogen er skydiven en wie niet?

  • Iedereen in redelijke staat van gezondheid (inclusief mensen met een geestelijke of lichamelijke beperking → wel in overleg) mag skydiven. Er is een trap die je in de windtunnel naar de instap van de vliegkamer leidt, mensen met een beperking moeten in staat zijn (eventueel onder begeleiding) om gebruik te maken van de trap.
  • Je moet ouder zijn dan vier jaar (kinderen moeten de helmen op een juiste wijze kunnen dragen).
  • Je mag niet zwanger zijn.
  • Heb je ooit een schouder uit de kom gehad neem dan contact op met het skydive centrum.
  • Je mag niet onder invloed zijn van alcohol of drugs.
  • Als je jonger bent dan achttien jaar, dan moet je toestemming van ouders of verzorgers hebben.
Kijk voor meer informatie op de website!

Wat kost skydiven (2017)?

Minimale afname is 2 skydivesessies per persoon. In principe gaat het van dinsdag tot en met vrijdag om daluren (m.u.v. de kerstvakantie) en op zaterdag en zondag gaat het om piekuren. De prijzen kunnen wijzigen, kijk voor bezoek op de website van indoorskydive. Onderstaande prijzen gelden als je online boekt.

Twee sessies: piektarief 59,50 euro, daltarief 54,50 euro.
Drie sessies: piektarief 74,50 euro, daltarief 69,50 euro
Vier sessies: piektarief 87,50 euro, daltarief 82,50 euro
Vijf sessies: piektarief 99,50 euro, daltarief 94,50 euro
Zes sessies: piektarief 109,50 euro, daltarief 104,50 euro

Algemene openingstijden van de tunnel

Maandag gesloten
Dinsdag: 18.00 uur tot 21.00 uur
Woensdag tot en met vrijdag: 13.00 uur tot 21.00 uur
Zaterdag en zondag: 09.00 uur tot 21.00 uur.

In verband met exclusieve verhuur kan Indoor Skydive Roosendaal gesloten zijn. Neem daarom altijd contact met Skydive Roosendaal, om teleurstelling te voorkomen!

Routebeschrijving en parkeren

  • Op de website staat een routebeschrijving naar het centrum vanuit verschillende richtingen, je kunt de routebeschrijving downloaden in PDF-formaat. Je kunt je auto gratis parkeren (ruime parkeerplaats).
  • Je kunt het centrum ook bereiken met het openbaar vervoer vanaf treinstation Roosendaal met lijnbus 112 of buurtbus 191. Uitstappen bij halte Rosada/Outletcentre (dan nog 5 minuten lopen).

Voordat je gaat zweven

Op de begane grond vind je eetcafé Bravo24, hier kun je wat eten, drinken, napraten. Op grote schermen kun je meegenieten van het skydiven. Op de eerste verdieping is de incheckbalie gevestigd, hier check je in en moet je een ondertekende verklaring van vrijwaring en beperking van aansprakelijkheid inleveren. Je krijgt een polsbandje om en mag dan doorlopen naar de tweede etage om de kleding in ontvangst te nemen: pak, helm, bril en een sleutel voor een locker. Vervolgens loop je naar een kleedkamer (mannen en vrouwen gescheiden) om je te verkleden. Onder het pak draag je bij voorkeur in de zomer een dunne lange of korte broek, een t-shirt (niet iets met een kraag), platte schoenen zonder veters, in de winter een lange broek en trui zonder capuchon of kraag). In. Na het omkleden volgt er uitleg over het vliegen in een aparte ruimte, je ziet het ook op video.

Naar de tunnel

Via een sluis loop je naar de windtunnel, je hebt dan een bril en een helm op en oordopjes in. Je staat in een soort loopring om de windtunnel heen. Op schermen kun je zien wie er op dat moment vliegt en wie er daarna aan de beurt is. Je vliegt in een vliegkamer: een glazen cilinder waar de wind doorheen geblazen wordt. Deze cilinder is van onder en van boven voorzien van een net. Op het onderste net staat een zogenaamde tunnelmarshall die je begeleidt tijdens het vliegen/zweven. Je komt de tunnel binnen via een blauwe opening, je doet je armen wijd, de marshall pakt je vast bij de handen en dan zweef je in de tunnel. Een sessie duurt een minuut. Je moet met gebaren communiceren omdat je oordopjes in hebt (de luchtstroom maakt veel lawaai). Deze gebaren zijn tijdens de instructie vooraf voorgedaan. In een uur komt iedereen minimaal twee keer aan de beurt. Na de vliegsessies ga je terug naar de kleedkamer, verkleden en daarna ontvang je een certificaat. Er is ook de mogelijkheid om een dvd te kopen met de beelden van het hele uur (je kunt dit ook al aangeven bij de reservering).

Toeschouwers

Toeschouwers kunnen mee de tunnel in en op een speciale kijkersring plaatsnemen. Maar je kunt alles ook volgen op beeldschermen die overal in het gebouw hangen.

Mindervaliden

Het gebouw is prima toegankelijk voor mensen in een rolstoel, er is een lift, de toiletten zijn ruim opgezet. Ook het café is rolstoeltoegankelijk.

Toiletten

Op iedere etage tref je toiletten aan. Er is ook een uitklapbare commode om kinderen op te verschonen.

Wat kun je nog meer doen in de buurt van het Skydive centrum

Het skydive centrum is gelegen in recreatiepark De Stok. Je kunt hier ook zwemmen, karten, squashen, tennissen, golfen. Er is een overdekte speeltuin, gelegenheid om te lasergamen, een sauna- en beautycomplex en een factory outlet complex (Rosada).

Mijn mening

Een paar minuten vliegen in een windtunnel kost veel geld, maar het is het dubbel en dwars waard. Je kunt natuurlijk voor twee sessies kiezen, maar met drie sessies snap je echt hoe je het moet doen. Op de website staat aangegeven dat kinderen ouder dan vier jaar kunnen deelnemen. Bij een leeftijd van zeven/acht jaar zullen kinderen de instructies goed begrijpen.

Gerelateerde artikelen
Informatie over indoor skydiveIndoor skydiven is echt iets unieks. Het kan tot nog toe ook maar in één plaats in de Benelux en dat is in Roosendaal(Ne…
Cadeautips: actie & avontuurBent u op zoek naar een origineel cadeau? Wilt u iemand verrassen en een leuke ervaring cadeau doen? Dat kan! Tegenwoord…
Skydiven, parachute springen, paraglijden, wat is dat?Skydiven, parachute springen, paraglijden, wat is dat?Skydiven en parachutespringen lijken op elkaar maar er zijn verschillen. Er zijn ook veel overeenkomsten. Zo krijg je va…
Wat doen bij slecht weer? Overzicht indoor-pretparken!Gisteren nog een bezoekje naar een pretpark gepland en dat valt vandaag in het water door het regenweer? Iedereen zal zo…
WK indoor atletiek 2012 mannen - schema en uitslagenWK indoor atletiek 2012 mannen - schema en uitslagenHet wereldkampioenschap indoor 2012 voor mannen, wordt van 9 tot 11 maart gehouden in het Turkse Istanboel. Atleten neme…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Foto infoteur
  • www.indoorskydive.com
  • Veelgestelde vragen: https://www.indoorskydive.com/nl/faq (koppeling openen)
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur

Reageer op het artikel "Indoor Skydive Roosendaal, vliegen op de kracht van de wind!"

Reacties

Niezen, 22-11-2015 13:10 #2
Lijkt ons leuk maar ver weg, is er een gewichts max.? Voor >150 kg moet je harder "blazen" en gaan de lichtere personen tegen het plafond.?
Grt. Ab Reactie infoteur, 23-11-2015
Op de website staat het volgende: We hanteren een maximum gewicht van ongeveer 130 kg. Het is afhankelijk van je postuur. Het maximum gewicht voor het indoor skydiven in de windtunnel is afhankelijk van de oppervlakte waarover het gewicht verdeeld is. Klein en zwaar zal altijd minder snel goed vliegen dan groot en zwaar. Deze regel geldt vanaf 130 kg. Bij twijfel, neem contact met ons op om teleurstellingen te voorkomen!
U kunt bovenstaande informatie nalezen via de volgende link: https://www.indoorskydive.com/nl/faq

Erika, 26-03-2013 11:44 #1
Leuk artikel hoor! Ik krijg er gewoon zin in! Wel fijn ook dat je de prijs er bij zet, want dat zou wel een beetje schrikken zijn als je al besloten hebt te gaan. Groetjes, Erika Reactie infoteur, 27-03-2013
Dank je Erika! Ik zag net dat er nu een piek- en een daltarief is, dat heb ik gelijk aangepast in mijn artikel. Mocht je gaan skydiven, heel veel plezier!

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 17-04-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Reacties: 2
Schrijf mee!