InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Dagje uit: Drouwenerzand

Dagje uit: Drouwenerzand

Dagje uit:  Drouwenerzand Drouwenerzand is een leuk dagje uit in Drenthe. Het is een kleinschalige pretpark waar attracties staan voor alle leeftijden. Het eten en drinken op het park is gratis. Een aanrader voor een dagje uit voor een redelijke prijs, is attractiepark Drouwenerzand. Het park is in het verleden begonnen als speeltuin en was met name populair onder basisschool kinderen. Door de speeltoestellen en de bosrijke omgeving was het een populaire bestemming voor schoolreisjes. De laatste jaren heeft het Drouwenerzand een metamorfose ondergaan en is het meer gaan lijken op een attractiepark.

Entreeprijs

De entreeprijs bedraagt 11,50 (2009) per persoon. Groepen vanaf 20 personen, betalen 10,50 per persoon. Kinderen tot 3 jaar kunnen niet in alle attracties en zijn dan ook gratis. Voor dit bedrag mag u in alle attracties en kunt u van alle faciliteiten gebruik maken. Ook kunt u gratis eten gedurende uw verblijf. U moet hier denken aan eten als: soep, patat, frikadellen, hamburgers, kroketten, broodjes (zonder beleg voor de hamburgers), sla en softijs. Wat betreft het drinken kunt u kiezen tussen verschillende soorten ranja, thee en koffie. Het parkeren is gratis en er is voldoende ruimte beschikbaar.

Attracties

Er zijn leuke attracties voor de kleinsten, maar er zijn ook enkele attracties met snelheid en hoogte. Verwacht hier geen achtbanen en wildwaterbanen, maar wel kleine attracties die ook nog leuk zijn voor jongeren. Voor een bezoek is het noodzakelijk dat het mooi weer is, want er zijn maar een beperkt aantal overdekte attracties. Binnen treft u een apekooi en een ezelbaan aan, en een kleinschalige telefoonmuseum. Gedurende het hoogseizoen kunt u ook naar een show kijken (overdekt).

Concurrerende attractieparken

Het Drouwenerzand is kleinschalig en niet te vergelijken met de grootste parken van Nederland. Het Drouwenerzand vraagt een zeer redelijke entreeprijs. In tegenstelling tot de meeste andere attractieparken is het Drouwenerzand één van de goedkoopsten. U kunt namelijk gratis eten en drinken. Indien u dit vergelijkt met bijvoorbeeld de Efteling, dan zijn de prijsverschillen groot. Voor en gezin met twee kinderen bent u 46 kwijt. In de grote attractieparken betaalt u dit bedrag alleen al voor de consumpties gedurende de dag. Verwacht echter geen vernieuwende en spetterende attracties.

Eigen ervaring

Het is een vermakelijk dagje uit. De totale oppervlakte van het park is klein, maar toch hebben ze kans gezien om er voldoende activiteiten onder te brengen. Ook hebt u nog voldoende ruimte om rustig te zitten en te eten. Het is wel heel belangrijk om zeer kritisch te kijken naar het moment waarop u heen gaat. Zodra het echt druk gaat worden zal de beleving al anders zijn. De beschikbare ruimte is dan maar klein en de wachtrijen lang. Het eten is voornamelijk gericht op snacks, maar zijn goed van smaak. Verwacht niet dat u gezond eten kunt kiezen, er ligt namelijk alleen maar sla en augurken. Het is een dagje uit waar u geen spijt van gaat krijgen. Het is een complete dag vermaak, voor een redelijk bedrag. Misschien is het minder geschikt voor jongeren, gezien het beperkt aantal attracties.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Dagje uit: Drouwenerzand"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 06-07-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!