InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Avond in Dierenpark Emmen: breng de dieren naar bed

Avond in Dierenpark Emmen: breng de dieren naar bed

Avond in Dierenpark Emmen: breng de dieren naar bed Na sluitingstijd gaan in de dierentuin ook de dieren naar bed. De dierenverzorger doet zijn avondronde in Dierenpark Emmen. Zijn de tijgers binnen, hebben de beren te eten en gaat alles goed met de olifanten? Regelmatig neemt hij bezoekers mee en vertelt hij verhalen. Een spectaculaire bestemming is het haaienbassin. Of je er nu boven hangt, bij dineert of … mee slaapt. Een kijkje nemen achter de schermen van de dierentuin, wie wil dat nu niet? Op een aantal winterse avonden mag een groep bezoekers mee met de dierenverzorger op zijn avondronde. Je komt dan op plekken waar je als gewone bezoeker niet komt. Het programma ligt niet vast, speciale verzoeken zijn welkom en er zijn vele mogelijkheden. Zo kun je samen met de verzorger de twee tijgers in hun nachtverblijf lokken. Normaal zie je de dieren alleen achter glas, nu zitten ze in hun getraliede hokken op een halve meter afstand. De verzorger aait ze zelfs en ‘praat’ met ze. De bruine beren gaan graag naar binnen, want daar wacht een lekker maal van vis, groente en brood. Maar eerst moeten ze door diverse hekken, te bedienen door de bezoekers. Ook de olifanten staan binnen lekker te eten. Maar waarom doet de stier niet echt mee? De dierenverzorger vertelt er een mooi verhaal over.

Jaws!

Echt spannend is het als je mee mag naar de ruimte boven het haaienbassin. Je staat op een metalen raster en onder je zwemmen drie meter lange citroenhaaien, een van de weinige soorten die gevaarlijk zijn voor mensen. Het beste zicht op deze dieren heb je beneden in de ruimte met de glazen wanden. Groepen kunnen hier na sluitingstijd dineren, maar de echte geluksvogels zijn kinderen. Enkele nachten per jaar mogen kinderen hier komen logeren. Slaapzak en slaapmatje mee en griezelen maar!

Snel reserveren

Wil je mee met de avondronde of wil je kind (8-12 jaar) graag met haaien slapen? Geef je in het najaar snel op, want de activiteiten zijn populair. Of formeer een groep met twintig personen… Dan kun je altijd een afspraak maken voor een avondronde.

Nacht op de dag

Ook overdag kun je in Emmen genieten van de nacht en de dieren van de nacht. In het rattenriool en het nachtverblijf van Americasa kun je dan diverse nachtdieren zien. Vleermuizen vliegen rond in Speelexpeditie Yucatán (aparte entree).

Meer informatie

  • Hoofdstraat 18
  • 7811 EP Emmen
  • 0591 – 85 08 55
  • Dierenpark Emmen
  • dagelijks vanaf 10 uur (sluiting varieert tussen 16.30 – 18.00 uur)
  • toegang dierenpark€ 19 – € 21,50 per persoon

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • "Donker! Buitenshuis actief zijn als het licht uit is". Kosmos Uitgevers, najaar 2007.

Reageer op het artikel "Avond in Dierenpark Emmen: breng de dieren naar bed"

Infoteur: Tinekez
Laatste update: 07-01-2013
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Special: Nachtdieren
Schrijf mee!