InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Piratenpark Het Arsenaal

Piratenpark Het Arsenaal

Piratenpark Het Arsenaal Altijd al willen weten hoe het is om als een echte piraat te leven? Dan ben je bij Het Arsenaal aan het goede adres. Dit park staat volledig in het teken van piraten. Behaal je piratendiploma, ga op avontuur in het piratenhol, bekijk mooie shows en bekijk de mooiste zeedieren in diverse aquaria. Een leuk dagje uit voor het hele gezin, maar ook zeer geschikt om hier je kinderfeestje te houden.

Geschiedenis van Het Arsenaal

Het Arsenaal is een piratenpark in Vlissingen, Zeeland. Waar nu Het Arsenaal staat is in 1607 zeeheld Michiel Adriaanszoon de Ruyter geboren. Zijn geboortehuis is samen met de toenmalige woonwijk op last van Napoleon gesloopt. Het plan van Napoleon was om op deze plek een hospitaal voor zijn soldaten te bouwen. Doordat de Fransen in 1814 ons land verlieten is het echter nooit zover gekomen. In 1823 besloot de Nederlandse Staat op dit stuk grond een militair hospitaal te bouwen dat uit drie verdiepingen bestaat. Deze gaf onderdak aan twee compagnies van het Bataljon Infanterie. Nadat de laatste soldaten Het Arsenaal hadden verlaten heeft het nog een tijdje dienst gedaan als opslagdepot van Defensie. Uiteindelijk kwam het gebouw in 1981 leeg te staan, waarna het idee voor een piratenpark werd geboren.

Avontuur

Ben jij een echte avonturier en heb je altijd al willen weten hoe het leven er aan toe ging in de tijd van de piraten? Neem dan zeker eens een kijkje bij Het Arsenaal. Kruip in de huid van een piraat, vuur kanonnen af, ga griezelen in het piratenhol of beleef wilde piratenavonturen in de scheepssimulator. Natuurlijk is er nog veel meer te beleven. Beleef de spannende piratenattracties, kijk naar spannende shows, bekijk de mooiste zeedieren en breng een bezoekje aan de papegaaienshow. Ook is er een piratenshop waar je leuke piratenartikelen kunt kopen zoals ooglapjes, piratenhoofddoeken en haken. Een dagje uit bij Het Arsenaal is een avontuurlijke ervaring voor jong en oud.

Leerzaam

Een dagje uit naar Het Arsenaal is niet alleen spannend en avontuurlijk, maar ook nog eens heel leerzaam. Zo kom je bij de potvis expo alles te weten over het grootste roofdier ter wereld. Ook is het skelet van een aangespoelde potvis te bewonderen. De schelpen schatkamer bevat een collectie van de mooiste soorten schelpen. Luister naar de geluiden van de zee, voel aan de schelpen en kom leuke weetjes over de schelpen te weten. In de onderwaterwerelden kom je van alles te weten over verschillende soorten zeedieren. Leer alles over de zeeën en waan je een echte bioloog.

Verdiepingen

Het Arsenaal telt drie verdieping. Op elke verdieping zijn verschillende spannende dingen te beleven. Train je piraatvaardigheden op het speeleiland, aai roggen en haaien, neem een kijkje in de schelpen schatkamer, neem een kijkje bij de piranha's, kijk naar de dansende skeletten in het piratenhol of bekijk baby- zeedieren in het zeelab. Natuurlijk zijn er nog veel meer spannende dingen te beleven. Een greep uit de belevenissen per verdieping.

Begane grond:

  • Schatvijver.
  • Tropische onderwaterwereld.
  • Potvis expo.
  • Kraaiennest.
  • Noordzee onderwaterwereld.
  • Onderzeeër.
  • Restaurant 't Vooronder.

Eerste verdieping:

  • Het piratenhol.
  • Scheepskade en kombuis.
  • Shooting gallery.
  • Michiel de Ruyterplein.
  • Piratenmissie.
  • Schipbreuk simulator.

Tweede verdieping:

  • Scheepskade en kombuis.
  • Schuimers en schavuiten.
  • Piratentheater.
  • Piraten anno nu.

Arrangementen

Wil je je verjaardagsfeest, trouwerij of bedrijfsuitje bij Het Arsenaal houden? Dat kan allemaal. Het Arsenaal beschikt namelijk over diverse leuke arrangementen die je kunt boeken. Bij sommige arrangementen zijn ook extra's bij te boeken. Een overzicht van de beschikbare arrangementen:
  • Kinderfeestje piratenavontuur.
  • Kinderfeestje V.I.S.
  • Busarrangementen.
  • Bedrijfsuitje.
  • Groepsuitjes.
  • Trouwerij.
  • Bruisend als de branding.

Toegang

De openingsdata en tijden kunnen per seizoen verschillen. Ook de prijzen kunnen wisselen. Wanneer je de exacte openingstijden en toegangsprijzen wilt weten, kun je het beste een kijkje op de website nemen.

Contactgegevens

Het Arsenaal
Arsenaalplein 7
4381 BL Vlissingen
info@arsenaal.com
tel: 0118-415400

Lijkt het je leuk om een kijkje te nemen bij Het Arsenaal? Kijk dan voor meer informatie op Het Arsenaal.
© 2014 - 2019 Lisa1987, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Piratenpark Het Arsenaal"

Infoteur: Lisa1987
Gepubliceerd: 06-06-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!