InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Disneyland Parijs: tickets, kaartverkoop en openingstijden

Disneyland Parijs: tickets, kaartverkoop en openingstijden

Wie is er niet opgegroeid met Disney? Kinderen en ook volwassenen worden al vele decennia geraakt door de magie van Disney. De plek waar je dit het best ervaart is in Disneyland Parijs, ook wel bekend als Eurodisney. Een bezoek aan Disneyland Parijs kan aardig prijzig zijn. Kom alles te weten over hoe je de beste tickets, kaarten, overnachtingen in één van de Disney hotels en andere arrangementen kunt vinden.

Inhoud

Disneyland Parijs

Op 12 april 1992 opende Eurodisney haar deuren ten oosten van de Franse hoofdstad Parijs in Marne-la-Vallée. In 1994 werd het park hernoemd, sindsdien heet het Disneyland Parijs. Sinds 2002 is er een tweede park geopend, namelijk het Walt Disney Studio Park. Disneyland Parijs is het drukst bezochte attractiepark in geheel Europa. Elk jaar passeren ruim 15 miljoen bezoekers de poorten. De parken maken onderdeel uit van een 19 vierkante kilometer groot resort wat onder andere bestaat uit parkeerterreinen en hotels.

Disneyland Park en Walt Disney Studios Park

Momenteel bestaat Disneyland Parijs uit twee parken welke een eigen focus hebben.

Disneyland Park

Het grootste park bestaat uit verschillende themagebieden, te weten Adventureland, Discoveryland, Frontierland, Main Street USA en Fantasyland. Voorbeelden van grote publiekstrekkers zijn het centraal gelegen kasteel van Doornroosje, Space Mountain en Pirates of the Caribbean. Ook Main Street USA, wat direct na de ingang is gelegen, is één van de bekendste trekpleisters.

Walt Disney Studios Park

Walt Disney staat uiteraard bekend om de vele Disneyfilms. Het kleinere Walt Disney Studios Park legt de focus op deze roemruchte filmgeschiedenis. Bekende attracties zijn de Crush's Coaster, The Twilight Zone Tower of Terror en de Rock 'n' Roller Coaster.

Hotels Disneyland Parijs

De parken van Disneyland Parijs zijn te groot om binnen één dag goed te zien. Vele bezoekers overnachten daarom in één van de Disney hotels:
  • 5 sterren: Disneyland Hotel
  • 4 sterren: Hotel New York
  • 3 sterren: Sequoia Lodge, Newport Bay Club
  • 2 sterren: Davy Crockett Ranch, Hotel Cheyenne, Hotel Santa Fé

Openingstijden

De openingstijden van de parken variëren gedurende het gehele jaar en worden vaak pas op zijn vroegst twee maanden tevoren bekend gemaakt. In de regel openen zowel Disneyland Park en Walt Disney Studios Park dagelijks om 10.00 uur de deur. Bezoekers die overnachten in één van de Disney hotels hebben de gelegenheid 1 à 2 uur eerder binnen te mogen. De sluitingstijden van de parken zijn afhankelijk van diverse factoren. In de zomer blijven de parken langer open dan in de winter, zo is bijvoorbeeld Disneyland Park in de zomer tot wel 23.00 uur geopend. Walt Disney Studios Park is telkens enkele uren eerder gesloten. Een overzicht van de actuele openingstijden vind je hier.

Tickets en kaartverkoop

Tickets kunnen zowel aan de deur als vooraf worden gekocht.

Kosten entreetickets parken

De kosten voor toegang tot Disneyland Parijs bedragen:
1 dag toegang tot 1 park: 64,- (kinderen 3 11 jaar: 58,-)
1 dag toegang tot 2 parken: 74,- (kinderen 3 11 jaar: 68,-)

Arrangement kopen

Veel bezoekers schaffen vooraf een arrangement aan. Zo is het gangbaar dat je bijvoorbeeld 3 dagen toegang tot de parken krijgt en er maar 2 hoeft te betalen (ook in de varianten 4 dagen, 3 betalen en 5 dagen, 4 betalen). Andere arrangementen bestaan naast toegangstickets en één of meer overnachtingen in een Disney hotel. Er zijn nog tal van extra opties die gekozen kunnen worden, bijvoorbeeld maaltijden en vervoer naar Disneyland Parijs per bus of trein. Een arrangement is voordeliger dan alle opties afzonderlijk aan te schaffen. Er zijn bijna altijd verschillende kortingsacties. Het loont dus om goed te zoeken naar het meest geschikte arrangement.

Waar reserveren?

Het aanschaffen van tickets, overnachtingen of een arrangement via de website van Disneyland Parijs is over het algemeen (veel) duurder dan wanneer je een arrangement afsluit bij één van de vele wederverkopers. De ervaring leert dat wanneer je goed zoekt op internet en de aanbiedingen van reisbureaus in de gaten houdt je honderden euro's kunt besparen!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Disney Treasures: Disneyland USADisney Treasures: Disneyland USADisneyland, waarschijnlijk heeft u er al wel eens van gehoord. Het is een zeer groot pretpark dat bedacht is door The Wa…
Vervoer naar DisneylandDisneyland Parijs is een veel bezocht themapark dat bekend is over heel de wereld. Het is er genieten voor jong en oud.…
Camping Le Chêne Gris, vlakbij Disneyland ParijsCamping Le Chêne Gris, vlakbij Disneyland ParijsLe Chêne Gris is een camping dichtbij Disneyland Parijs en is gelegen in het heuvelachtige landschap van de Briestreek.…
Disney Treasures: Disneyland - secrets, stories & MagicWie kent het niet? Het is een van de grootste en meest bekende themaparken op de wereld. We hebben het hier natuurlijk o…
Geheimen en weetjes van Disneyland ParijsGeheimen en weetjes van Disneyland ParijsDisneyland Paris werd in 1992 geopend onder de naam Euro Disney. Het resort omvat twee pretparken, een uitgaansgebied en…
Bronnen en referenties
  • www.disneylandparis.nl
  • Wikipedia.org

Reageer op het artikel "Disneyland Parijs: tickets, kaartverkoop en openingstijden"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 20-07-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Special: Bezienswaardigheden
Schrijf mee!