InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Efteling: veel genieten, niet te veel betalen

Efteling: veel genieten, niet te veel betalen

Efteling: veel genieten, niet te veel betalen Een bezoek aan de Efteling is niet goedkoop. Maar met een aantal slimme tips krijg je meer waar voor je geld en kun je ook nog eens minder uitgeven. Zeker voor een gezin blijft het dagje Efteling op deze manier toch betaalbaar. De vaste bezoekers zijn waarschijnlijk op de hoogte van deze tips maar de incidentele bezoeker zal er zeker zijn voordeel mee kunnen doen.

Entree

Kaartjes kopen bij de entree van de Efteling is eigenlijk altijd te duur. Als je vooraf online kaartjes bestelt op tickets.efteling.com dan ben je € 2,50 per persoon goedkoper uit. Verder zijn er regelmatig acties waarbij je met korting toegangsbewijzen kunt kopen, bijvoorbeeld bij Albert Heijn. Mensen die daar hun dagelijkse boodschappen doen kunnen in het algemeen zo veel kaartjes kopen dat ze ook voor anderen goedkope kaartjes kunnen bestellen. Ook sommige dagbladen en bouwmarkten organiseren nog wel eens leden- of klantendagen waarop je heel goedkoop naar binnen kunt. Vaak is er extra entertainment en is het parkeren ook gratis. Een nadeel is wel dat het op deze dagen erg druk is. Een ander nadeel van deze leden- of klantendagen is dat je niet kunt kiezen op welke dag je gaat. Als het regent op zo'n dag dan 'moet' je toch gaan.

Abonnementshouders kunnen een aantal (momenteel 4) kaartjes kopen voor de halve prijs. Mocht je iemand kennen die een abonnement heeft dan kun je daar eens informeren of hij/zij voor jou kaartjes wil kopen.

Eten/drinken

Bij de zelfbedieningsrestaurants en eenvoudige eetkraampjes is het geen probleem om je zelf meegebrachte eten en drinken te nuttigen. Dit geldt bijvoorbeeld bij Het Witte Paard, Station De Oost, De Steenbock en De Oase. Op diverse plaatsen in de Efteling zijn kraantjes/fonteintjes waar het heerlijke Brabantse leidingwater uit komt, bijvoorbeeld bij 'Het Gemack' (tegenover het Witte Paard) en op het Fata-Morganaplein. Gewoon een flesje meenemen en deze onderweg regelmatig vullen en je hoeft voor de dorst geen ‘dure’ drankjes te kopen.

Souvenirs

In de ‘Loetiek’ bij het Anton Pieckplein kun je alle souvenirs vinden die afgeprijsd zijn. Als je een souvenir wil kopen is een bezoek aan dit winkeltje aan te raden.

Abonnementhouders kunnen met voordeel souvenirs kopen. Als je er een kent dan kan hij of zij misschien iets voor je kopen.

Gratis entertainment

In het sprookjesboomtheater in het sprookjesbos worden op drukke dagen gratis voorstellingen opgevoerd rond de sprookjesboomfiguren. Op de informatieborden staan de tijden aangegeven. Reserveren is niet mogelijk. Diverse keren per dag wordt de spectaculaire parkshow Raveleijn opgevoerd. Hiervoor moet je eerst kaartjes halen op de Nicolaasplaats vlakbij Raveleijn. Op diverse plekken in het park kun je de Efteling-muzikanten tegenkomen. Deze vrolijk uitgedoste figuren spelen hits van vroeger en nu en kennen ook alle bekende Eftelingliedjes. Bij de echte ingang van het sprookjesbos, nabij de stoomcaroussel, zijn vaak enkele sprookjesboomfiguren te vinden die met de kinderen vrolijke liedjes zingen.

Efteling-app

Met de gratis Efteling-app op je mobiel kun je de wachttijden voor de diverse attracties zien. Zo kun je je bezoek plannen en zo min mogelijk in de rij staan en op een dag zo veel mogelijk attracties bezoeken. En omdat er in de Efteling gratis wifi is kost het gebruik van de app niets.

Je bezoek verlengen

In het algemeen vindt de laatste Aquanura-show plaats een kwartier na de officiële sluitingstijd. Dit geeft je de kans om van de laatste attractie naar het plein bij de ingang te wandelen waar de show gaat plaatsvinden. Als Aquanura afgelopen is kun je nog teruglopen naar het pannekoekenrestaurant Polles keuken en daar gaan eten. Reserveren is verstandig, maar is niet noodzakelijk. Polles keuken blijft gewoon open tot er geen gasten meer zijn. Je hoeft er ook niet bang te zijn dat men je zo snel mogelijk weer weg wil hebben.

Een voorbeeld: De Efteling sluit om 18.00 uur. Aquanura begint dan om 18.15 uur en duurt tot ongeveer 18.35 uur. Je kunt dan om 18.45 uur aanschuiven in Polles keuken en dan omstreeks 20.00 uur het park uitwandelen. Dus 2 uur extra voor hetzelfde geld.
© 2014 - 2017 Serve, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Tips voor een voordelig dagje uitEen dagje naar het pretpark met het gezin kost meestal al gauw 100,- of meer althans als u gewoon naar de kassa gaat. Er…
Goedkope toegangsbewijzen op internetHet internet staat vol aanbiedingen waar je als consument vele euro’s voordeel aan kunt beleven. Uiteraard ligt het eraa…
Tips voor een geslaagd dagje uitTips voor een geslaagd dagje uitIn Nederland is het "dagje uit" een van de meest geliefde manieren om het weekend door te brengen. Met populaire sites a…
De Winter EftelingDe Winter EftelingIn de Efteling waant u zich het hele jaar door in een sprookjeswereld, maar in de winter is de sfeer extra betoverend. D…
Goedkoop naar het theater tipsKaartjes voor een voorstelling in het theater zijn niet goedkoop, de prijzen liggen meestal tussen de €20,- en €70,- per…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Efteling: veel genieten, niet te veel betalen"

Infoteur: Serve
Laatste update: 28-06-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!