InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Attractieparken met een entreeprijs onder de 25 euro

Attractieparken met een entreeprijs onder de 25 euro

Het bezoeken van een attractiepark is een leuk dagje uit voor jong en oud. Bij verschillende attractieparken zijn er mogelijkheden om te blijven overnachten of om de dag te combineren met een waterpark. Echter zijn attractieparken voor veel gezinnen erg prijzig, om het betaalbaar te houden richt dit artikel zich op de goedkopere attractieparken met een entreeprijs onder de 25 euro. Toch zijn er nog een aantal attractieparken waar u betaalbaar naartoe kunt. Bij sommige parken verschilt de prijs bijvoorbeeld per dag.

Duinrell

In 1935 begon Duinrell als een mooi aangelegd landschap wat men kon bezoeken. Inmiddels is Duinrell een attractiepark waar u ook een bezoek kunt brengen aan een zwembad. U kunt bij Duinrell overnachten op de camping of in een Duinbungalow. Duinrell ligt in Wassenaar wat maakt dat u vanuit het attractiepark gemakkelijk een bezoekje aan het strand van Kijkduin of Scheveningen kunt brengen.

Een aantal populaire attracties zijn:
  • de achtbaan Dragonfly
  • de Rodelbaan
  • de boomstamattractie Splash

U kunt online een kaartje met datum kopen vanaf 19,95 p.p. In de online agenda ziet u de dagen en de prijzen. Per dag kan de prijs namelijk verschillen. U kaartje is alleen geldig om de dag die u gekozen heeft. Wilt u liever een kaartje zonder datum? Dan betaalt u 24,50. Kinderen tot en met 2 jaar mogen gratis naar binnen. Koopt u een kaartje aan de kassa in plaats van online? Dan betaalt u precies 25,-.

Duinrell staat niet alleen bekend om de attracties maar ook om het Tikibad. Dit is een zwembad met 16 glijbanen. Om het onder de 25,- te houden kunt u online een kaartje kopen met datum waarmee u vanaf 16:00 in het attractiepark kunt. U mag dan ook vier uur gebruik maken van het zwembad. Afhankelijk van de dag betaalt u vanaf 17,95 p.p. Het attractiepark is geopend van 10:00 tot 17:00 en het zwembad van 10:00 tot 22:00.

Avonturenpark Hellendoorn

Wat in 1936 begon als theehuis is nu Avonturenpark Hellendoorn. In eerste instantie heette het park Ontspanningsoord de Elf Provinciën. Tussen de jaren '70 en '80 kwamen de eerste grote attracties in het park en werd de naam in Avonturenpark Hellendoorn veranderd. Drie attracties uit die tijd zijn nog steeds in het park te bezoeken. De populairste attracties in Hellendoorn zijn:
  • de achtbaan de Rioolrat
  • de wildwaterbaan Sundai Kalimantan
  • de lasergame in de Discoveryclub

Als u online een kaartje koopt is de prijs afhankelijk van de dag die u uitkiest in een online kalender. De prijzen gaan vanaf 15,50. Aan de kassa kost een kaartje 24,50 dus het loont zeker om de online kalender te bekijken. Kinderen tot en met 2 jaar hebben gratis toegang. Het park is geopend van 10:00 tot 17:00 en in het hoogseizoen van 10:00 tot 17:30. In het hoogseizoen is het park op sommige dagen extra lang geopend namelijk van 10:30 tot 21:30.

Sinds de zomer van 2013 heeft Hellendoorn ook een glijbanenpark genaamd Aquaventura Slidepark. Het glijbanenpark heeft elf glijbanen, kleedhokjes, een horecagelegenheid en genoeg mogelijkheden om lekker in het zand te gaan liggen. Het glijbanenpark is echter wel alleen geopend op tijden dat het attractiepark ook geopend is. Wilt u gebruik maken van het glijbanenpark? Dan betaalt u 3,50 extra.

Slagharen

In 1963 kwam Slagharen tot leven dankzij winkelier Henk Bemboom. Hij bouwde een aantal vakantiehuisjes met de mogelijkheid om daar een shetlandpony bij te krijgen. Het park heette in eerste instantie Ponypark Slagharen. Al snel volgde op het park een zwembad en een speeltuin en werd er al snel uitgebreid met grotere attracties. Sinds 2008 heet het park Attractie- & vakantiepark Slagharen. U kunt nog steeds slapen op het ponypark, maar ook in andere bungalows, op de camping of in een wigwam. De populairste attracties in Slagharen zijn:
  • het schommelschip dat over de kop gaat Flying Cloud
  • de avontuurlijke boottocht Wild West Adventure
  • maak een vlucht op grote hoogte in de Eagle

Voor attractiepark Slagharen kunt u de entreetickets online bestellen. U krijgt dan een kalender te zien met in de dagen de prijs voor die dag. Zo kunt u een dag uitkiezen waarbij de entree maar 14,32 is. In het hoogseizoen liggen de prijzen rond de 23,-. Kinderen tot en met 3 jaar mogen gratis naar binnen. Het park is geopend van 10:00 tot 17:00 of 10:00 tot 18:00.

Heeft u niet genoeg aan een dagje pretpark of is het zo koud dat u liever gaat naar een overdekt zwembad gaat? Dan kunt u in Slagharen terecht in het overdekte zwembad Aqua Mexicana. Het zwembad geopend van 10:00 tot 20:00. Een entreekaartje voor het zwembad kunt u alleen kopen als u ook een entreeticket voor het attractiepark koopt. Een kaartje voor het zwembad is te koop vanaf 8,50 ook weer afhankelijk van welke dag u wilt gaan.

Drievliet

Niet ver van Duinrell vindt u in Den Haag attractiepark Drievliet. Het landgoed Drievliet was er waarschijnlijk al in 1611. Sinds 1951 is was er een theehuis en een speeltuin op landgoed Drievliet. De eerste echte attractie was de Monorail. Dit is ook de oudste Monorail van Nederland en u kunt er nog steeds in om vanaf een hoogte goed het park te kunnen overzien. Anno 2018 heeft Drievliet meer dan 30 attracties. De populairste attracties in Drievliet zijn:
  • de achtbaan Formule X
  • het spookhuis Spookslot
  • 5D film Knights Quest

Kinderen tot en met 1 meter lang hebben gratis toegang. Een kaartje kost online 22,50 en aan de kassa 24,50. Het park is de meeste dagen geopend van 10:00 tot 17:00, maar soms tot 17:30 of 18:00.

Mondo Verde

Misschien iets minder bekend, maar zeker geschikt voor jong en oud vandaar dat deze ook beschreven wordt in dit artikel. Dit attractiepark bevind zich in de Limburgse plaats Landgraaf. Het park bestaat uit verschillende tuinen die gethematiseerd zijn zoals onder andere de woestijn, Australië en China. U kunt dus rustig genieten van de prachtig aangelegde tuinen, er zijn verschillende attracties en alsof dat nog niet genoeg is zijn er ook verschillende dieren in Mondo Verde te bezichtigen.

Het park is het hele jaar door te bezoeken van 10:00 tot 18:00. Voor kinderen van 3 tot en met 12 jaar betaalt u 16,-, voor iedereen ouder dan 12 betaalt u 22,50. Alleen vanaf 1 juni tot en met 30 september betaalt iedereen boven de 12 jaar 25,-. Deze prijzen zijn inclusief all-you-can-eat welke bestaat uit onder andere patat, frisdrank, broodjes en verschillende snacks.

Koningin Julianatoren

Hoewel dit attractiepark meer geschikt is voor kinderen is dit park in 2018 wel verkozen tot beste attractiepark voor kinderen. Er zijn veel verschillende attracties en shows vooral gericht op kinderen tot en met 10 jaar. Het park bevindt zich in Apeldoorn en het parkeren is en tegenstelling tot bij de meeste attractieparken gratis. Het park is geopend van 10:00 tot 17:00, bij een mooie drukke dag wordt er soms op de dag zelf besloten dat het park langer openblijft. Een tickets online koopt u voor 24,50, aan de kassa betaalt u 25,50.

Kleinere, maar goedkope attractieparken

Er zijn meer goedkope attractieparken in Nederland zoals:
  • Drouwenerzand in Drouwen Drenthe is geopend van 10 tot 17:00 of tot 17:30 of 18:00. Een kaartje kost 14,50 in het laagseizoen en 15,50 van 6 juli tot en met 1 september. De prijzen zijn inclusief eten en drinken zoals onder andere fruit, brood, snacks, soep en ijs.
  • Plopsa Indoor in Coevorden Drenthe heeft gratis entree voor kinderen tot 85cm. Tussen de 85cm en 1m betaalt u 10,99. Als u langer bent dan 1m betaalt u 19,99. Omdat het Indoor is kunt u er het hele jaar terecht.
  • Duinen zathe in Appelscha Drenthe is ook een alles inclusief attractiepark dus u hoeft u niet druk te maken om extra kosten voor eten en/of drinken. Voor 1- en 2 jarige betaalt u 5,-. Voor iedereen van 3 jaar en ouder betaalt u 14,50 online en 15,50 aan de kassa.
  • De Valkenier in Valkenburg Limburg voor kinderen van 0 tot en met 1 jaar hoeft u niet te betalen. Voor iedereen boven de 1 jaar betaalt u online 14,95.

Prijzen en openingstijden geactualiseerd in 2019
Gerelateerde artikelen
Dagje uit:  DrouwenerzandDagje uit: DrouwenerzandDrouwenerzand is een leuk dagje uit in Drenthe. Het is een kleinschalige pretpark waar attracties staan voor alle leefti…
Dagje uit: Koningin Juliana TorenKoningin Juliana Toren is een pretpark gevestigd in Apeldoorn. Dit pretpark richt zich met name op gezinnen met jonge ki…
Pretparken in Nordrhein Westfalen DuitslandPretparken en attractieparken zijn in Duitsland over het algemeen goedkoper dan in Nederland. Veel van die parken zijn v…
Duinrell een attractiepark voor jong en oudHet attractiepark Duinrell bestaat inmiddels al weer meer dan 75 jaar! Sinds 1984 kwam daar het Tikibad bij. Duinrell is…
Spetterpret in DuinrellDuinrell is een pretpark in Wassenaar, met als extra in het pretpark het Tikibad, een attractie op zich.
Bronnen en referenties
  • www.wikipedia.nl
  • www.duinrell.nl
  • www.slagharen.com
  • www.drievliet.nl
  • https://www.wereldtuinenmondoverde.nl/
  • https://www.plopsaindoorcoevorden.nl/nl
  • www.drouwenerzand.nl
  • https://duinenzathe.nl/
  • https://www.julianatoren.nl/home

Reageer op het artikel "Attractieparken met een entreeprijs onder de 25 euro"

Infoteur: Bembi
Laatste update: 28-05-2019
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!